Hallo,
De laatste tijd ben ik bezig met het stil maken van mijn pc
Het is al redelijk gelukt. Het laatste probleem is de cpucooler. Ik gebruik nog de standaard boxed cooler die bij mn P4 2,53Ghz zat en wil nu een stillere variant.
Opzich geen probleem om een goede cooler te vinden, ware he tniet dat ik een wat onhandige indeling van mijn kast heb.
Ik ben even emt Paint aan de slag gegaan (
) en heb een schets gemaakt van mijn indeling:

Op deze tekening kan je zien dat mn kast een beetje lastig ingedeeld is
Mijn voeding hangt namelijk deels boven mn cpucooler en er is zeer weinig ruimte tussen, selchts 10,8cm. Ook de airflow is niet bepaald goed, omdat ik de ruimte tussen de 3,5" sloten en de cpufan nodig heb voor kabels e.d. Heb een beetje een onhandige kast dus (vind ik zelf iig).
Mijn huidige cpucooler draait idle op 2600-2800 rpm en maakt dus redeleijk wat herrie. Hiermee geeft Speedfan 33 en 30 graden aan.
Nu ben ik dus zoek naar een kleine cpufan die genoeg koelt en neit teveel kabaal maakt. Het maakt me neit zoveel uit als alles iets warmer word, als ie maar stil word. Als het maar neit tè word
Weet iemand een goede oplossing? De cooler mag volgens mij dus maar een centimer of 8 hoog zijn, zodat ie ook nog ergens lucht vandaan kan halen?
Graag tips
Kheb de search gebruikt, maar kon niet echt iets relevants vinden.
JanWillem
De laatste tijd ben ik bezig met het stil maken van mijn pc
Opzich geen probleem om een goede cooler te vinden, ware he tniet dat ik een wat onhandige indeling van mijn kast heb.
Ik ben even emt Paint aan de slag gegaan (

Op deze tekening kan je zien dat mn kast een beetje lastig ingedeeld is
Mijn huidige cpucooler draait idle op 2600-2800 rpm en maakt dus redeleijk wat herrie. Hiermee geeft Speedfan 33 en 30 graden aan.
Nu ben ik dus zoek naar een kleine cpufan die genoeg koelt en neit teveel kabaal maakt. Het maakt me neit zoveel uit als alles iets warmer word, als ie maar stil word. Als het maar neit tè word
Weet iemand een goede oplossing? De cooler mag volgens mij dus maar een centimer of 8 hoog zijn, zodat ie ook nog ergens lucht vandaan kan halen?
Graag tips
JanWillem