Power on keyboard met USB toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een probleempje met mn power on keyboard: het werkt niet wanneer ik het toetsenbord op de usb poort aansluit(direct of via hub). Wanneer ik em in de ps2 stop werkt gewoon wel alles zoals het moet. Is dit normaal, en is er een oplossing voor?

Ik moet binnenkort de computer op 5m afstand zetten in de kelder. Nu zal ik hiervoor verlengdraden moeten kopen trekken. Wanneer het zou werken via de usb heb ik maar één verlengdraad nodig(usb kabel), aangezien ik dan alles op een usb hub aan kan sluiten.

Mocht iemand een beter idee hebben om de computer op afstand aan te zetten zou ik het ook graag horen(alhoewel het via het toetsenbord het handigst zou zijn).

Alvast bedankt.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is dit normaal, en is er een oplossing voor?
Ja dit is normaal, en nee, er is niet zomaar een oplossing voor. Ik neem aan dat het een ATX machine is. In dat geval kun je wel een eenvoudige schakeling verzinnen om de SPWR pinnetjes op je mobo (waarop de aan/uit schakelaar is aangesloten) even kort te sluiten.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dan moet ik die kabeltjes dus 5 meter verlengen? Gaat er dan niet teveel van het signaal verloren?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb het ooit voor een printerservertje met een lange draad gedaan. Gewoon 2 aders van een telefoon draad nemen. Heb er toen 10 meter tussen gehad en geen problemen ondervonden.

I, for one, like Roman numerals

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dan moet ik die kabeltjes dus 5 meter verlengen? Gaat er dan niet teveel van het signaal verloren?
Zowel PS/2 kabels als de draadjes voor power-on kun je zonder problemen met 5 meter verlengen. Je kan eventueel afgeschermde kabel gebruiken als je je daar beter bij voelt (mantel aan pc-zijde aarden). Ook kun je een ferrietkraaltje in de kabel opnemen om eventuele HF storing te onderdrukken, maar het lijkt me niet echt nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door koraks op 05-01-2004 11:39 ]

Pagina: 1