ben aan het proberen om een soort pixelised effect te maken met behulp van divjes van steeds 15x15px groot. een soort mobieltje schermpje maar dan wat groter.
ik heb met behulp van divjes allemaal hokjes gemaakt: 28 rijen (A - AB), met elk 50 (0-49) divjes.
Deze hebben allemaal een eigen unieke id: letter gevolgd door nummer: A34 bijvoorbeeld.
ook hebben alle divjes dezelfde class: pixel
site: http://www.stack.nl/~ries/pixels/main.php
nu lukt het me wel om bijvoorbeeld binnen redelijke tijd een aantal(bijvoorbeeld 35) pixels random in te kleuren...... maar daarna moet ik doormiddel van een functie de divjes allemaal weer cleanen.. dwz de achtergrond kleur veranderen.
maar probleem hierbij is dat het vreselijk lang duurt om de (50*28) 1400 divjes allemaal te veranderen.
is er geen manier om ze allemaal tegelijk te veranderen? bijvoorbeeld aan de hand van die class?
of is er soms een andere manier?
ik heb met behulp van divjes allemaal hokjes gemaakt: 28 rijen (A - AB), met elk 50 (0-49) divjes.
Deze hebben allemaal een eigen unieke id: letter gevolgd door nummer: A34 bijvoorbeeld.
ook hebben alle divjes dezelfde class: pixel
site: http://www.stack.nl/~ries/pixels/main.php
nu lukt het me wel om bijvoorbeeld binnen redelijke tijd een aantal(bijvoorbeeld 35) pixels random in te kleuren...... maar daarna moet ik doormiddel van een functie de divjes allemaal weer cleanen.. dwz de achtergrond kleur veranderen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| function clean()
{
var combi = new Array();
var letters = new Array('a','b','c','d','e','f','g','h', tot en met,'aa','ab');
for (i=0; i < 50; i++)
{
for(j=0; j < letters.length;j++)
{
combi.push(letters[j]+i)
}
}
for (t=0; t<combi.length; t++)
{
document.getElementById(combi[t]).style.backgroundColor = '#dddddd'
}
} |
maar probleem hierbij is dat het vreselijk lang duurt om de (50*28) 1400 divjes allemaal te veranderen.
is er geen manier om ze allemaal tegelijk te veranderen? bijvoorbeeld aan de hand van die class?
of is er soms een andere manier?
[ Voor 30% gewijzigd door hobbeldebobbel op 04-01-2004 20:03 ]
hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet