Toon posts:

[XP]Port1026 staat veelvuldig open en zorgt voor trage inet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dezenaamisbezet/vreemd.JPG
zoals je ziet zijn er veelvuldig connecties geopend met poort 1026 (of is dit geen poort? Ik zou het echt niet weten... :? :X )
De laatste tijd is mijn internet behoorlijk traag.. en nu vroeg ik me af of dit ermee te maken heeft. Ik heb het niet eerder gezien.
Ik draai een draadloos netwerk van SMC hier thuis. Heb een chellokabel verbinding.

De vragen:
1. Hoe kan ik poort 1026 sluiten
2. Kan dat zomaar? Welke risico's zitten er aan?
3. Is er een andere manier om dit weg te krijgen?
4. Wat is de oorzaak hiervan?

Alvast bedankt voor je tijd en reactie,
Nathan

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 23:38 ]

Verwijderd

Een stukje uitleg over poort 1026 kun je hier vinden http://grc.com/port_1026.htm.

Verder lijkt het me geen ramp gezien hij connectie maakt met je localhost, dus niet naar buiten gaat.

Verder heb ik helaas niet echt antwoord op je vragen.

Succes er mee.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

maar die connectie is met jezelf zoals je kan zien ;)
wat heb je allemaal voor services draaien? en welke processen?
om poortjes dicht te doen hebben ze oa firewalls uitgevonden B)
risico's? elke poort die je open hebt kan een risco vormen, echter het risco wordt groter als je niet weet wat er achter zo'n poort zit ;)
weg krijgen? sluiten is slechts een lapmiddel, immers er draait dan nog een process die hem heeft geopend ;)
de oorzaak kan overal in zitten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Okey.. alvast bedankt voor de huidige reacties... Heb nog een paar extra vragen.. Wat houd de Time_Wait in? En kunnen die connecties er nou ook daadwerkelijk voor zorgen dat mn internet trager word?

Thnx,
Nathan

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 04 januari 2004 @ 23:46:
maar die connectie is met jezelf zoals je kan zien ;)
wat heb je allemaal voor services draaien? en welke processen?
Waar zie ik welke services ik draai en welke poorten ze gebruiken? Mn services zie ik natuurlijk bij taakbeheer, maar niet welke poorten ze gebruiken!

Verwijderd

Topicstarter
Okey.. hier word ik ook niet veel wijzer van dus:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dezenaamisbezet/vaag2.JPG
Aan de linkerkant zie je een downloadtest van UPC... normaal hoort de snelheid rond de 180kB/s te liggen....

Iemand die me verder kan helpen?

Verwijderd

net limiter

Daarmee kan je zien hoeveel verkeer een process heeft.

Anyway kill met tcpview die 0 processen eens, dan gaat het vast een stuk harder. Daarna effe scannen op virussen/spyware/torjans

Verwijderd

Topicstarter
ALs ik kill proces of close connection kies, reageert het daar niet op. De verbindingen blijven gewoon open staan. Op een andere computer in mijn netwerk speelt dit probleem niet, en kan gewoon met 180kb/s (chello classic) worden gedownload. Ik daarintegen zit al twee weken met een snelheid dat varieerd van 20 tot 50 kb/s... Het ligt niet aan de draadloze verbinding die ik hier heb!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 11:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een update:

Heb zojuist TCPView erbij gehouden en net zolang gewacht tot alle 1026 processen weg waren... Door alle programma's e.d. te sluiten, en maar op close connection blijven klikken. Toen ze ff tijdelijk weg waren ging ik meteen naar speedtest.nl, en wat blijkt.. ik download nu met 170 kb/s!

Hoe krijg ik die processen weg?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

installeer het programma taskinfo eens (www.iarsn.com), en kijk of je daar de desbetreffende processen ook kunt terugvinden. Dat programma geeft een hoop info over processen, en misschien kun je er op die manier achterkomen wat de bron is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 22:32
ik neem aan dat je ook al eens naar spyware en virussen gezocht hebt?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• DiGyPh0
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 20:36
Port 1026 (Win NT)

Service: MSTASK (mstask.exe)

What is MSTASK?
MSTask (Microsoft Task Scheduler) is an application that provides services for task scheduling.

Vulnerability: Denial-of-Service

Windows NT/2000 is vulnerable to a denial of service attack, due to a vulnerability in the Microsoft Task Scheduler (MSTask.exe). An attacker can send random characters to port 1026, where MSTask.exe listens and as a result slow down a vulnerable machine and possibly freeze it completely.

MSTask.exe only permits connections through the local host, limiting this to a local attack. However, if any local proxy (i.e. Winproxy or Proximitron) is installed on the system, a remote attacker can connect to port 1026 via local proxy and perform this attack remotely. The system must be rebooted to regain normal functionality.

Hot to fix?
Simply set your firewall to block access to port 1026
You can also set your firewall to block mstask.exe
Port 135 (Win NT, 2000)

Of stop de service "Task Scheduler"

π-♭

Verwijderd

Topicstarter
Okey! Het stoppen van die service heeft inderdaad geholpen, dank je wel! Maar nu heb ik er een nieuw probleem voor in de plaats :(...

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.hartman1/1025.JPG

Iemand hier een oplossing voor? (sorry.. maar ben echt een leek op dit gebied...)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Dat IP is iig geen verbinding naar buiten, tis dus geen hacker ofzo. (tenzij ik het fout heb natuurlijk)

Dit lijkt me meer iets van een virus of spyware.

Heb je voor beiden meerder scanners gebruikt?

adds:
spybot : http://download.com.com/3000-2144-10194058.html?tag=lst-0-1
Hijack this: http://www.merijn.org/files/hijackthis.zip

[ Voor 25% gewijzigd door SSH op 22-01-2004 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik AdAware 6 Proff.. build 162... Welke programma's kan ik nog meer gebruiken om spyware te scannen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 12:40:
Ik gebruik AdAware 6 Proff.. build 162... Welke programma's kan ik nog meer gebruiken om spyware te scannen?
spybot search and destroy.. weet zo snel ff niet de url maar gewoon ff googlen.
Pagina: 1