Toon posts:

Bestaande speakers op dolby surround

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag een Surround versterker gekocht met surround boxen. Daarnaast heb ik al een Onkyo Integra versterker (alleen stereo) met daaraan een subwoofer en twee boxen van quadral.

Nu wil ik graag de bestaande subwoofer en boxen gebruiken en van de nieuwe set alleen de front en rear speakers. Voor muziek wil ik de Onkyo en de quadral boxen blijven gebruiken omdat de kwaliteit hiervan 100x beter is.

Kan ik de quadral boxen aansluiten op zowel de Onkyo versterker als de Dolby surround versterker?

Weet niet zo goed of dit problemen op kan leveren als ik met de onkyo versterker flink wat vermogen produceer en dus ook spanning zet op de uitgang van de surround versterker. Of bestaan er schakelaars waarmee ik zou kunnen switchen?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je kan beter een luidsprekerschakelaar gebruiken omdat je mogelijk met de ene versterker de andere kapot maakt als je de 2 uitgangen via de luidspreker met elkaar verbindt. Je moet dan wel schakelen, maar dat is geen probleem.
Bij een electronicazaak of zelfs de Handyman hebben ze dit soort schakelkastjes wel.

Senile! Senile Oekaki

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kan je je surround versterker nie gebruiken als een soort voorversterker voor je Onkyo, dus dat je andere speakerstje gewoon direct via je surround versterker doet en quadral boxen via een pre-out likt naar je Onkyo, en die daar dan op een aux in ofzo zet..., lijkt mij de beste oplossing..

One World Concepts

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies :)

Zal een schakelaar worden dan vrees ik. Ik heb alleen een mono uitgang voor een active subwoofer op de surround versterker en box uitgangen, kan ik dus niet aansluiten op de onkyo.

Vincent