Linksys BEFSR41 i.c.m. IPv6/software op rom

Pagina: 1
Acties:

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 16:55
Godzamme... klinkt wel als een advertentie uit een telefonie-foldertje :)

Weet iemand of 'r een hack is voor de BEFSR41 (v2, mss belangrijk om dat aan te geven aangezien je ook een v3 hebt) om de router het protocol van IPv6 te laten ondersteunen zodat ik het ook binnen 't netwerk zowel inkomend als uitgaand kan gebruiken. Dan heb ik 't niet over het interne netwerk, maar echt op 't internet. Ik heb zelf achter de router een bak staan en IPv6 zou voor mij een uitkomst zijn qua IPs ;)

Ik heb zelf met een Linksys Engineer via de "webchat" (verdient die titel eiglk niet) gesproken en 'r zijn geen plannen om dat protocol te implanteren. Nu komt het volgende... als ik sommige dingen zo zie in webpanel (b.v. ondersteuning voor perl) lijkt 't wel alsof ze gebruik maken van een soort linux of windows op de (flash)rom/chip die alles aanstuurt. Het is misschien de domste vraag ooit hier gesteld, maar weet iemand of die chip ook herprogrammeerbaar(jaja, ik weet het, dat is gevaarlijk) is en of 'r daadwerkelijk een soort linux opdraait? Dan zou je b.v. 'r een andere kernel op kunnen zetten en handmatig ipv6 erin zetten. Bestaan er eiglk uberhaupt wel dergelijke "hacks" voor Linksys-routers?

Verwijderd

Als het protocol dat je zoekt niet door je router wordt ondersteunt dan zul je naar een nieuwe firmware moeten zoeken waar die wel in zit!

Bij mijn weten kun je hardware routers niet zo verkrijgen om er alleen een nieuw protocol op te installeren. Je kunt er alleen een nieuwe firmware opzetten in de hoop dat deze het protocol dat je zoekt wel ondersteunt.

Om welke provider gaat het hier trouwens?

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:01
In de router zit een linux variant. Op wirelessnederland.nl heb ik voor een aantal linksys devices nieuwe hacked firmwares gezien. Lijkt me niet onmogelijk dat er een firmware gemaakt word met ipv6 er in?

• DanielB
Tazzy schreef op 05 januari 2004 @ 12:31:
In de router zit een linux variant. Op wirelessnederland.nl heb ik voor een aantal linksys devices nieuwe hacked firmwares gezien. Lijkt me niet onmogelijk dat er een firmware gemaakt word met ipv6 er in?
Ik werk zelf actief met linux. Als ik nou die rom kon live (dus terwijl ie aanstaat) kan bewerken... dan kani k 'r IPv6 inzetten.

• Tazzy
Dat kan bij een aantal linksys routers.

Zit een bug in de ping module waarmee je dingen kunt uploaden naar de router.
Nadeel hiervan is dat het weg is als ie om wat voor reden dan ook uit moet

Verwijderd

Voor de wrt-54g zijn inderdaad een hoop custom firmwares (zie bijvoorbeeld de link in mijn sig)

Die router die jij noemt heeft helaas juist *geen* open source firmware voor zover ik weet.

• DanielB
Noch Google vindt ze :(

• Tazzy
Heb even geen tijd om te zoeken maar heb op forum.wirelessnederland.nl links gezien naar een andere site waar ze hacks voor Linksys hadden.

Ook heb ik de tool waarmee je custom firmwares kan maken al voorbij zien komen?

• DanielB
Als jij de url voor 't hacken van de firmware hier zou posten.. ben ik je eeuwig dankbaar _/-\o_

• Tazzy
Denk dat ik het op http://www.seattlewireless.net/index.cgi/FrontPage gelezen heb? en anders is het op http://forum.wirelessnederland.nl geweest

• DanielB
Mja, zou je een directlink kunnen geven? Dat scheelt mij veel zoekwerk :)

• Tazzy
Ik moet ook gaan zoeken ;)

Ben geen zoekmachine dus suc6 :+

• DanielB
Mja,

Ik sta er echt van te balen (wat al blijkt uit de reacties op de nieuwe firmware voor de Linksys BEFSR41) dat er bepaalde dingen NIET ondersteund worden. Daarnaast vind ik het verandering van type en het laten vervallen van support na nog geen eens drie jaar wel vaag...
Pagina: 1