Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

geforce 3 ti200 nog te repareren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dit nog te repareren??

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/naamloos1557364.JPG

alvas bedankt.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als je dat chipje los kan kopen (check of je Q804 kan herleiden toto typenummer van dat chipje) en je kan goed solderen wel :)

edit: Mits dit de enige schade is, hoe is dit ontstaan?

[ Voor 19% gewijzigd door sdomburg op 04-01-2004 19:12 ]

Verwijderd

oe! wat is dat voor een mooie zwarte kring om dat verkoolde verbindigkje ? :+
Dan zal je het dingetje los moeten kopen en solderen :D

Ik denk dat je dat verbindingkje wel kan verlangen maar die zwarte ingekraste geul niet..

Hoe is dat ontstaan? :/

Nou succes ermee ;) groetjes

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 19:12 ]

Verwijderd

ik denk dat dat je dit niet gaat lukken met een gewone huis tuin en keuken solderbout, misschien dat iemand met speciaal appatuur dit wel kan. Maar als je weet wat voor chip het is dan is het wel mogelijk denk ik ( mits er niets anders kapot is )

edit:
nu ik beter kijk lijkt het wel of er kortsluiting is geweest :?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 19:28 ]

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Als je jezelf dat moet afvragen gok ik dat het jouw in ieder geval niet gaat lukken. Daarnaast beschadigen er vaak meer componenten als er kapot is gegaan dus die mag je dan ook vervangen. Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk.

Verwijderd

whehe zeker teveel overgeklokt ? Dacht ik al :D LOL

Misschien Garantie? ;) }:O

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:12
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 19:11:

Ik denk dat je dat verbindingkje wel kan verlangen maar die zwarte ingekraste geul niet..

dat heet microsoft paint :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 19:11:

LOOOL :D

-

als dat het enige is wat stuk is is het nog te repareren, maar dan moet je wel ween wat het is...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 19:19:
[...]

LOOOL :D

-

als dat het enige is wat stuk is is het nog te repareren, maar dan moet je wel ween wat het is...
Ik heb zijn oorspronkelijke verhaal gehoord, hij heeft met een meetlat blokjes op zitten meten waarna er een flinke vlam op dat verbindingkje kwam te staan nog maar te zweigen over de flink dikken rookpluim die er vanaf kwam whehe, dat dingetje is dus helemaal verkoold. LOL :D (ergste verhaal wat ik tot nu toe gehoord heb door statische elketriciteit.)

Hij had hem ook een beetje veel overgeklokt voor een geforce 3 ti LOL

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 19:24 ]

Verwijderd

sluiting?
dan vergeet het maar.is niet meer te repareren.op pc kaarten is dt zowieso een riskante zaak om een kapoote kaart te repareren/testen.alle onderdelen zijn heel gevoelig en als er een sluiting is dan gaat er (bijna) altijd meer kapot.stel ,je maakt een sluiting vanuit 5 volt naar een 3,3 volt data lijn.dan gaat er over die lijn op de hele bus een te hoge spanning.je mag nog van geluk spreken dat je pc zelf het nog doet.het lijkt trouwens dat het een eeprom is die de geest heeft gegeven.al zou alleen dat onderdeel kapot zijn dan heb je de firmware nog niet die in de eeprom moet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 19:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo erg is het ook weer niet want anders had ik deze topic ook niet kunnen openen :7

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-11 14:45

SiGNe

Ook hoi!

ik heb hier een GF3 Ti200 van Powercolor los liggen en heb je chipje even opgezocht, er staat
code:
1
2
APM7313
.ODB82
op

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat kan maar ik weet nie waar ik zoon ding moet halen??

maar bedankt.

ik ben er ook achter gekomen dat het zelfde nummer ook in minidiskspeler van sonie zit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 19:29:
Zo erg is het ook weer niet want anders had ik deze topic ook niet kunnen openen :7
Nouja, niet terugdeinzen ;) maarja ik zou hem gewoon vervangen en terug in je pc steken zoals matchles zeer aanraad :P

