Toon posts:

[Win2k] Netwerkprinters beheren

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons op school (het is dus tevens een belangrijke opdracht ;) ). Komen 5 nieuwe netwerkprinters, elk in een lokaal (totaal 5 lokalen dus). We gebruiken 1 server: Windows 2000 Server (met een active directory).

Nu had ik het idee om, los van de bestaande hieracrchie en active directory indeling, voor elk lokaal een aparte groep aan te maken, die vervolgens weer gevuldt wordt met computer accounts in dat desbetreffende lokaal. Mijn gedachte: we werken op school, en als we dan dus b.v. een zogenaamde groep: "lokaal 1" hebben, krijgen we ook echt te maken met de pc's in dat lokaal.

Het is niet de bedoeling dat mensen uit lokaal 2 printjobs uitvoeren op de printer in lokaal 5 :D

In printer sharing kun je gemakkelijk een groep opgeven, dus voor elke printer geef je elke groep (lokaal dus) op. en klaar is keer, of zit ik ernaast?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie! (aangezien ik het hier thuis niet kan testen :( )

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
(jarig!)
afgezien dit een schoolopdracht is....... :X denk ook dat dit niet in Pns hoort
maar ok, wat voor clients draai je? zet in je local policy dat ze geen printers zelf mogen toevoegen en zorg dat de printers per pc even ingesteld worden, dus lokaal 2, printer 2, en dan die local policy zodat er geen andere printer toegeveogd kan worden. Lijkt mij een oplossing

Mijn Systeem Specs

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:16
Je haalt computer- en useraccounts door elkaar: je kunt alleen useraccounts rechten geven op printers, niet computeraccounts.

Dus alleen als je er op elke pc/lokaal met een vast account ingelogd wordt gaat dit werken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, duidelijk, einde verhaal dus! Bedankt voor deze 'ontnuchtering'. Het leek me wel een mooi idee.... maar dan word het dus toch de standaard procedure....

ps Sorry dat ik deze in de verkeerde genre hebt gepost, ik zal het onthouden voor de volgende keer.

Thnx iedereen.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 14:35

SED

Nee, je kunt wel degelijk via een script aan een computer een standaard printer koppelen zodat gebruikers in een bepaald lokaal alleen standaard naar die printer printen.

Elke gebruiker die inlogd krijgt dan de dichtsbijzijnde printer toegewezen.

In de AD maak je een OU lokaal aan en via een script koppel je een printer daaraan.

Copyright and left by SED...

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Je maakt een OU lokaal 1 aan, je plaatst daar de users en printers in en geeft hun alleen daar rechten aan de print que :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Mmm, volgens mij had de TS al een antwoord... en wel erg huiswerk vraag + makkelijk op te zoeken..

dicht dus :P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.