Toon posts:

HDD aansluiten op RAID controller levert IRQL BSOD op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb dus een vreemd probleem.

verder zit er kingston 400mhz (@333) in
barton 2500+
maxtor 80gig ata 133
aopen voeding 350 watt

mijn systeem loopt gewoon goed stabiel kan alles gewoon installeren geen probleem

heb alle updates ook geinstalleerd, sp1 van windows xp ook.

maar zodra ik mijn harde schijf aan mijn raid controller hang en windows start op en ik voer mijn wachtwoord in direct daarna krijg ik een blauw scherm van icql less not or equal. en dan zie ik iets staan met fasttrack.dll of iets in ieder geval iets wat met de raid controller te maken heeft.

is dit een bekend driver probleem?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 18:09 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
De fout is waarschijnlijk 'irq less not or equal' en daar kan je met de search heeel veel meer over vinden. Wat de oplossing is kan ik helaas niet zo direct zeggen.

Senile! Senile Oekaki

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer gewoon verschillende drivers en BIOS'jes :)

Verder is dit een I/O controller related probleem, dat wordt dus een move Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers + titelverduidelijking.

Verwijderd

dus jij installeer eerst windows als je je hd op je "normale" ide controller heb zitten? en dan zet je je schijf over naar je raid controller? als ik het goed begrijp :?

en als je nou eens windows installeert als je je hd gewoon op je raid controller laat zitten?

want als ik hetzelfde als jou zou doen krijg ik de error unaccesable bootdevice oid.
ook een bsod dus..

welke raid controller heb je?

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Wat heb je precies gedaan in de raid setup voordat je windows ingaat?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 10:44:
dus jij installeer eerst windows als je je hd op je "normale" ide controller heb zitten? en dan zet je je schijf over naar je raid controller? als ik het goed begrijp :?

ja:)

en als je nou eens windows installeert als je je hd gewoon op je raid controller laat zitten?

de windows installatie pakt mn raid controller nie dus ik moet wel

want als ik hetzelfde als jou zou doen krijg ik de error unaccesable bootdevice oid.
ook een bsod dus..

hm ik niet. met me ouwe msi moederbord heeft dit altijd gewerkt:)

welke raid controller heb je?

onboard msi. moet ik even nazoeken
de promise 20376 serial ata

en heb een msi k7n2 delta mobo

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 20:46 . Reden: typos ]

Verwijderd

ik neem aan dat je windowsxp gebruikt, heb je geen diskette bij je mobo gekregen? met drivers voor je raid controller?

als je bij de installatie op F6 drukt krijg evenlater de optie om een niet standaard driver te installeren (die niet in het standaard windows driver pakket zit)

bij mij werkt dit perfect, ik installeer gewoon windows op mijn raid controller en het werkt.

veel geluk
Pagina: 1