LiteOn 811S kapot geflashed

Pagina: 1
Acties:

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik wilde mijn Liteon 811S Flashen met een firmware om 'm rerio vrij te maken.
Het programmatje (LtnRPC.exe van RPC1.org) werkte prima.
Maar na wat gefikt te hebben, vond Nero de DVD fikker niet meer.

Na Rebooten zag alleen win-XP de Liteon nog wel, maar Nero en alle andere aps, incl. Flash Tools zien de Liteon niet meer. Helemaal NIET!!! :'(

Nu heb ik mtkflash (1801) gebruikt om de HS0J Firmware te flashen.
maar dat deed ie niet (input error ofzo)
En nu kan ik zelfs niet eens meer opstarten als de 811s aan het systeem hangt! |:(
Bij het opstarten blijft ie meteen hangen bij:
Detecting IDE Drives.....

Dus ik kom mijn Bios niet in en kan ook niks meer proberen! :(

Iemand nog een Idee?!? of anders het nummer/mail adres van LiteOn nederland?

HELP...............

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 23:25
Vreemd, met LtnRPC.exe heb ik mijn drive ook regiovrij gemaakt, en het werkt nog steeds. Je zou kunnen proberen om in de bios alle ide poorten van automatic af te halen en op none zetten zodat hij niets scant bij het opstarten. Boot dan van floppy waar je de nieuwste mtkflash en je bios op hebt staan. Bios moet je even zoeken op cdfreaks, want daar zweven er nog wel een paar rond geloof ik.

Alhoewel ik vrij mijn twijfels heb of dit wel gaat lukken. LtnRPC edit volgens mij een waarde in de EEPROM, en die kan je niet restoren met een biosflash. Succes ermee.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

de vraag is of het aan het flashen ligt. immers hij heeft toch een tijdje gewerkt na de flash. hij kan ook gewoon defect zijn gegaan. Dan kun je ook niet meer flashen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

flash hem gewoon terug joh onder dos

• Sperenvanger
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 08:22:
flash hem gewoon terug joh onder dos
Lees de draad dan ff joh

Misschien zijn je ASPI drivers kapot. Erg vreemd dat Windows hem wel zag, maar Nero en de rest van de reut niet meer. Daarna heb je misschien een foutje gemaakt met flashen en staat er niets meer in de flashrom. Als de bios hem niet detecteerd zou ik eerst even de bios herflashen op dat ding. Garantie heb je niet meer, want je hebt onoficiele tools gebruikt om je drive aan te passen.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Misschien zijn je ASPI drivers kapot.
Zegt er iemand iets over lezen...pc start toch helemaal niet op met die drive eraan? Wat heeft dat dan met ASPI drivers te maken? 8)7

@TS: Ik zou de drive RMA-en, is echt het enige wat je kan doen.

[ Voor 1% gewijzigd door koraks op 05-01-2004 12:01 . Reden: typo... ]

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik zou bij je RMA aanvraag niks vermelden over flashen, gewoon zeggen pc hangt bij opstarten, pc start zonder de drive eraan, zoiets.

Een andere (officiele!) firmware mag je zelf flashen, echter als dat mis gaat krijg je geen RMA, het flashen is wel gelukt en daarna pas ging het fout, beetje vaag en als je dat verteld zullen ze denken dat je flash fout ging.

• Sperenvanger
koraks schreef op 05 januari 2004 @ 12:00:
[...]

Zegt er iemand iets over lezen...pc start toch helemaal niet op met die drive eraan? Wat heeft dat dan met ASPI drivers te maken? 8)7

@TS: Ik zou de drive RMA-en, is echt het enige wat je kan doen.
Lees dan ook eens verder:

Daarna heb je misschien een foutje gemaakt met flashen en staat er niets meer in de flashrom.

Het kan toch dat zijn ASPI drivers niet lekker meer waren, en hij dacht dat dit aan die regiohack/flash lag. Daarna (toen het niet meer herkend werd in Nero) heeft hij de firmware opnieuw geflashed waarna hij helemaal niets meer deed.

Dus wie leest er dan niet? No flame intended uiteraard.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:12

Puck

W32.Deadcode.A

van het forum van CdFreaks
Wild_Bill just STFU from now on, how would updating the BIOS not help. His BIOS can't read it, some firmware updates can make the drive not detectable by the BIOS. I has it happen to me, but after I updated the BIOS, voila, problem solved.
http://club.cdfreaks.com/...441ba9de2f&threadid=81675

Arrived anxious, left bored

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ook van cdfreaks forum... regiovrij maken van brander kills 811.
zie: http://club.cdfreaks.com/...84e5f35757&threadid=81997

