Toon posts:

Bios Password Acer800lci

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met het cracken van een bios password van een notebook ?
En misschien dan zelfs die van een Acer800lci ?

Het probleem:
Ik heb hier een notebook staan die ik kan kopen echter het probleem is degene die hem verkoopt heeft er een wachtwoord in gezet en weet deze zelf niet meer. 8)7 Bij een computer kun je vaak even de cmos batterij eraf halen of dat soort zaken maar ik weet eigenlijk niet hoe dat bij een notebook moet ?
Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen en of het moeilijk is? (risicovol ?)

Het gaat om een Acer Notebook type 800lci.

alvast bedankt

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

scan de kassabon ff en men wil je vast wel helpen :D

Verwijderd

Accu er uit en de batterij verwijderen waar die zit geen idee messchien onder het toetsenbord ??

Verwijderd

SYQ schreef op 04 januari 2004 @ 18:47:
Als diegene waarvan hij het koopt een kassa heeft?
Maar idd. wat roept Acer?

Edit: als dat ding boot zou je het hiermee kunnen proberen
http://www.acersupport.co...cles/tm650_winphlash.html

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 18:59 ]

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

mees

Duuuussss...

Was het niet bij Acer dat je onder het gedeelte van het muis-padje een switch om moest zetten om de bios naar zn defaults te zetten?

8 bitterballen = 1 byterbal

Verwijderd

Als je even kunt kijken welke bioschip ut is bv award of Ami etc etc dan effe google gebruiken. Is altijd wel een standaard password die fabrikanten standaard in de chip hebben zitten en zodoende kun je altijd in je bios komen.

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Ik zou voorzichtig zijn met de aanschaf van zo'n laptop.

Is ie wel legaal ?

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 18:59:
Als je even kunt kijken welke bioschip ut is bv award of Ami etc etc dan effe google gebruiken. Is altijd wel een standaard password die fabrikanten standaard in de chip hebben zitten en zodoende kun je altijd in je bios komen.
Bedoel je dat je met het password van de fabrikant en die van de eigenaar in je bios kunt komen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 19:06:
[...]

Bedoel je dat je met het password van de fabrikant en die van de eigenaar in je bios kunt komen?
Dat is bij een heleboel BIOSen wel het gaval ja. Deze worden dan door support medewerkers ed. gebruikt; zie bijvoorbeeld: http://www.bunnybox.org.uk/my-texts/bios_passwords.htm

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

JA met het standaard password van de fabrikant kun je ten alle tijden in je bios komen ook die van andere. Mits je natuurlijk wel weet welke bios het is en in sommige gevallen is de versie ook belangrijk vb 1.1 of 1.3 etc

Verwijderd

Was effe vergeten erbij te melden als er geen default password voor is en de pc start alleen bootable via de c: schijf (is zo wie zo verstandig om hem alleen via c: schijf bootable te houden in verband met leuke kleine broertjes die je pc binnen proberen te komen via de default passwords zodat ze niet via bruteforce of welk proggie ook op floppie binnen komen) dan is de batterij eruit halen de simpelste manier en je kunt dat gewoon laten doen in elke pc winkel mocht je dat zelf liever niet doen. Maar doe het dan wel op een dag wanneer er niet tot weinig klanten zijn.

Enne Spider goede tip over handige site zullen veel mensen wat aan hebben mochten ze ooit (dom dom dom oeliedom) de bios password vergeten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 19:28 ]

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

SYQ schreef op 04 januari 2004 @ 18:47:
Ga ik in mee...

Kassabon of ander bewijs van aankoop (afschrift van pinbetaling met daarin de leverancier/winkel zou ik ook voldoende vinden), en anders mag de aanbieder in kwestie het wachtwoord weg laten halen door Acer.

Ik heb in m'n 803lci ook het bios-passwd ingesteld voor het geval van diefstal. Daarnaast heeft mijn broer redelijk lang gehandeld in Laptops en bij het minste geringste onbetrouwbare moet je niet tot aanschaf overgaan...

Een biospasswoord vergeten is overigens een van de slaptste redenen, je start het ding toch vaker op? (ook bij hybernate e.d.) Daarnaast moet je het twee keer invoeren dus weet je het zeker, vergeten in een dag, max. een maand is erg onbetrouwbaar. (Ik heb 'betere' verhalen gehoord als 'Laptop was van Opa en die is overleden' of 'Verkeerde notebook aangeschaft, nieuw in doos' bij van de vrachtwagen gevallen laptop)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Ik vind het verhaal een beetje vaag, zoek morgen contact met acer.
Ik als dealer zet alleen het wachtwoord weer uit, als mensen met het aankoopbewijs kunnen tonen dat het daadwerkelijk hun laptop is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Om cracks vragen mag hier op GoT al helemaal niet :o

Heb dan ook je topictitel licht aangepast. Ik zou me iig bij Speedpete aansluiten, aankoopbewijs eisen. En indien daar moeilijk over gedaan wordt, politie inlichten. Misschien dat er dan nog kans is dat de rechtmatige eigenaar z'n laptop terug krijgen.

Het zou maar je eigen (gejatte) laptop zijn... :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.