Toon posts:

[XP] Blue screen tijdens XP install*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van windows XP kreeg ik de volgende foutmelding:
Can't find harddrive.

Met geen mogelijkheid was windows op te starten,dus ik wilde toen een clean install gaan doen. Ik heb toen een format C: gedaan om de schijf te formatteren en vervolgens heb ik geprobeerd windows XP opnieuw te installeren. Echter nadat de setup de de bestanden naar de HD heeft gekopieerd en opnieuw opstart krijg ik tijdens het rebooten een "Blue screen" dat aangeeft dat er iets serieus mis is met mijn systeem. Het vreemde aan het verhaal is dat als ik met LINUX opstart er geen problemen zijn. Ik heb linux op een andere partitie op de zelfde schijf geinstalleerd. Ik kan zelfs vanuit LINUX de windows harde schijf mounten en bekijken.

Ik heb op mijn RAID controller voor iedere schijf een apparte array aangemaakt.

ik heb de windows schijf geformateerd zowel met FAT32 als met NTFS in geen van de gevallen kon ik windows installeren. De installatie loopt iedere keer exact op hetzelfde punt vast (Blue screen). Het systeem heeft altijd gewerkt met een dualboot linux en Windows (LILO-bootloader)en met de RAID-drivers die ik gebruik bij de windows installatie.

Heeft er iemand hetzelfde probleem ooit ervaren of een idee hoe ik dit probleem kan oplossen

-------------------------------------------
Ik heb het volgende systeem:
-------------------------------------------
Mobo: ASUS P4B533-E met promise raidcontroller on-board
Processor: Pentium 4 2,4 G
Hard disc: 2x Maxtor 60 GB
GPU: ASUS geforce4 ti4400
RAM: 512MB

Ik heb al in de tweakers forums gekeken en daar was wel een probleem vermeld dat hierop leek maar de oplossing die in dat geval werd gegeven werkt voor mij niet.
Blue screen bij XP installatie

Ik heb op mijn systeem gezocht naar de evian.sys file, maar deze stond er niet op. Ik kon ook op de asus site niet terugvinden welk type promise raid er op mijn mobo zit. Volgens mij zijn de drivers die ik gebruik goed, want het heeft voorheen namelijk altijd gewerkt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas nog even je topic titel aan. Zou je misschien voor de zekerheid nog even de volledige foutmelding kunnen geven? Is het INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE ? Geef het eventjes precies :)

Verwijderd

Heb je bij installatie wel de Promise driver geladen?
( 'Press F6 if you need to install a third party SCSI or RAID driver' )
en met de RAID-drivers die ik gebruik bij de windows installatie.
overheen gelezen... :/ (probeer eventueel andere driver versies)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 00:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
De exacte message die ik krijg begint met de volgende regel:
---------------------------------------------------------------------------
A problem has been detected and windows has been shutdown to prevent damage to your system
---------------------------------------------------------------------------

Ik krijg de hele message niet opgeschreven, omdat windows dan automatisch opnieuw opstart. Ik heb al geprobeerd om op pauze te drukken, maar dat werkte ook niet. Ik heb op de windows schijf gezocht of er evntueel loggings zijn aangemaakt met deze message, maar dat is ook niet het geval.