[DivX]] DVD structuur met DivX bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 14:21

Dr C

met C en CK

Topicstarter
De titel is misschien wat onduidelijk, maar het is ook moeilijk zo snel te beschrijven. Anywayz, wat ik me afvroeg: Ik heb sinds kort een DVD/DivX (standalone) speler) en ik vroeg me af of het mogelijk is om een DVD danwel CD te maken die een DVD menu heeft maar de film zelf is op XVid of DivX gecodeerd. Ik zat dan te denken om zeg maar de .VOB bestanden te vervangen voor de .avi bestanden die XVid zijn. Dit is misschien wel wat simpel gezegd. In theorie moet het kunenn omdat de speler beide formaten ondersteund, maar zou het op de een of andere manier kunnen?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Al gekeken op:
http://www.dvdrhelp.com en dan met name : http://www.dvdrhelp.com/author#26 :? of
http://www.doom9.org :?
Of uberhaubt op Google/tweak0rs gezocht :?

Leesvoer genoeg lijkt me :)

/zoekvraag

/Harde Spuit 11

[ Voor 153% gewijzigd door Notna op 05-01-2004 07:45 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Topicstarter
het staat er toch echt niet, fijne vrind. Ik zit best vaak te kijken op die sites, maar ik ben nog nooit zoiets tegengekomen. Maar jij zegt dus dat het kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
ik ben er vrij zeker van dat het niet gaat, je speler gat namelijk opzoek naar vob-bestanden, maar dat vind hij niet (een avi-file is helemaal anders dan een vob, meer streamen, subs, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Topicstarter
Mayco2 schreef op 04 januari 2004 @ 19:45:
ik ben er vrij zeker van dat het niet gaat, je speler gat namelijk opzoek naar vob-bestanden, maar dat vind hij niet (een avi-file is helemaal anders dan een vob, meer streamen, subs, ...)
daar was ik ook al een beetje bang voor eigenlijk. In theorie moet het kunnen, maar zal het eerder aan de software liggen (fiirmware) dan hardware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ja Notna, vertel eens hoe je zoiets precies doet, een DVDVideo menu met daarin links naar DivX streams. Dan zou je toch de eerste zijn die dat gelukt was. Doom9 en dvdrhelp kan de TS zelf ook vinden dunkt mij.

Eleganter zou zijn om de niet-lineaire menustruktuur in de DivX zelf te bouwen, maar dat kan ook nog niet. Wetende dat Divx/Xvid eigenlijk verderontwikkelde aftreksels zijn van premature mpeg4 implementaties, zou het best eens zo kunnen zijn dat in de actuele mpeg4 standaard dergelijke features best mogelijk zijn, maar hierin ben ik geen expert.
<edit:> in Mpeg 4 is het echt wel mogelijk, lees maar eens de standaard door, bijv in par 1.5

[ Voor 59% gewijzigd door Henk007 op 04-01-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 08:16

orca

Zwem goed, Broeder.....

Nero kan een vcd menu maken zodat je kan kiezen wat je wilt zien.

is niet giga maar het werkt... achtergrondje en screenshotjes van de te selecteren filmpjes en leukte titels....

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Topicstarter
orca schreef op 04 januari 2004 @ 19:48:
Nero kan een vcd menu maken zodat je kan kiezen wat je wilt zien.

is niet giga maar het werkt... achtergrondje en screenshotjes van de te selecteren filmpjes en leukte titels....
Dat is al een begin idd. Zou wel leuk zijn. Maar bedoel je dat ie dan ook kan verwijzen naar DivX films? Mijn idee was namelijk om de simpsons afleveren op 1 DVD te branden met de XviD "Cartoon mode" codec. Ik ga maar eens stoeien met Nero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik heb zelf geen standalone DivX player, maar 'gewoon' de XViD files achter elkaar op de DVD branden is geen optie? Kun je dan niet selekteren welke hij moet afspelen, of pakt hij gewoon de eerste?

[ Voor 9% gewijzigd door Henk007 op 04-01-2004 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:48

Cyphax

Moderator LNX
cramwinckel schreef op 04 januari 2004 @ 19:54:
[...]

Dat is al een begin idd. Zou wel leuk zijn. Maar bedoel je dat ie dan ook kan verwijzen naar DivX films? Mijn idee was namelijk om de simpsons afleveren op 1 DVD te branden met de XviD "Cartoon mode" codec. Ik ga maar eens stoeien met Nero.
Er is met DivX inderdaad nog geen standaard voor een structuur qua files enzo, DVD heeft dat wel, en VCD dus ook. Je kan ook proberen er een SVCD van te maken, Nero kan dat misschien, maar probeer dat eens.
De DivXjes direct gebruiken zal wel niet gaan dan

[ Voor 63% gewijzigd door Cyphax op 04-01-2004 19:59 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
:X

[ Voor 97% gewijzigd door Henk007 op 04-01-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:48

Cyphax

Moderator LNX
Henk007 schreef op 04 januari 2004 @ 19:59:
Ook Cyphax heeft de starttopic niet goed gelezen. Er zijn tegenwoordig wel degelijk players die DivX/XviD kunnen afspelen...
't is al aangepast. Die spelers zijn er al een tijdje, dat weet ik wel :P
Lijkt me niet heel handig, updaten van firmware enzo lijkt me gewoon onpraktisch, maar da's offtopic :)

edit: :D
Zo blijven we bezig denk ik :D

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 04-01-2004 20:00 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Topicstarter
Henk007 schreef op 04 januari 2004 @ 19:57:
Ik heb zelf geen standalone DivX player, maar 'gewoon' de XViD files achter elkaar op de DVD branden is geen optie? Kun je dan niet selekteren welke hij moet afspelen, of pakt hij gewoon de eerste?
Dat kan idd. Bij mijn yamada krijg je gewoon een explorer achtig ding te zien met de files. Maar het leek me juist leuk om een menuutje ervoor te fixen.

Edit:
Nou weet ik niet precies hoe de .mpg file inelkaar zit, maar is het niet mogelijk om hem te foppen, door de .avi naar .mpg te vernoemen en hem in de VCD te zetten.
w8, ik probeer het gewoon ff :)

edit2:
werkt... Ik heb een avi gepakt en die als .mpg genoemd en pakt hem zonder problemen. Dus dan zou ik een DVD als VCD moeten authoren. Vervolgens 1 grote avi file moeten maken met alles achterelkaar en het menuutje naar de goede tijd/hoofdstuk moeten verwijzen. Hmm, dat wordt nog een heel geknoei denk ik.

[ Voor 41% gewijzigd door Dr C op 04-01-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Arg heb de TS niet goed begrepen in het begin :X Mijn apologies O-)

/spuit 11

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Topicstarter
Notna schreef op 05 januari 2004 @ 07:41:
Arg heb de TS niet goed begrepen in het begin :X Mijn apologies O-)

/spuit 11
:)

Pagina: 1