Toon posts:

Xbox bedienen met universele philips afstandsbediening ?

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een xbox met dvd playback kit (dongle) en wil deze met mijn Philips SBC RU 880 universele afstandsbediening bedienen.
Ben inmiddels een tijd bezig maar het lukt me niet.
Automatisch vinden doet ie de xbox niet en als ik handmatig via de 'learn' functie de toetsen programmeer krijg ik constant ERROR :(

Heeft iemand ervaring met het bedienen van een xbox via een Philips afstandsbediening of weet iemand een 3 cijferige code die ik dien in te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 09:04
Is dit zowieso wel mogelijk?
Volgens mij kan je de Xbox alleen bedienen met die rottige Xbox ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn philips kan commando's van andere AB's leren. Alleen die van de xbox pakt ie niet. Ik heb ergens al gelezen dat het anderen met andere universele ab's wel gelukt is, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 09:04
Nee ok dat wist ik niet, maar het kon zijn dat Microsoft hier een beveiliging in had gezet om dit tegen te gaan ofzo.
Zodat zij weer extra verdienen als er een AB kapot gaat.

------
Het is zo natuurlijk wel makkelijk om 1 AB te gebruiken voor al (of veel) je apparaten.

(vervelend ding trouwens die AB van Xbox zelf...)

[ Voor 33% gewijzigd door Tije op 04-01-2004 19:27 . Reden: typo + extra txt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-10 23:52
Ik heb zelf een One-For-All Kameleon en daar zitten de Xbox-codes al ingebakken. Code is 522, maar dat zal wel niet universeel zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, deze codes zijn niet universeel, bij de meeste (maar niet alle) Philips Universele afstandsbedieningen moet je de OneforAll code nemen en er 28 bij op tellen. Dus DVD-code 0522 (OneforAll) + 28 = 560 550. Alleen vrees ik dat de code-ROM van de Philips een beetje erg gedateerd is in vergelijking met de OneforAll Kameleon en een modem voor code-updates heeft die Philips evenmin... :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 22:27:
Dus DVD-code 0522 (OneforAll) + 28 = 560.
Ik weet er verder niet veel van, maar 522+28 = 550 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk, natuurlijk, het blijft lastig getalletjes intikken... 8)7

Topicstarter: Om te bepalen welke offset deze Philips gebruikt:
De Oneforall gebruikt voor de volgende DVD-merken de volgende codes:

Sony: 0533
Panasonic: 0490
Toshiba: 0503
Pioneer: 0525, 0571

Kijk welke codes die Philips voor deze DVD's gebruikt en bepaal het verschil. Tel dit verschil vervolgens bij 0522 (=OneforAll code voor de XBox) op en je hebt de code. Kijk vervolgens of die code in de Philips zit.

Nog een edit: kijk welke code er voor Thomson DVD's inzit. Microsoft gebruikt voor hun XBox namenlijk hetzelfde codeprotocol als Thomson voor hun DVD-spelers. Net even gespiekt en ja hoor, zelfs in mijn ruim vier jaar oude OneforAll URC-7560 zit de code 0522 in de geheugen ROM voor die Thomson DVD's en dat terwijl die hele XBox er vier jaar geleden nog niet was... :)

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik ga e.e.a. uitproberen. Code 0522 had ik al geprobeerd maar werkte niet. Kan het pas morgen proberen en zal de resultaten posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn 885 kan de codes wel gewoon aanleren, alleen moeten de batterijen wel goed vol zitten, anders krijg ik ook een errors. (weet ook niet waarom, maar het is zo :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:27

JoeBlack2k

I Love Hilary

kan volgens mij niet hoor :S

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Waarom niet ?
Infrarood is infrarood, als je de codes hebt dan kun je die dupliceren.
Ze is het zelfs mogelijk om je xbox met de pc of zelfs met je pda of gsm aan te sturen. Het gaat puur om de codes.

Beetje nutteloze reply dus :/

(ps.. msn smileys werken hier niet)

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Philips 880 kent helaas voor DVD uitsluitend code 000 voor Philips en Toshiba. Erg weinig dus voor zo'n dure afstandbediening :(

Het is me inmiddels na honderden errors wel gelukt om een aantal bevelen via de 'learn' functie te kopieeren. Wellicht gaat het met helemaal nieuwe batterijen beter. Ga ik morgen proberen. Het begint dus ergens op te lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar ik mij meen te herinneren gebruikt de xbox RCA AB dus moet
je een Code voor een RCA DVD Speler gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar RCA afstandbediening heeft ook code 0522 is dus dezelfde als Thomson. Zoals gezegd kent mijn AB deze code niet en is deze er op geen enkele manier in te krijgen :( Thx anyway!

Zie voor veel codes:
http://www.hifi-remote.com/ofa/codes-vcr.shtml#dvd

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder meer juist, de code 0522 werd al jaren geleden zowel door RCA als door Thomson gebruikt voor hun DVD-spelers, maar aangezien RCA vrijwel uitsluitend in de USA verkocht wordt, laten de meeste fabrikanten van universele AB's dit in de betere handleidingen welke bestemd zijn voor de Europese markt weg..... :) Vandaar mijn advies om te kijken naar een code voor Thomson DVD's.

