Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Alles in één waterbak ??????

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een vraagje,

ik zit al geruime tijd met een idee in mijn hoofd om gewoon één grote plexibak te maken (waterdicht) en die vervolgens volgieten met gedestilleerd water om vervolgens daar mijn mobo met alles erop en eraan in te plaatsen behalve de HD's, CD-ROM Drives en Floppy drives.

Nu lees ik hierjuist dat als je dit toepast het gedestilleerd water na een tijdje toch gaat geleiden (ik heb dit niet zo graag, mijn pc is namelijk allergisch voor "geleidend" water :p)

Mijn vraag is nu, bestaat er een doorzichtige vloeistof (zoals water) waarin ik al de elektronica kan inleggen om zo een goede koeling te verkrijgen?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Slaolie :Y)

Is redelijk doorzichtig :p
Zoek er maar eens naar, dan vind je de leukste topics :D

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:22

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ja die bestaat, maar die is veel te duur om te gebruiken.. PC's geheel in een vloeistof onderdompelen is dus niet haalbaar. (anders was er waarschijnlijk allang een mod mee gemaakt ;))

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:38
slaolie schijnt te werken

maar volgens mij is het met alle vloeistoffen ze na een bepaalde tijd gaan geleiden door vervuiling

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
Skuzz schreef op 04 januari 2004 @ 22:15:
slaolie schijnt te werken

maar volgens mij is het met alle vloeistoffen ze na een bepaalde tijd gaan geleiden door vervuiling
dan moet het toch goed afgesloten worden. geen gaatjes of open plek

Verwijderd

ja je zou het steeds moeten verversen idd , want als het vervuilt gaat het geleiden en dan ben je dus de sjaak.

dit is trouwens al een aantal malen voorbij gekomen , maar iedereen ziet er vanaf omdat er teveel risico's zijn of dat het te duur is

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik zo zo een grote radiator van innovatek willen gebruiken om die vloeistof dan te koelen, dus voor >:) slaolie >:) zal ik dus een "straffe" pomp moeten aanschaffen.

Ook zou ik wat verlichting in de bak willen plaatsen, zoals LED's e.d.
ik zie dit niet goed zitten met Slaolie, nogal wazig ! :d

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik mij iets laten wijsmaken door een vriend van mij die zegt dat als je in die bak met gedestilleerd water 2 plaatjes plaatst, één van aluminium en één van zink verbonden met elkaar met daartussen een weerstand dat het water niet zou ioniseren en daardoor niet zou geleiden, is hier iets van aan?

Verwijderd

vraag aan je scheikunde leraar?

Verwijderd

Volgens mij heeft die vriend wel voor een deel gelijk. Maar op een gegeven moment kan de plaat geen ionen mer opnemen en dan gaat eht toch electrolyseren. Of het werkt gewoon niet, binnenkort eens aan mijn scheikunde docent vragen :9

Verwijderd

ik geef je eerlijk gezegt 0,0 kans dat het gaat werken. Dan zou je heel je case moeten ontsmetten en niet meer aanraken.Bij het minste vuiltje gaat het water weer geleiden en dan is het poef weg byebye zwaai zwaai.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Topicstarter
maareuh :*) alsek hier dan al zou aan beginnen ga ik voor het "testen" wel een oud systeem gebruiken. Zoveel gezond verstand heeft koenyboy nog. :p

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Alcohol >:) >:) B) }) _/-\o_

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Je water zal zowiezo gaan geleiden. Je mobo bestaat uit allemaal elektrische onderdelen en diverse metalen. Het is een kwestie van wachten voor die je water gaan besmetten :P Zelfs al heb je aan alles gedacht , je mobo/proc etc etc gaan er zelf wel voor zorgen dat het water gaat geleiden :)

Raku

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
glycerol..geleid dat?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

[search=fluorinert] is all i have to say
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.