Toon posts:

Server blokkeert Internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server met daarachter drie client. De server maakt verbinding met internet via een com21 kabelmodem. Nu komt het probleem. De server lijkt wel te stikken in de data en dat resulteert in dat de modem uitslaat en dus geen internet geeft. Eerst dacht ik dat mijn internet onstabiel was door de chello com21 modem. Ook dat blijkt deels te kloppen maar ook mijn server maakt mijn verbinding doen stoppen. Na een herstart kan ik weer internetten. De OS op alle computers is XP en ik doe alles via TCP/IP en 10/100 ethernetkaarten via een hub.

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

wat heb je voor programma's draaien? Toevallig Edonkey of Emule of zoiets dergelijks? Kan natuurlijk zijn dat er teveel connecties gemaakt worden wat je modem niet meer aankan...

Verwijderd

Topicstarter
neen geen van dat. Heb ik ook al getest. Er is geen duidelijk bewijs dat overvloed aan data het probleem genereerd. Wel goede tip, ik dacht daar ook al aan.

• Rodyman

Rodyman

chillend

wat is je dataverkeer dan? Heb je DU meter of iets dergelijks draaien om te zien hoeveel dataverkeer het trekt? Het zal toch ergens vandaan moeten komen..

Verwijderd

Topicstarter
dat het ergens vandaan moet komen, correct. Maar ook als alle client uit staan en de server als enige draait loopt de verbinding vast. Maar hij kan na een tijd (45 minuten of meer) ook vanzelf weer op gang komen. En dan draait alleen XP en NIS

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 23:12:
Ik heb een server met daarachter drie client. De server maakt verbinding met internet via een com21 kabelmodem. Nu komt het probleem. De server lijkt wel te stikken in de data en dat resulteert in dat de modem uitslaat en dus geen internet geeft.
Hoe heb je je speed & duplex mode staan ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Rodyman

Rodyman

chillend

hmmm vaag... heeft hiervoor wel gewerkt? niet dat je een kapot modem hebt ofzo?
Pagina: 1