Koop gewoon een nieuwe :) Succes ermee

offtopic:
unblock me maar weer op msn

Verwijderd

met LOOOL bedoelde ik meer dat die 'zwarte ingekraste geul' met Paint gemaakt is :+
edit:
zo'n dingetje verkopen ze vast wel bij de elektroboer, 't is een Dual N channel enhancement mode mosfet

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 19:39 ]

Verwijderd

Ik had dat ook met een HD, opeens ging de vlam erin 8)7. Ik heb inmiddels weer een nieuwe

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 21:37:
Ik had dat ook met een HD, opeens ging de vlam erin 8)7. Ik heb inmiddels weer een nieuwe
ow ik dacht dat je hem nog gebruikte 8)7

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Na een beetje creatief googlen, deze site gevonden, die doorwijst naar dit pdf'je

Dual N-Channel Enhancement Mode MOSFET
Application:
Power Management in Notebook Computer, Portable Equipment and Battery Powered Systems.

Lijkt erop dat'tie gebruikt wordt om een voltage te regelen. Zou ook verklaren waarom de sporen op de print erg dik zijn, omdat er veel Ampere door moet (kunnen) lopen.
Denk dat een beetje elektroboer hierzo wel een gelijke voor heeft.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

SlinkingAnt schreef op 04 januari 2004 @ 22:46:
Na een beetje creatief googlen, deze site gevonden, die doorwijst naar dit pdf'je

Dual N-Channel Enhancement Mode MOSFET
Application:
Power Management in Notebook Computer, Portable Equipment and Battery Powered Systems.

Lijkt erop dat'tie gebruikt wordt om een voltage te regelen. Zou ook verklaren waarom de sporen op de print erg dik zijn, omdat er veel Ampere door moet (kunnen) lopen.
Denk dat een beetje elektroboer hierzo wel een gelijke voor heeft.
kijk eens een paar posts naar boven O-)

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 19:26:
sluiting?
dan vergeet het maar.is niet meer te repareren.
Dan moet ik je teleur stellen ;)

Zoiets dergelijks is ook op mijn oude Asus A7V266C gebeurd, effe solderen en t deed t weer :)

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:05

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 19:08:

[afbeelding]

alvas bedankt.
Hee wat grappig, ik heb nu net die wat kleinere chipjes eronder stuk, zijn die ook nog te repareren dan :?

-= Very annoying forum person =-

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

master_viper schreef op 05 januari 2004 @ 00:11:
[...]

Hee wat grappig, ik heb nu net die wat kleinere chipjes eronder stuk, zijn die ook nog te repareren dan :?
Hoe krijg je die kapot dan?

En ja, dat valt ook wel te repareren, maar dat wordt wel moeilijker ivm dat deze nog kleiner zijn. Pinset vereist :)

En pas maar op dat je met je gewone soldeerbout niet smeert met de tin, want anders verbind je ze nog met elkaar ook :P

Verwijderd

Moet normaal gesproken goed te repareren zijn, mits alleen dat component kapot is. Je moet eens langs de lokale electroboer gaan en vragen of hij dat component heeft of weet waar het te krijgen is. Ik denk wel dat het te bemachtigen moet zijn. Als je het gaat vervangen, zorg er wel voor dat je de componenten niet te lang verwarmd want dan gaan ze stuk eh ;)

Suc6 ermee!

Verwijderd

nee ik denk niet meer dat dit te repareren is..

ff voorop ik studeer electrotechniek en dit is niet de eerste keer dat ik zoiets zie ;)

ok waarom niet?

de Printplaat van je videokaart is net als je mainboard opgebouwd uit meerder PCB layers kortom meerdere "verdiepingen" schrik niet als je videokaart bestaat uit 250 lagen :+

zodra er een brandplekje te zien is HOEFT dat niet alleen een kapot chippie te zijn het zou ook de layers eronder hebben beschadigd en dan kun je wel fluiten.

mijn advies: vergeet het, neem de moeite niet om hier veel tijd in te steken, de tijd en kosten die je kwijt bent om het allemaal uit te zoeken en te proberen te fixen.. in die tijd kun je beter werken om een nwe videokaart te bekostigen ;)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
het zou idd kunnen dat er meer layers en wie weet nog wel andere halfgeleiders gefrituurd zijn.

