Ik post deze vraag namens een vriend van mij. Hij was een tevreden Tiscali ADSL gebruiker, totdat 2 weken geleden de verbinding 'weg viel'. Hij heeft al vele malen contact gehad met Tiscali helpdesk en KPN helpdesk. Beiden zeggen dat alles in orde is. Toch heeft hij sindsdien (ja, 2 weken!!) als status in de modem 'state down'. De DSL lijnsnelheid etc. wordt correct gemeld, 1024MB down/384up dacht ik. Hij heeft de laatste KPN firmware in de 510 modem gezet. De uitgebreide diagnostics tonen dat alles OK is, behalve de IP-toewijzing. Gebruikersnaam/wachtwoord zijn in orde, bevestigd door Tiscali. Webmail login etc. gaat ook goed, vanaf mij Demon verbinding
. Mijn vriend wordt nu gezegd dat de modem kaduuk is. Lijkt me sterk, gezien de juiste status van de ADSL-lijn.
Ik heb gezocht in het forum op 'state down' en kwam daar regelmatig meldingen tegen over een gebrek aan IP-adressen bij Tiscali in de betrokken omgeving. In dit geval gaat het om postcode 9686 NL. Is hier iemand op dit forum aanwezig die hem verder kan helpen? Hij wordt nu van het kastje naar de muur gestuurd en komt geen steek verder.
Ik heb gezocht in het forum op 'state down' en kwam daar regelmatig meldingen tegen over een gebrek aan IP-adressen bij Tiscali in de betrokken omgeving. In dit geval gaat het om postcode 9686 NL. Is hier iemand op dit forum aanwezig die hem verder kan helpen? Hij wordt nu van het kastje naar de muur gestuurd en komt geen steek verder.