avi lichter maken

Pagina: 1
Acties:

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:24
Ik heb een donker filmpje in avi formaat, hoe kan ik die lichter maken en dan weer lichter ook opslaan op harde schijf?

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 11:28
Is dat niet gewoon een codec instelling? :? Je zou het kunnen proberen met VirtualDub. :)

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Tja het beste zou zijn als je dat in je codec kunt instellen, of in het programma waarmee je je films afspeelt.
Anders kun je het doen met VirtualDub:
film inladen, filter 'brightness en contrast' inladen en daar de brightness aanpassen, film opslaan en opnieuw encoden.
Da's natuurlijk wel de minst goeie methode, omdat je je hele film feitelijk moet decoden en weer encoden :s

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:24
ja vaak wel maar ik heb dit filmpje via quicktime omgezet naar avi en quicktime heeft die optie niet helaas..
zal virtualdub ff proberen, zal me er wel mee redden, thnx

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

je hebt dus een Mov naar Avi gedaan als ik het goed begrijp om hem te kunnen bewerken?

Dat heb ik van de week ook even getest en dat ziet er niet uit en dat schijnt weer normaal te zijn in dit soort gevallen.

En als een film slecht is van beeldkwaliteit, krijg je dat nooit meer anders lijkt mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Flame17 op 04-01-2004 22:23 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.