Ik heb het idee dat mijn nieuwe shuttle
de CPU overheat temp sensor te gevoelig is. Bijna 7/8 x per dag gaat hij automatisch uit en springt de CPU overheat Led aan. En dat is met de ICE fan op FULL!! Dus hij stijgt al bijna op van mijn buro....
-Shuttle SN45
-20Gb. Maxtor
-2X512 twinmos
-XP2800 Barton
Hij is niet ge oc'd (nog niet eens!) er zit silver prut tussen ipv de witte plak, fan's draaien de goede kant uit, shim zit goed, alles is goed lijk mij........behalve de sensor denk ik?
De temperatuur is na een lange tijd idle met de fan op FULL (+/- 3650rpm.) ongeveer:
sys:30
cpu:48
pwm:38
Hij moet zich normaal pas boven de 85 graden uitschakelen. Kan ik de sensor temperatuur ergens uitlezen, wijzigen of testen!? In de bios!? Of kan het ergens anders nog aan liggen?
-Shuttle SN45
-20Gb. Maxtor
-2X512 twinmos
-XP2800 Barton
Hij is niet ge oc'd (nog niet eens!) er zit silver prut tussen ipv de witte plak, fan's draaien de goede kant uit, shim zit goed, alles is goed lijk mij........behalve de sensor denk ik?
De temperatuur is na een lange tijd idle met de fan op FULL (+/- 3650rpm.) ongeveer:
sys:30
cpu:48
pwm:38
Hij moet zich normaal pas boven de 85 graden uitschakelen. Kan ik de sensor temperatuur ergens uitlezen, wijzigen of testen!? In de bios!? Of kan het ergens anders nog aan liggen?
[ Voor 44% gewijzigd door PWA op 05-01-2004 10:24 . Reden: add ]