Toon posts:

bad direct sounddriver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Plotseling heb ik geen geluid meer uit de boxen van de pc. Andere boxen werken ook niet. De boodschap: Bad direct sounddriver. Please install proper drivers or select another device in configuration. Error code: 88780078. What to do?
Cristie

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:27
Welkom op GoT :)

Wat voor geluidskaart heb je? Probeer eens de drivers van je geluidskaart opnieuw te installeren, of directx bestanden te checken (dat doe je dmv start->uitvoeren->dxdiag)

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 15:40

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 22:06:
Andere boxen werken ook niet.
Dit ligt absoluut niet aan de boxen. De boxen hebben weinig te maken met het probleem dat je beschrijft.
Maar idd: meer info please

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor geluidskaart heb je? Probeer eens de drivers van je geluidskaart opnieuw te installeren, of directx bestanden te checken (dat doe je dmv start->uitvoeren->dxdiag)[/quote]

Met dxdiag wordt de geluidskaart niet gevonden. Ik zou de drivers moeten installeren, maar die heb ik niet. Ik heb wel de recovery cd van Windows XP. Staan ze daarop?
Bedankt Cristie

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 15:40

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Dat ligt eraan. wij weten niet wat voor systeem jij hebt. Wat is het merk en/of type van je computer? Als je bijvoorbeeld een Compaq of Packard Bell computer hebt, zal de driver op de recoverycd staan. Maar zolang we niet weten wat voor computer jij hebt, zullen we geen antwoord kunnen geven aangezien dit verschilt per computer.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

sphere

Debian abuser

Volgens mij herken ik deze melding, wel eens gehad bij drivers van ep-8kha+ onboard sound. Soms gingen die "kapot", reinstall hielp dan.

Ik kreeg deze melding dan bijv. als ik een mp3 wilde afspelen in winamp. Klinkt dat bekend?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Topicstarter
[Dat ligt eraan. wij weten niet wat voor systeem jij hebt. Wat is het merk en/of type van je computer? Als je bijvoorbeeld een Compaq of Packard Bell computer hebt, zal de driver op de recoverycd staan. Maar zolang we niet weten wat voor computer jij hebt, zullen we geen antwoord kunnen geven aangezien dit verschilt per computer.[/quote]

Ik heb een paradigit computer met windows xp-besturing. De geluidskaart bevindt zich op het moederbord msi 6382. Een citaat uit het diagnoseverslag:
8366-8233
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: AMD Duron(tm) processor, MMX, 3DNow, ~1.0GHz
Memory: 256MB RAM
Page File: 91MB used, 526MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0b (4.09.0000.0902)
DX Setup Parameters: Not found
Hiervan snap ik niet veel, maar jullie misschien wel?
Alvast dank, Cristie

Verwijderd

Topicstarter
sphere2 schreef op 06 januari 2004 @ 15:08:
Volgens mij herken ik deze melding, wel eens gehad bij drivers van ep-8kha+ onboard sound. Soms gingen die "kapot", reinstall hielp dan.

Ik kreeg deze melding dan bijv. als ik een mp3 wilde afspelen in winamp. Klinkt dat bekend?
Klinkt niet bekend, maar reinstall kan ik uitproberen
dank Cristie

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Ik heb de recovery cd van Windows het werk laten doen.
De stuurprogramma's zijn blijkbaar geinstallerd. Groetjes Cristie
Pagina: 1