Toon posts:

Geen verbinding meer op Casema

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen,

Ik heb een probleem bij mijn vader op casema broadband basic. Hij kan geen connectie meer maken met internet. Tijdens het verbinding maken, krijgt hij aan het eind van de verbinding de fout code: "650 - De server voor externe verbindingen reageert niet."

Nu heeft de modem wel een ipadres uitgegeven aan de PC, wat duidelijk maakt dat de verbinding tussen de PC en de modem goed is.

Op de modem (com21) branden alle juiste lampjes. Er wordt dus ook geen fout aangegeven door de com21.

Wat heb ik allemaal al gedaan:

- De modem spanningsloos gesteld, en weer aangesloten/aangezet.
- Alle instellingen opnieuw ingevoerd op de PC.
- Getracht Casema te bellen, na 45 minuten in wacht heb ik het opgegeven.
- Nu dit.

Wat wil ik het liefst?

Is er een mogelijkheid dat je via een telnet sessie/ webbrowser op de modem kan komen, zoals bij adsl modems?

Weten jullie misschien wat er aan de hand is? Ik vermoed dat er iets mis is in de centrale van casema. Misschien dat modem hier meer antwoord op kan geven.

Alvast bedankt.

Martva _/-\o_

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 19:24
soring bij wanadoo, lijkt me duidelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Al 2 maanden lang? Dat vind ik dan heel erg jammer van Casema. Moeten ze toch iets beter opletten.

Verwijderd

Waarom zet je dit niet in je openings topic ? Dit is geen helpdesk , daar is de helpdesk van casema voor.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je krijgt ip als het goed is niet van je modem, maar van een dhcp server in casema netwerk.

Krijg je wel een ping reply van je vpn/pppoe of wat dan ook server?

Zo nee:

Wat is ip wat je krijgt op je netwerkkaart? En wat is ip waar je naar moet connecten?

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 04-01-2004 22:35 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Excuses hiervoor. Ik dacht dat ik overal aan gedacht had.

Verwijderd

Weet je zeker dat toevallig niet de internet opties onder inbelverbindingen iets niet goed staat ?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 22:46 ]

Verwijderd

Ik heb bij diverse klanten van me dit probleem ook wel gehad. Wat ik dan doe is alle software van casema eraf, alle netwerkverbindingen eruit halen netwerkkaart deinstalleren.

Rebooten...

Register opschonen met een proggie daarvoor.

Rebooten...

Netwerkkaart installen met alle netwerkverbindingen, eventueel met nieuwe drivers.

Cd van casema erin en alles opnieuw installen.

Werkt ( bijna ) altijd....

Suc6....

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de deze optie morgen gelijk proberen.
Jullie horen nog van mij.

bedankt. _/-\o_

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
had ik ook een keertje op een pc, internet 100 duizend keer ingesteld enzo maar krijg steeds het zelfde bericht ook modem 100 duizendkeer aan uit gezet

maarja na een format deed ie het gewoon weer

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

Tjah, dat gebeurt soms wel bij casema, maar 2 maanden is ook weer te veel. 2 weken geleden had ik 4 dagen zo een probleem dat internet zomaar uitviel, en ik kon geen verbinding krijgen. Ik deed de stekker van mijn modem eruit en deed hem weer erin en ging dan verbinding maken toen lukte het. Dat gebeurde om de 20 minuten.... :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de dingen gedaan die boven mijn laatste post stonden. Dit is het resultaat:

Geen effect, het probleem blijft zich voort doen.

Wat heb ik hierna nog meer geprobeerd:

- Format C:
- nieuwe (kale) installatie van Windows XP Pro.
- Alles wederom opnieuw ingesteld.
- Verbinding maken.
- Jammer............ :(

Ik denk dat ik maar weer met Casema moet gaan bellen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb een beter idee voor je: knikker die hele casema meuk in de kliko en ga RASPPOE gebruiken. Werkt een heel stuk stabieler als die rommel die casema meelevert. Die COM21's werken met PPPoE (dit in tegenstelling tot de Morotola, die L2TP nodig heeft), en rasppoe is precies daar voor geschreven.
Overigens, wel IP adres krijg je toegewezen? Als dat er nl 1 in de 169.x.x.x range is, kun je er donder op zeggen dat je GEEN IP-adres van het modem krijgt; da's nl een adres dat je krijgt als er geen DHCP-server gevonden is.
En klooi ook eens een beetje aan met het iponfig-commando (in een command-box)
Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik ben ook eens 4 weken afgesloten geweest en uiteindelijk bleek dat de 'provisioning' (jaja!) was uitgeschakeld. D.w.z., ergens in de administratie van Casema staat je Mac-adres genoteerd en daar kunnen ze je aan- of uitschakelen. Als je een wanbetaler bent, schakelen ze je bijvoorbeeld simpel uit.

Bij mij had een of andere slimmert mij per ongeluk uitgezet. Een telefoontje naar de juiste persoon en het was OK.

Tip: geloof de helpdesker niet als hij zegt dat dat niet kan of gewoon goed staat. Ze zijn te lui of te dom om dit voor je na te kijken.
Pagina: 1