Maar voor die paar euro die een mosfetje kost kun je het natuurlijk gewoon proberen ..

Repareren doe je zo.

Verwijderd

250 lagen? yeah right
Multilayer kan ver gaan, maar zover echt niet hoor. :?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

250 lagen... Mmmm....

* Sprite_tm ontwerpt zo nu en dan es een print... Ik mag al blij wezen als ik het in meer dan 4 lagen mag doen. 250 lagen? Dan hoef ik op elke laag voor de meeste printjes maar 1 of 2 spoortjes te leggen.

* Sprite_tm droomt verder...

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

M'n Gigabyte GA586DX Dual P1 bord is een 6 layer pcb, ik denk niet dat een videokaart daar in de buurt komt (volgens mij alleen boven en onder?).

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:05
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 07:56:
M'n Gigabyte GA586DX Dual P1 bord is een 6 layer pcb, ik denk niet dat een videokaart daar in de buurt komt (volgens mij alleen boven en onder?).
Een Radeon 9700Pro heeft bijvoorbeeld 8 PCB layers.
Dus eigenlijk is dat helemaal niet zo vreemd :P
We hopen dat die videokaart te redden valt. Als er een chip met zichtbare schade heeft kunnen er ook wel chips zijn met niet zichtbare schade.

-EDIT-

ff gegoogled.
Een Geforce 3 heeft ook 8 lagen PCB :)
Bron
Its design differs from other GeForce3 based cards. The PCB consists of 8 layers so that the card will be more reliable. This SUMA's card is very similar to the reference one, and differs only in the upper part.

[ Voor 28% gewijzigd door The_Greater op 05-01-2004 08:04 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

nee ik denk niet meer dat dit te repareren is..

ff voorop ik studeer electrotechniek en dit is niet de eerste keer dat ik zoiets zie ;)

ok waarom niet?

de Printplaat van je videokaart is net als je mainboard opgebouwd uit meerder PCB layers kortom meerdere "verdiepingen" schrik niet als je videokaart bestaat uit 250 lagen :+

zodra er een brandplekje te zien is HOEFT dat niet alleen een kapot chippie te zijn het zou ook de layers eronder hebben beschadigd en dan kun je wel fluiten.

mijn advies: vergeet het, neem de moeite niet om hier veel tijd in te steken, de tijd en kosten die je kwijt bent om het allemaal uit te zoeken en te proberen te fixen.. in die tijd kun je beter werken om een nwe videokaart te bekostigen ;)
Ik studeer ook EL en net zoals hierboven staat, 250 lagen dan heb je een dikke plaat en weinig sporen per layer.
Als het idd een voltage-regulator is dan is er wel een goede kans dat hij weer werkt omdat hij waarschijnlijk verbrand is door een te hoog amperage en niet door een te hoge spanning. Deze reguleerd hij nl zelf :z

Ik spreek uit ervaring want ik heb ook al menig voltage-regulator opgeblazen. 2 maal de max amperage erdoorheen lagen ofzo 8)

Misschien dat je hem als sample ergens kunt bestellen.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Je kan ook een type nemen in een grotere behuizing en met wat draadjes gebruiken om de boel te verbinden met de oorspronkelijke soldeerpunten. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 10:00:
[...]

Ik studeer ook EL en net zoals hierboven staat, 250 lagen dan heb je een dikke plaat en weinig sporen per layer.
Als het idd een voltage-regulator is dan is er wel een goede kans dat hij weer werkt omdat hij waarschijnlijk verbrand is door een te hoog amperage en niet door een te hoge spanning. Deze reguleerd hij nl zelf :z

Ik spreek uit ervaring want ik heb ook al menig voltage-regulator opgeblazen. 2 maal de max amperage erdoorheen lagen ofzo 8)

Waar heb jij die voltage-regulators dan vandaan gehaalt/gekocht

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 14:49:
[...]

