Sweex router, verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
Na een half jaar tevreden gebruik begint sweex router (http://www.sweex.nl/product.asp?pid=144) vreemde dingen te doen.

Er zitten 3 computers op de router aangesloten die via de router contact maken met Wanadoo Cable (com21). Zo nu en dan kan 1 van de computers niet meer internetten, msn geeft de melding dat je mogelijk achter een firewall zit en dat er daardoor geen verbinding gemaakt kan worden. De andere computers kunnen nog wel internetten en onderling data verkeer is met alle computers mogelijk. Er zit op geen van de computers een virus (volgens Norton dan...)

Voor de router is geen firmware upgrade beschikbaar, wat kan de oorzaak van het probleem zijn en wat is de oplossing. De search gaf het antwoord bij mij niet iig.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

argro schreef op 04 januari 2004 @ 21:48:
Na een half jaar tevreden gebruik begint sweex router (http://www.sweex.nl/product.asp?pid=144) vreemde dingen te doen.

Er zitten 3 computers op de router aangesloten die via de router contact maken met Wanadoo Cable (com21). Zo nu en dan kan 1 van de computers niet meer internetten, msn geeft de melding dat je mogelijk achter een firewall zit en dat er daardoor geen verbinding gemaakt kan worden. De andere computers kunnen nog wel internetten en onderling data verkeer is met alle computers mogelijk. Er zit op geen van de computers een virus (volgens Norton dan...)

Voor de router is geen firmware upgrade beschikbaar, wat kan de oorzaak van het probleem zijn en wat is de oplossing. De search gaf het antwoord bij mij niet iig.
Heb ik ook een bij de hand gehad met een pc.
Lag aan de netwerkkaart dat was nl. een Realtek... als ik jouw was zou ik het daar in zoeken! maar wel vreemd dat hij daarvoor wel goed heeft gewerkt.

Kun je trouwens wel pingen van af dat adres waar mee je niet kunt internetten... krijg je op die pc als hij niet werkt wel een IP als je natuurlijk DHCP aan hebt staan????

Verwijderd

com21 modems icm met een router kunnen niet tegen de arp stormen die af en toe aktief zijn. Als je in je router setup de dos attack vinkjes allemaal aankruist ben je meestal van het gezeur af.
Helpt een router reboot niet om het probleem (tijdelijk voor 1 a 2 weken) op te lossen ?

• argro
Ik kan vanaf computer die niet meer kan internetten niet pingen naar een site (google oid) of naar de router. Wel kan ik pingen naar een andere computer in het netwerk.

Voorheen had ik de firewall van de router uit staan maar ik begrijp dat die firewall aanzetten juist een oplossing voor het probleem kan zijn en dan met name de DOS attack optie.

Heb sweex inmiddels ook een e-mail gestuurd, ik wacht nog op antwoord.

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 22:30
argro schreef op 05 januari 2004 @ 17:08:
Ik kan vanaf computer die niet meer kan internetten niet pingen naar een site (google oid) of naar de router. Wel kan ik pingen naar een andere computer in het netwerk.

Voorheen had ik de firewall van de router uit staan maar ik begrijp dat die firewall aanzetten juist een oplossing voor het probleem kan zijn en dan met name de DOS attack optie.

Heb sweex inmiddels ook een e-mail gestuurd, ik wacht nog op antwoord.
Ik heb exact dezelfde problemen, sinds een week of 2. Als je antwoord hebt van Sweex, zou je dat hier willen plaatsen?

• Quartje
Hmm, sinds vandaag is er een firmware upgrade te vinden voor die Sweex router. http://www.sweex.nl/product.asp?pid=144&s=3

Ik heb die router, maar dan de LB000020 versie. In de readme bij de firmware staat dat de firmware alleen voor LB000021 is. Helaas

• argro
ik heb nog geen oplossing en ook nog geen reply van sweex
ik heb helaas ook de LB00020 dus pech voor mij
had het vermoeden dat het vastlopen met emule te maken had maar het gebeurt ook als mijn computer (enige met emule) uit staat, erg vreemd
na een volledige reset (knop 5 seconden indrukken) is het probleem wel even weg

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:44
ik heb ditzelfde maar dan met een sweex switch van 8 ports
op een gegeven moment kapt hij ermee:S
heel vaag ding, teruggebracht en een nieuwe gevraagd
maar die deed het ook niet meer na 5 dagen ofzo...

nu wil ik een goede switch die het wel lang volhoud achter men speedtouch tweaked >:)

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Heb ook zo'n Sweex router.. ook de 20 versie.. dus de firmware is ook niet voor mij van toepassing...

Mijn verbinding valt af en toe ook totaal weg... Wat bij mij de oplossing is is gewoon als dat gebeurt ff de stroom van de router af en erweer op (reboot).

Dat heb ik vrijwel meteen weer verbinding..

• Quartje
trictrac schreef op 20 januari 2004 @ 17:16:
Heb ook zo'n Sweex router.. ook de 20 versie.. dus de firmware is ook niet voor mij van toepassing...

Mijn verbinding valt af en toe ook totaal weg... Wat bij mij de oplossing is is gewoon als dat gebeurt ff de stroom van de router af en erweer op (reboot).

Dat heb ik vrijwel meteen weer verbinding..
mjah, maar ik vind dat echt geen oplossing. Je kan toch niet zulke producten met droge ogen verkopen? :'(

;)

Verwijderd

Er loopt ook nog een ander topic over Sweex Router: Sweex router topic
misschien handig om ff door te lezen. :)
Pagina: 1