Maar zoals ik vreesde is de geheugen-ROM in deze Philips AB een 'tikje' verouderd, het is veelzeggend dat er slechts één DVD-code inzit welke zowel voor Philips als Toshiba gebruikt wordt of beter gezegd werd. Want in 1998 maakten de allereerste DVD-spelers van Philips en Marantz nog gebruik van het IR-protocol welke Toshiba ook voor hun DVD's gebruikte (welke bij de OneforAll AB's 0503 heet, Philips hernoemde dit naar 000 opdat hun 'eigen' DVD-code het eerste nummer zou worden), maar sinds pakweg 2000 gebruiken zij een eigen IR-systeem, de 0539. Oftewel, deze Philips AB kan nog niet eens de huiseigen Philips (en Marantz) DVD-spelers van de afgelopen vier jaar per code bedienen... :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook nog onderstaande geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Post het toch; misschien heeft iemand anders er iets aan.

The way around the problem is to use a so- called "advanced codes" programming. It's quite easy:

1. Press and hold "1" and "6" or "7" and "9" buttons simultaneously for about 3 seconds; you'll get "SYNTH" on the screen.
2. Release the buttons and you'll get "CODE". Here you can dial any 3- digit code from "000" to "255"; after the 3'rd digit is dialled, the code is being transmitted, so you can check the "reaction" of your receiver immediately. The screen shows "MODE"; if you want to try another code, just press any button other than device selection or "SMART" (I'm using "OK") and dial a different code.
3. The screen shows "MODE"- press the appropriate device button to which your receiver is allocated. The screen shows "KEY".
4. Press the key to which you want to assign the function.

That's it! In order not to try all the codes one by one, check the "advanced code" tables at www.hifi-remote.com. The site is dedicated to OFA/ Radio Shack, but the "advanced codes" are the same. Don't get confused by the device codes- they are unique for different remote brands; however the "advanced codes" are the same.

One more thing- you may find that the "advanced codes" in the tables cover the range out of 000- 255; it's OK, as the whole table can be "shifted" up by the value of 256 or 512. In other words, the code "000" is the same as "256" or "512".

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 07:55

mace

Sapere Aude

offtopic:
thomson = RCA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand dan welke code ik kan gebruiken op een PS2 te bedienen met een
SBC RU 885 .
En dan wel een PS2 met ingebouwd infrarood-oog het nieuwere model dus .
Heb al codes van Sony DVD geprobeert maar die werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker: Telefunken + Nordmende + Saba + Brandt + RCA + Thomson zijn allemaal merknamen waarbij de rechten bij het Thomson concern liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

En alcatel dan? Adsl modems zijn ook allemaal van alcatel/thomson

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 02:29

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 23:08:
SBC RU 885 .
En dan wel een PS2 met ingebouwd infrarood-oog het niewere model dus .
?? waar zit dat infrarood-oog van die ps2?
Ik heb er net ook een gekocht maar ben benieuwd wat te doen met dat oog :)

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 07:55

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 01:40:
[...]

Sterker: Telefunken + Nordmende + Saba + Brandt + RCA + Thomson zijn allemaal merknamen waarbij de rechten bij het Thomson concern liggen. :)
Ja, dat heb je tegenwoordig toch veel vaker met dat soort dingen, net zoals Philips/Aristona en ook een tijdje marantz gedeeltelijk. Van Sony/Aiwa weet ik het niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 23:08:
SBC RU 885 .
En dan wel een PS2 met ingebouwd infrarood-oog het niewere model dus .
Heb ergens gelezen dat Sony code 0533 zou moeten werken voor de PS2. Kun je de codes anders niet via de learn optie aanleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 09:22:
[...]

Heb ergens gelezen dat Sony code 0533 zou moeten werken voor de PS2. Kun je de codes anders niet via de learn optie aanleren?
Nee die code werkt helaas hier niet .

Zou misschien wel kunnen via learn maar dan heb ik de AB zelf nodig en aangezien dat ding ong. 32 euro kost . Vind ik wel erg duur voor een AB
Kan er natuurlijk ook een keer een lenen van iemand.
Maar ja dan is het nog de vraag of hij deze codes kan leren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[helpdeskmode]
Tot voor kort hadden de Sony PS2's geen IR-afstandsbediening en geen IR-ontvanger. En waren dus ook niet per afstandsbediening te bedienen. Aangezien bezitters van een PS2 deze wel per AB wilden bedienen, kwamen diverse fabrikanten met kits op de markt bestaande uit een AB en een IR-poort. Merken: Thrustmaster, Saitek, DevASP en nog tientallen anderen. Elk met hun eigen IR-protocol.

Toen de wildgroei aan AB-kits voor de PS2 zich allang voltrokken had, toen kwam ook Sony op het verrassende idee 'Goh, zou het niet leuk zijn als wij een IR-kit voor de PS2 op de markt gaan gooien'.... :)
En zie daar, deze kwam en gebruikte de DVD-code 0772 (= OneforAll codering, welke met afstand het meest gebruikte is voor universele AB's).

Zolang je geen kit met IR-ontvanger kocht, viel de PS2 niet op afstand te bedienen. Hoewel, met een lange stok en een beetje oefening... :P

Echter sinds kort brengt Sony een revisie van PS2's uit welke reeds van een IR-oog zijn voorzien. En deze zijn te bedienen met het zelfde code systeem welke Sony voor hun gewone DVD-spelers gebruikt, de 0533.
[/helpdeskmode]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 22:13 ]

Pagina: 1