Waar heb jij die voltage-regulators dan vandaan gehaalt/gekocht
die heeft elke willekeurige elektro boer (Conrad zal ze ook wel hebben maar dan moet je denk ik een stuk of 50 van die dingen bestellen omdat je anders niet aan de minimum kosten komt :P)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze al een mailtje gestuurt :7

nou maar hopen.

nog bedankt

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 10:00:
[...]

Denk ook dat het moet lukken. Beter dat je IC een mooie vlam geproduceerd heeft dan dat het maar deels beschadigd is. Nu zie je gelijk welk component kapot is. Schade zal op zich nog wel meevallen. Zou zeggen ga naar je elektroboer en soldeer zelf of laat het doen door iemand met ervaring. SMS kan nogal kut zijn om te solderen. Maar ligt vooornamelijk aan je soldeerbout. mocht je een nogal grote/zware hebben met een erg grote punt raad ik je aan om het volgende te doen.
pak wat ijzer/koperdraad (Vaste kern). Wikkel dit om de punt. nu heb je een "punt" met een veel kleinere diameter. Werkt wel en kost niets

>Systeemspecs<

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 19:08:

[afbeelding]

alvas bedankt.
ja hoor als je nog kon zien welk chipje het was

Verwijderd

Topicstarter
als je de hele topic leest weet je dat :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 15:56:
als je de hele topic leest weet je dat :(
ik bedoelde model type enz enz dat wordt nergens genoemt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
APM7313
.ODB82

trouwens met dat solderen komt het wel goed

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/DSC00468.jpg

sorry voor de grote afbeelding

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 23:02 ]

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:58

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Omdat het blijkbaar een stroom- danwel spanningsregulator is, is de kans aanwezig dat dit het enige component is dat kaduuk is. Dus proberen te repareren is de moeite waard. Het grootste probleem is dan een nieuw exemplaar chip vinden (dit wist je al).

Daarna komt het verwijderen van de oude chip. Best kans dat dat heel rottig gaat. Probeer dan eens om alle pootjes aan een kant door te knippen, en met lompheid de rest te verwijderen. Je moet zorgen dat je weer schone eilandjes krijgt, zoals je ook wel eens ziet op een pcb waar sommige optionele componenten niet op gesoldeerd zijn.
Dan is het makkelijk: nieuwe chip erop, ophitsen en klaar.

Mocht je de chip niet bij de elektroboer kunnen krijgen, mail dan de fabrikant of hij er eentje kan opsturen. (misschien hebben ze wel een sample-program).

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Verwijderd

bovee schreef op 05 januari 2004 @ 22:56:
Of je neemt een soldeer bout, je wikkeld er een draad rond en aan het einde zet je de draad in een bocht van 90 graden, nu heb je een soort blok zodat je 4 pinnen gelijk kunt desolderen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
     | soldeerbout
             /
            /
            ---------

|  |  |  |
            ----------
            |   chip |
            ----------
             |  |  |  |

Verwijderd

ik bouw vaker nokia9500 cammetjes om.dan moet er een eeprom vervangen worden.ikzelf heb een smd station maar je kan het ook met een verfstripper doen.je maakt dan iets wat de luchtstroom smaller maakt.je legt de kaart heel erg stabiel en pluk ,als de tin gesmolten is,de chip eraf.wel niks anders raken want ook die zitten dan los en vooral niet te lang of te heet stoken..werkt perfect en er is nog nooit iets kapot gegaan bij mij..en zo heb ik dus ook mijn SB live gemod.eeprommetje eruit ,herprogrameren en terug zetten :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 01:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had CONRAD een mailtje gestuurt maar ze kunnen het niet bestellen :(

weet iemand nog een electro boer in ZUID-HOLLAND?

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Cheap contactloos SMD soldeer apparaat (10 euro / 5 min mod)
Hier staat hoe je een home made SMD soldeerbout kan maken. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door BJD op 06-01-2004 18:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 16:27:
Ik had CONRAD een mailtje gestuurt maar ze kunnen het niet bestellen :(

weet iemand nog een electro boer in ZUID-HOLLAND?
je zou de Display keten kunnen proberen

www.dil.nl

is 15 mins fietsen vanaf hier (Rotterdam-Zuid)

die hebben aardig wat onderdelen misschien heb je daar meer suc6..

