Toon posts:

Intel Gateway automatisch inbellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee hoe ik er voor zorg dat m'n Intel Wireless Gateway (WLGW2011BAK) automatisch terug inbelt (ADSL - Skynet) als m'n ip-lease verlopen is? Nu verbreekt de ISP iedere 36u de verbinding maar die intel weigert automatisch in te bellen... :-(

Dus moet ik telkens via de webinterface de verbinding manueel tot stand brengen...

De verbinding gebeurt via een Alcatel Speed Touch Home, dus als volgt:

LAN ---- Intel Wireless Gateway ---- Alcatel SpeedTouch Home ---- Internet via ADSL

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat voor een Speedtouch is het precies? Ik heb namelijk een 510i en als de verbinding weg is, herstelt deze zichzelf.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
geen idee... die modem staat momenteel niet hier, maar ik neem aan dat, omdat het de home-versie is, hij zijn verbinding niet automatisch hersteld... :-(

is de uwe ook een home?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 22:33:
Heeft iemand een idee hoe ik er voor zorg dat m'n Intel Wireless Gateway (WLGW2011BAK) automatisch terug inbelt (ADSL - Skynet) als m'n ip-lease verlopen is? Nu verbreekt de ISP iedere 36u de verbinding maar die intel weigert automatisch in te bellen... :-(

Dus moet ik telkens via de webinterface de verbinding manueel tot stand brengen...

De verbinding gebeurt via een Alcatel Speed Touch Home, dus als volgt:

LAN ---- Intel Wireless Gateway ---- Alcatel SpeedTouch Home ---- Internet via ADSL
Even een vraagje is je Intel Wireless Gateway nu alleen je AccesPoint of ook router?? Als het goed is moet je het opnieuwe inbellen van de verbinding in kunnen stellen! Mocht het niet werken dan zou ik kijken of er niet een nieuwe firmware is voor de router. Wat je ook kunt proberen om je router te resetten en weer opnieuw in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
de gateway is zowel router als accesspoint... maar die functie om opnieuw in te bellen zie ik niet... :-(

de laatst nieuwe firmware werd reeds geinstalleerd

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 19:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 19:22:
de gateway is zowel router als accesspoint... maar die functie om opnieuw in te bellen zie ik niet... :-(

de laatst nieuwe firmware werd reeds geinstalleerd
Weet je HEEL zeker dat je niet alleen een AccessPoint hebt gekocht!
Als ik kijk op de intel site en zoek naar (WLGW2011BAK) dan vindt ik jouw type niet wel een AP. Het moet namelijk goed in te stellen zijn we hebben het hier niet over een slecht merk! Kun je anders een URL posten waar ik die handleiding kan vinden.
Ik vindt hem namelijk niet. Het kan natuurlijk aan mij liggen :))

Verwijderd

Topicstarter
het is wel degelijk een accesspoint en gateway... het toestel vind je op: http://support.intel.com/...ireless/gateway/index.htm

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 21:02:
het is wel degelijk een accesspoint en gateway... het toestel vind je op: http://support.intel.com/...ireless/gateway/index.htm
JEP en GEEN router ben ik bang...
Als ik me niet vergis IS een wifi AP per definitie een GATEWAY je kunt immers van draadloos naar een vast netwerk komen met daar achter een "vast" netwerk. Neem ook eens een kijkje in de Wifi FAQ daar staat vast het een en ander uit gelegd over dit fenomeen.

Dus jouw AP gaat zelf geen verbinding tot stand brengen. Daar heb je een router voor nodig! Maar er is hoop je kunt waarscheinlijk je Alcatel modem zover krijgen dat hij als router gaat werken. Hangt trouwens van het type modem af ik weet niet of het ook al lukt met de nieuwe modems van Alcatel.

P.S. Meestal mag dat niet van je provider en als er iets misgaat tijdens het Flashen van je modem kun je hem mollen.

Met andere woorden met meerdere PC wordt dat zeuren met alleen een AP zonder router!

Verwijderd

Topicstarter
vreesde al zoiets... denk eraan om de tweak op die adsl modem toe te passen... thx for info!
Pagina: 1