[SFF]Shuttle SN45 Temp sensor probleem

Pagina: 1
Acties:

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb het idee dat mijn nieuwe shuttle :'( de CPU overheat temp sensor te gevoelig is. Bijna 7/8 x per dag gaat hij automatisch uit en springt de CPU overheat Led aan. En dat is met de ICE fan op FULL!! Dus hij stijgt al bijna op van mijn buro....

-Shuttle SN45
-20Gb. Maxtor
-2X512 twinmos
-XP2800 Barton

Hij is niet ge oc'd (nog niet eens!) er zit silver prut tussen ipv de witte plak, fan's draaien de goede kant uit, shim zit goed, alles is goed lijk mij........behalve de sensor denk ik?

De temperatuur is na een lange tijd idle met de fan op FULL (+/- 3650rpm.) ongeveer:
sys:30
cpu:48
pwm:38

Hij moet zich normaal pas boven de 85 graden uitschakelen. Kan ik de sensor temperatuur ergens uitlezen, wijzigen of testen!? In de bios!? Of kan het ergens anders nog aan liggen?

[ Voor 44% gewijzigd door PWA op 05-01-2004 10:24 . Reden: add ]

• PWA
  • Niet online
Vorige week heb ik op een andere pc de CPU en het mem flink laten stressen met Sisoftsandra2004 en burnin maar alles ging gewoon helemaal zonder fouten. Ik heb ook al naast de Matrox g450 een xfx gf5200 geprobeerd maar die gaf ook een Overheated CPU waarschuwing na een tijdje, dus daar ligt het ook niet aan. M'n stopcontact is geaard, en zo'n vreemde configuratie heb ik niet verder. Alleen mijn hd kan dan nog voor problemen zorgen?

• PWA
  • Niet online
Ok probleem is al opgelost! Eindelijk na een maand! Helaas/gelukkig door mijzelf en niet door de zaak die hem ff 2 weken rma had. Het blijkt dat de copper shim die bij de shuttle zit niet echt 100% voor de Barton geschikt is. 8)7

Op oa sudhian stonden:

http://forums.sudhian.com...d=38283&FTVAR_MSGDBTABLE=

http://forums.sudhian.com...d=38332&FTVAR_MSGDBTABLE=

Leuk! Er zijn zelfs al mensen die heb zo verfikt hebben. Mijn XP2800 Barton non-oc'ed wordt nu dus met silverprut en ZONDER copper shim/spacer 44 graden. :/