Edit: 250 was wat overdreven ja, ik doelde meer op het feit dat het uit meerdere lagen bestaat :D :+

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 17:54

McFizban

Hackito ergo sum.

In Den Haag (centrum) zit Stuut & Bruin (www.stuutenbruin.com) 070-3604993.
Die hebben belachelijk veel spullen (meer dan DIL), probeer het daar eens.

[ Voor 7% gewijzigd door McFizban op 07-01-2004 14:22 ]

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

Topicstarter
Die winkel had ik ook al gemailt

Hallo,
Het spijt ons maar we hebben het niet en ook geen vervanger,

Dit is geen standaard IC ,

Sorry dat we u niet verder kunnen helpen .

Groeten

Ben Schepers

Stuut en Bruin.

ook niet :(

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25
koop gewoon een nieuwe videokaart...

ik bedoel, een 9200 heb je al voor 65 euro...

mod-remark: Kijk eens of er in je adresbar tweakers.net en geen koopverslaafden.net staat, want een onderdeeltje is 50 keer goedkoper :Y)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 22:59 ]

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

OverSoft schreef op 07 januari 2004 @ 22:47:
koop gewoon een nieuwe videokaart...

ik bedoel, een 9200 heb je al voor 65 euro...
dat is natuurlijk níet waarvoor je op tweakers.net bent geregistreerd :P

beetje eigen initiatief kan natuurlijk nooit kwaad :)

zo heb ik een paar weken geleden een volledig dode VX-1000 dv cam weten te repareren, door 'simpel' baantjes te vervangen door ijzerdraad, waar ze weg waren gecorrodeerd (waterschade). Een prutswerkje, inderdaad, maar dat is gewoon de spirit waarmee je alles moet repareren, nietwaar? Dus ook die geforce moet in principe ook wel lukken, zolang:
* er niet een andere oorzaak is waardoor die chip in eerste instantie is opgeblazen
* er geen andere schade is veroorzaakt dóór het opblazen van die chip
Dan móet het te doen zijn :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 23:27:
[...]

je zou de Display keten kunnen proberen

www.dil.nl

is 15 mins fietsen vanaf hier (Rotterdam-Zuid)

die hebben aardig wat onderdelen misschien heb je daar meer suc6..
Jup, zit achter winkelcentrum Zuidplein, dus ook bereikbaar met de bus / metro :*) (voor mij nog geen 10 min. fietsen maar ok :P )
Volgens mij doen ze ook aan bestellen als ze het niet hebben maar dan is het wel duurder.

Verwijderd

Ik denk dat ik wat gevonden heb, misschien is het niks maar je weer maar nooit:
http://www.repairfaq.org/REPAIR/F_VAtari5.html
dan op Q804 zoeken -> "Type-2N3904 NPN Transistor (Q804)"
dit is een thread van iemand met een kapotte atari die dus zegt dat de 2N3904 NPN Transistor weergegeven word als Q804 (ik denk alleen niet dat het de goede is. maar misschien heb je er wat aan.

omdat het plaatjes afwijkt bij het ding dat jij laat zien op de kaart denk ik niet dat ik het goede nummertje heb.

edit:

dat heb ik door ;( jammer

(had wel wat over q804 met een geforce2gts maar dat was chinees/japans)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 00:44 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 00:39:
Ik denk dat ik wat gevonden heb, misschien is het niks maar je weer maar nooit:
http://www.repairfaq.org/REPAIR/F_VAtari5.html
dan op Q804 zoeken -> "Type-2N3904 NPN Transistor (Q804)"
dit is een thread van iemand met een kapotte atari die dus zegt dat de 2N3904 NPN Transistor weergegeven word als Q804 (ik denk alleen niet dat het de goede is. maar misschien heb je er wat aan.

[afbeelding]
omdat het plaatjes afwijkt bij het ding dat jij laat zien op de kaart denk ik niet dat ik het goede nummertje heb.
Even voor jou en andere mensen, die Q804 is geen typenummer van de chip, het is gewoon door de fabrikant voor hunzelf erbij gezet.
Pagina: 1