Toon posts:

AK 77 PRO chipset FAN naar de kl*te

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De chipset fan op de KT266 chipset van mijn A-Open MB is bezig te gaan hemelen. Hij loopt gruwelijk aan en stopt er soms helemaal mee, het lijkt wel alsof ik zit te staafmixen in mijn kamer.

Nu is dit een bekend probleem. Ik las dat de fan vast zit met thermal tape. Is het volgens jullie mogelijk er een andere cooler op te zetten, of zijn er betere mogelijkheden? Thanx

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 23:31
nieuw fannetje halen? die oude kun je er zo afschroeven, en een nieuwe er weer op.

Verwijderd

met een beetje draaiende beweging is die wel los te krijgen: http://italy.aopen.com.tw/products/mb/Pak77pro.htm

maar probeer eens eerst die sticker eraf te halen en daar een beetje vet/olie/smeermiddel op het asje te doen. Dat scheelt al een heleboel herrie.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, lijkt mij ook de meest logische oplossing: gewoon een standard diameter cooler halen en erop zetten. Maar goed, als die northbridge kan draaien zonder cooler met bijv. enkel een heatsink ben ik ook tevreden.

Verwijderd

als die northbridge kan draaien zonder cooler met bijv. enkel een heatsink ben ik ook tevreden.
Met genoeg airflow in je kast kun je er gewoon een passief Zalman northbridge koeler op zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Duwde net zachtjes tegen de cooler, maar die zit inderdaad niet heel solide vast, dus die is er wel af te slopen denk ik. Ik ga morgen even shoppen voor onderdelen, zal de verschillende opties eens bekijken. Wat is de beste plek voor onderdelen? Thanx!

Verwijderd

Je kan hem ook passief koelen met oude apparatuur. Ik heb een aluminium koelblok van een oude celeron 266 processor afgehaald, ter vervanging van mijn brakke fankoeling op een ASUS A7M266. Twee gaatjes ingezaagd op de juiste plekken, en toen vastgezet met een stel tie-rippies.

Die kleine NB ventilatoren zijn toch een pain in the @$$... kleine krijsertjes.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 20:16:
Die kleine NB ventilatoren zijn toch een pain in the @$$... kleine krijsertjes.
Ben ik helemaal met je eens. Ik ga deze opties maar eens bekijken. Hoop wel dat ik ergens thermal tape of thermal adhesive ofzo kan vinden, dan zit alles goed vast, en geleidt het goed de warmte.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 19:57:
De chipset fan op de KT266 chipset van mijn A-Open MB is bezig te gaan hemelen. Hij loopt gruwelijk aan en stopt er soms helemaal mee, het lijkt wel alsof ik zit te staafmixen in mijn kamer.

Nu is dit een bekend probleem. Ik las dat de fan vast zit met thermal tape. Is het volgens jullie mogelijk er een andere cooler op te zetten, of zijn er betere mogelijkheden? Thanx
Wat je ook kan doen is contact opnemen met Aopen nederland. Ik heb het vorige maand gedaan, want ook mijn koeler was overleden. Binnen week had ik een nieuwe met een excuusmailtje voor de lange duur van het op te sturen onderdeel, alleen gaf dit bij niet de oplossing want bij nader inzien bleek 1 condensator gepoft te zijn en 2 hadden er lekkage, dus heb er gelijk een nieuw mobo ingezet.

Maari k zou ff lekker bellen, want ze sturen een nieuwe op met geluk.Vergeet alleen te vertellen dat ik een koelblok kreeg, maar dat maakte niet uit blijkbaar want ze wisten waar het om ging

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Hmm... misschien hetzelfde probleem, ik post het hier maar ff...

Ik kom net bij een maat van mij vandaan, zelfde mobo als TS, Fan op Southbridge staat stil. Ding start op, loopt vast bij XP laden (logo met laadbalkje). Heb verschillende schijven geprobeerd, zonder resultaat. Zou het kunnen komen door de kapotte fan ?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Als dat chippie te heet wordt, ja lijkt me wel. Loop ook alle andere dingen na.
Pagina: 1