[FAT32] Dir op USB HDD beveiligen *

Pagina: 1
Acties:

• qbix
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-01 20:21
Hallo,

De search heb ik al gebruikt daar kwamen wel wat resultaten maar niet de juiste.
Ik heb een usb hd. Deze kan dus op verschillende pc worden aangesloten met verschillende os. Op deze HD heb ik dus meerdere mappen en maar eentje wil ik er beveiligen en als het niet te moeilijk is onzichtbaar maken.
De schrijf is FAT32 en nu heb ik al gelezen dat je dat niet water dicht kan maken. Maar goed als het maar ergens op lijkt.
Heeft iemand een simpel en vooral doeltreffend programma wel gratis ben NL :)

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
qbix schreef op 04 januari 2004 @ 21:30:
Heeft iemand een simpel en vooral doeltreffend programma
Al gezocht bij tucows, of Download.com? Nee ik denk het niet, want er is zat te vinden voor zoiets. (Oeps, je hebt het over USB :o )
wel gratis ben NL :)
Ik ben ook Nederlander, maar ik hoef niet alles gratis te hebben hoor, als iets me bevalt wil ik er graag voor betalen!

[ Voor 41% gewijzigd door Br@m op 04-01-2004 21:38 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
offtopic:
ik ben benieuwd of iemand met een oplossing gaat komen, want ik denk dat het niet haalbaar is vanwege het feit dat die usb hd op meerdere systemen gebruikt wordt

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is het niet mogelijk de schijf als NTFS te formatteren? En wat vindt je hier niet goed aan?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Spider.007 schreef op 04 januari 2004 @ 21:40:
Is het niet mogelijk de schijf als NTFS te formatteren?
dan moet je wel een NT-based OS hebben, en als je die hebt, heb je vaak ook al een NTFS-schijf :)

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Ik heb zelf BestCrypt (http://www.jetico.com). Helaas niet gratis.

Maar als je even gaat kijken op www.downloads.com kun je vast wel iets goedkopers vinden.

(http://download.com.com/3...tg=dl-2001&search=+Go%21+)

http://www.hroling.nl

• qbix
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-01 20:21
Nou ok ik ben van mijn stampunt afgeweken :7 het hoeft niet gratis te zijn als het maar simpel is. Ik ga straks zeker ff het programma
BestCrypt for Windows 95/98/ME/NT/2000/XP
v.7.10
bekijken klinkt veel belovend.

Maar nog een andere vraag is het nu wel of niet mogelijk om die schijf NTFS te maken.
En als het mogelijks is is het dan ook slim om te doen. Ik zelf zit het meeste op een win 98 pc. Soms achter XP.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk eens naar PGP. (www.pgp.com). Hiermee kan je ook folders encrypten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Geen antwoord maar wel een pointer. Mike Jarod merkt op dat de beveiliging lastig wordt omdat de disk op meer OS'sen gebruikt wordt. Je zal de beveiliging dus op de disk zelf moeten laten plaatsvinden -> encryptie. Als de data ge-encrypt op de disk staat, maakt het niet uit op welke manier je erbij kan. Je kan het dan lezen wat je wilt, maar je begrijpt er dan niets van.
Als je de disk NTFS formatteert, kan je de data encrypten. Er zullen ongetwijfeld ook andere mogelijkheden zijn.

/Edit
Bijvoorbeeld de boel zippen en met een password beveiligen. Dat is niet 100% beveiligd, maar je zei zelf: "als het maar ergens op lijkt". Als je met Windows XP werkt, kan je de beveiligde .zip-file gewoon als map benaderen.

[ Voor 21% gewijzigd door CmdrKeen op 05-01-2004 17:20 ]

Bloed, zweet & koffie

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het probleem wat hier inderdaad naar voren komt is dat het op meerdere PC's benaderbaar moet zijn. Het probleem van de standaard NTFS encryptie is dat Windows gebruik maakt van het unieke ID van een gebruiker. Deze data is op een andere PC dus niet benaderbaar.

Het probleem wat je met een extern programma hebt is dat je dit op alle clients moet installeren. Is dat geen probleem zijn er al mooie oplossingen genoemd.

Mocht je encryptie zonder etern programma toe willen passen kun je kiezen voor PGP; deze kan namelijk een EXE bestand maken waar na ingave van een password meerdere bestanden uit komen. Ik denk dat dit een stuk veiliger is dan een winzip oplossing. PGP is echter wel duurder...

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

beveiligd rar/zip bestandje lijkt mij het makkelijkste voor dit

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• bolke

bolke

Klikt nu met een Canon R

Wolfboy schreef op 05 januari 2004 @ 19:22:
beveiligd rar/zip bestandje lijkt mij het makkelijkste voor dit
Met een password cracker kom je er in 10 min doorheen. Maakt nbiet uit hoe lang het password is.

Verwijderd

Met een password cracker kom je er in 10 min doorheen. Maakt nbiet uit hoe lang het password is.
Oh :? http://www.theforumisdown...assworded-rarfile.rar.gif

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

bolke schreef op 06 januari 2004 @ 13:31:
[...]

de 10 min zijn bijna om :+

als je er echt zo makkelijk doorheen komt laat dat maar eens zien dan, ik geloof er namelijk zeer weinig van
er zijn wel een aantal brute force kraakprogramma's maar als je een lang wachtwoord hebt dan ben je toch wel een tijdje bezig ermee hoor

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 16:44
Geloof ik ook niks van, zet er een password op met vreemde tekens, hoodletters kleine letters en maak hem lekker lang.

Als je er een brute force opzet dan ben je echt ongelooflijk lang bezig met moeilijkere passwords.

Volgens mij is dat behoorlijk veilig.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 17:20

w0w

http://www.theforumisdown...assworded-rarfile.rar.gif
Ligt het aan mij of doet de link het niet, ook niet zonder .gif :?
Doel opslaan als helpt :)

[ Voor 13% gewijzigd door w0w op 06-01-2004 16:49 ]

• bolke

bolke

Klikt nu met een Canon R

Wolfboy schreef op 06 januari 2004 @ 16:19:
[...]

de 10 min zijn bijna om :+

als je er echt zo makkelijk doorheen komt laat dat maar eens zien dan, ik geloof er namelijk zeer weinig van
er zijn wel een aantal brute force kraakprogramma's maar als je een lang wachtwoord hebt dan ben je toch wel een tijdje bezig ermee hoor
Een standaard zip met een wachtwoord van 8 tekens kost 6 min op mijn PC

Advanced ZIP Password Recovery:
The program is very fast: on 1GHz CPU, it tests about fifteen million passwords per second (or about a billion passwords per minute) -- according to independent reviewers and experts, the fastest ZIP cracker in the world!

[ Voor 23% gewijzigd door bolke op 06-01-2004 18:57 ]

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Nou probeer die rar file maar is zou ik zeggen :)

edit:
Bedoelde ik tegen bolke :) Die zegt dat hij binnen 10 min een password van een zip kan achterhalen :)

[ Voor 55% gewijzigd door jordz. op 06-01-2004 19:20 ]

Arch Linux

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
joRDzz schreef op 06 januari 2004 @ 19:03:
Nou probeer die rar file maar is zou ik zeggen :)
*kuch* Verwijderd in "Map beveiligen" *kuch*

niet erg verstandig dus :)

Verwijderd

niet erg verstandig dus
Dat heb ik niet gezegd, ik nodigde alleen iedereen uit om die RAR file te hacken - aangezien het in mijn ogen altijd nog veiliger als een NTFS schijf die toch opengewerkt kan worden met een rootkit.

• bolke

bolke

Klikt nu met een Canon R

Een ZIP file is snel te kraken. Je stuurt nu een RAR.

Je kan altijd dit nog voor passwords proberen. http://www.lostpassword.com/rar.htm

Met encryptie kun je WEL een heel eind komen. De nieuwste RAR en PKZIP kan daar wel wat mee.
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 19:10:
[...]
Dat heb ik niet gezegd, ik nodigde alleen iedereen uit om die RAR file te hacken - aangezien het in mijn ogen altijd nog veiliger als een NTFS schijf die toch opengewerkt kan worden met een rootkit.
Dat is ook waar. Dan maar een lang (min 10 char en vreemde tekens zoals @#$) password.

[ Voor 109% gewijzigd door bolke op 06-01-2004 20:45 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Kleine titeledit 'Map beveiligen' --> '[FAT32] Dir op USB HDD beveiligen', ik denk dat dat wat duidelijker maakt dat het niet een dertien-in-een-dozijn-UTFS wachtwoordenvraagje is :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1