PS2 online SSX3 wel verbinding, niet spelen... :(

Pagina: 1
Acties:

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:55

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
De situatie:
ADSL Basic van XS4all via KPN
Linksys BEFSR41 V2 router

Online willen spelen met PS2 en het spel SSX3.

Alles werkt, installatie van de netwerkadapter werkt. Maar zodra ik online ga en een game wil accepteren mag ik een paar minuten wachten waarna ik het volgende bericht krijg: 'Can not establish a connection.'. Nou ja, is in die richting dan... ;)

Is iemand dit al tegen gekomen? En wie weet wat je kan nakijken? Ik heb de router net de laatste firmware gegeven en staat helemaal 'factory settings'.

TNX.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:38
Staat de firewall uit?
Poorten geforward? Sommige poorten worden namelijk op de router firewall geblokkeerd en moet je forwarden.

Plaats anders je PS2 in de DMZ-zone....dan is die helemaal 'vrij'

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Freezer schreef op 05 januari 2004 @ 12:09:
Staat de firewall uit?
Poorten geforward? Sommige poorten worden namelijk op de router firewall geblokkeerd en moet je forwarden.

Plaats anders je PS2 in de DMZ-zone....dan is die helemaal 'vrij'
Ik heb al gezocht naar welke poorten ik zou moeten 'forwarden'. Daar kan ik niets over vinden.

Ik wil graag de firewall laten regelen door de router, maar in het modem zit ook nog een firewall, die zou uit moeten, maar dat lukt ook niet.

Ik weet wel een DMZ-zone op te geven in de router, maar niet op het modem. Moet ik dan de PS2 het IP opgeven binnen de DMZ-zone?

Alvast bedankt. :)

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:38
euhm....zelf heb ik nog geen netwerkadapter, dus weet ik niet precies hoe het gaat.
Maar als het goed is heeft je PS2 een IP gekregen binnenin je netwerk, bijvoorbeeld 10.0.0.5
Wanneer je dit IP intoetst bij de DMZ zone dan zit je PS2 daar in.
Bij mij thuis heb ik dus m'n PC er in gezet en zo dus alle poorten beschikbaar heb op m'n pc.
Je kon hier met de sweex router gewoon in zo'n edit-box het IP van de DMZ machine intikken en klaar, ff rebooten van de router en ik kon bezig gaan.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Ga ik proberen!

Overigens.. Ik dacht de router er tussenuit te halen door het van het modem de tweak uit te voeren.

Dus van SpeedTouch 510i naar 510i Pro. Dan heb ik nog maar één firewall, en niet twee die lastig bezig zijn. Ik denk dat daar het probleem zit.

Maar de tweak is niet uit te voeren! Bekende probleem van 'EXPERT' unknown weet ik inmiddels. Dan kom ik in 'td' maar na het intypen van prompt krijg ik weer unknown... Doe ik hier iets fout?

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Ik heb de firewall op het modem uitgezet. Ik kreeg het niet voor elkaar de tweak uit te voeren helaas.

Hierna werkt het spel wel online. Alleen nog af en toe onverklaarbare vastlopers (op een PS2...).

Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1