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• TonyTone
van club.CDfreaks.com
RPCDE /RPCDE2 will actually kill LDW-811S drives. RPCDE / RPCDE2 is made for Lite-On DVD-ROM drives and should not be used with DVD-Writers.
dit gaat over de RPCDE /RPCDE2 die voor de Lite-On DVD-Rom is bedoeld, die men voor de LDW811S Writer gebruikt.
maar ik heb dat niet gedaan! Ik heb deze gebruikt:
http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=1699
En die is voor de 811s brander.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Even 1 ding wat ik me afvraag. Waarom wilde de TS z'n drive regiovrij maken? Ik heb ook een 811S en heb gewoon AnyDVD draaien die alle regio- en kopieerbeveiliging vanzelf eraf knikkert. Niks flashen. Kheb sowieso nooit echt vertrouwen in 3rd party flash-progsels.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben juist blij met die 3rd proggies en flashes. Ik had met mijn P166 een DVD Speler regio vrij met decoder kaartje van Creative en de P166 was passief gekoeld en een hele stille computer(1996 of zo) en ik kon van alle landen DVD kijken zonder problemen. Ik had een NEC 1300 geflasht helemaal verkeerd(weet niet waarom) en gewoon met een vaag proggie opnieuw die gekraakte flash erin en klaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:12

Puck

W32.Deadcode.A

TonyTone schreef op 05 januari 2004 @ 21:33:
dit gaat over de RPCDE /RPCDE2 die voor de Lite-On DVD-Rom is bedoeld, die men voor de LDW811S Writer gebruikt.
maar ik heb dat niet gedaan! Ik heb deze gebruikt:
http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=1699
En die is voor de 811s brander.
Heb je nu wel al je bios geflashed? Misschien dat je dus kans heb dat hij de brander dan wel herkend :? Het is het proberen waard.

Arrived anxious, left bored

• TonyTone
Ik heb de Bios van m'n NF7-S geflashed, en het maakt niks uit.
DVD fikker is echt mors dood! O-)

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:26

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

probeer eens een andere versie van mktflash dat wil ook wel eens helpen.

Ik heb mijn brander ook eens verkeerd geflashed en toen kon ik ook niet meer booten. Ik heb het volgende gedaan:

1. stroomkabel van de dvd brander losgehaald.
2. pc opgestart met MS-Dos opstartdiskette (dus met opstarten vind ie geen dvd brander)
3. stroomkabel weer aangesloten (je ziet (en hoort :D) een paar vonken.
4. onthouden welke drive het is. (1 is prim. master, 2 is prim. slave enz.)
5. met mktflash de originele firmware er weer op flashen.
6. rebooten en het werkt weer.

[ Voor 8% gewijzigd door EXCalibur_EeK op 07-01-2004 19:45 ]

• TonyTone
Oké ga ik proberen.

THANKS!

• Sperenvanger
EXCalibur_EeK schreef op 07 januari 2004 @ 19:44:
3. stroomkabel weer aangesloten (je ziet (en hoort :D) een paar vonken.
Dat lijkt mij eigenlijk wel een beetje riskant. Wat je ook kan doen (en wat ik heb gedaan nadat ik express een Word document in een Samsung drive had geflashed :+ ) is het volgende:

1. Ga in het bios van je moederbord
2. Zet op IDE poort waar je kapotte drive op zit op None
3. Nu moet hij gewoon normaal booten van de harde schijf, de bios kijkt niet naar de poort waar de defecte drive op zit.
4. Download Mtkwinflash (http://digi.rpc1.org/mwf.htm)
5. Start het programma en kies de IDE mode (niet ATAPI, die kan misschien vastlopen door je kapotte drive, of hem helemaal niet zien)
6. Selecteer de IDE poort waar je defecte drive aan hangt en selecteer de firmware die je erin wilt hebben
7. Flashen
8. Genieten van een goed geflashte drive, en hopen of het de oplossing voor je probleem is.

• TonyTone
eh, je heb express zomaar iets in je Firmware Geflashed?!? 8)7

Dan kan je wel zeggen, dat daarna de drive behoorlijk naar de ####en was?
Kan niet veel erger zijn dan wat ik heb zou je zeggen.....toch?!?

Ik ga het testen en ik laat weten of het is gelukt (heb nu hellaas effe geen tijd :( )

• Sperenvanger
Ja, wilde weleens zien of Winmtkflash nou echt zo goed is, en dat bleek dus van wel. Het was toch al een oudere drive die geen gebrande DVD's las, dus het kon mij ook niet zoveel schelen. Maar als het aan de firmware ligt, kan je het dus heel makkelijk repareren. Als het in je EEPROM zit, dan is het wat minder makkelijk, daar heb ik me nog niet aan gewaagd.

• TonyTone
Maar door Flashen, kan het toch alleen maar aan de Eeprom liggen?
behalve de software zwaar door de war schoppen in de Eeprom, kan je 'm toch niet zo (makkelijk) kapot maken?
Dan zal ie wel defect geweest zijn lijkt mij.

p.s. de brander is nu terug naar de winkel en ze kijken of ze 'm nog tot leven kunnen brengen. anders krijg ik hopelijk een nieuwe. :)

• Sperenvanger
Bij het flashen van je firmware gebeurd er toch niets met je EEPROM? De mensen die hun LDW-401S naar een LDW-411S kunnen je hier misschien meer informatie over verschaffen, omdat je eerst iets in je EEPROM van de LDW-411S moet aanpassen voordat hij de andere firmware pakt. Firmware en EEPROM hebben dus wel met elkaar te maken, maar de firmware flash je en de EEPROM niet. Correct me if i'm wrong.
Pagina: 1