Toon posts:

[Stereo] Probleem met meerdere apparaturen aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeieavond.

Ik zit met een kleine vraag en ik hoop dat 1 (of meerder) van jullie me kunnen helpen.

Wat mijn probleem is, is dat ik maar 1 AUX-IN op mijn stereo heb en daar heb ik momenteel mijn pc zelf op staan zodat mijn pc geluid geeft via de Stereo, Maar het probleem is nu dat ik nog een Pickup(LP speler) aan wil sluiten, maar hoe ga ik dit aanpakken, ik moet dus van 1 aux ingang 2 ingangen maken ..

zijn er bepaalde splitters tekoop? of misschien heeft iemand een andere slimme manier..

alvast bedankt...

groeten!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:31
Je kan de platenspeler sowieso niet aansluiten. Die heeft een speciale phono aansluiting nodig. Je zal dus eerst een phono (riaa) voorversterker moeten aanschaffen om goed geluid te kunnen krijgen.

Als je dat eenmaal hebt kan je een schakelaar kopen (die zijn er wel), dan kan je handmatig wisselen. Of als je niet zo heel vaak naar je platen luisterd, kan je ook gewoon kabeltjes wisselen :)

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je kunt ook gewoon de uitgangen aan elkaar knopen (voor je platenspeler heb je idd een voorversterker nodig), gaat in veel gevallen goed.
Of je koopt/maakt een mixer. Voor een paar euro kun je al een mixer maken als je een beetje kunt solderen

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty