Toon posts:

stereotoren op receiver?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, ik wil dus binnenkort een dvd speler en receiver kopen, en ik wil mijn stereotoren niet weghebben.
punt 1: omdat er dan een grote lege plek ontstaat in mn tv meubel.
punt 2: omdat ik de tapedeck en radio nog regelmatig gebruik.

Nou wil ik mn stereo dus op mn receiver aansluiten door middel van zo'n kabeltje met een rode en witte stekker, maar ik wil deze stekker niet in mn koptelefoon uitgang aansluiten, want die zit aan de voorkant en dat ziet er niet uit als je daar een kabel in jast. Dus is er een mogelijkheid dat ik zo'n kabeltje op de boksuitgangen van mn stereotoren aansluit en zo richting de receiver..

Maar ik wil het liefst wel het geluid uit de toren stereo hebben?? zijn hier kabeltjes voor te koop? of heeft iemand een schema hoe ik dan zo'n kabeltje inelkaar kan prutsen?

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 00:38
Zijn de koptelefoon en speakeruitgangen de _enige_ uitgangen op de toren? Want dat zijn allebei nu niet bepaald de beste oplossingen voor een verbinding, waarbij ik met name van de speaker-uitgangen af zou blijven :)

Als er een line-out aansluiting op de toren zit, om bijvoorbeeld nog een tape-deck aan te kunnen sluiten, dan zou je die mooi kunnen gebruiken.

Verder: in de receiver zit ongetwijfeld ook een tuner ingebouwd, dus dan heb je alleen nog het tape-deck dat je wilt gaan gebruiken. Kun je dan niet beter een tweedehands deck op te kop tikken en die gewoon op de receiver aansluiten? Lijkt me heel wat eenvoudiger.

En de ruimte die je in de kast overhoudt, kun je dan mooi opvullen met een paar DVD's... ;)

[ Voor 16% gewijzigd door ESteg op 04-01-2004 17:49 ]

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:27
Ik denk dat wat ESteg al zegt het beste is. Zoek bij een receiver een cassettedeck zodat je dit krijgt:

Dvd speler ----- Receiver ------ Cassettedeck
(=radio/versterker)

Koop dan meteen een dd / dts receiver met wat leuke extra boxjes voor een 5.1 setje ;) maar ja, dat jouw keuze.

[ Voor 17% gewijzigd door ppotter10 op 04-01-2004 17:53 ]

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er zitten geen andere aansluitingen op, alleen een line in, antenne en de speakers out, maar dit moet toch kunnen?? en zonder mn stereo komt het er zo uit te zien. Lelijk dus die lege plaats en waar die dvd speler staat daar moet de receiver en de nieuwe dvd speler komen te staan.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.vdveen3/DSC00212.JPG

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nee, zonder line-out kun je hem hooguit op de koptelefoonuitgang aansluiten. Of je moet een verzwakker in mekaar solderen (god weet hoe), voor de luidsprekeruitgangen. Maar das dus moeilijk.

offtopic:
Ik ken jouw stereotoren (AIWA), heeft hij moeite met gebrande CD's? Een vriend van mij heeft precies dezelfde en die pakt geen van die schijfjes meer.

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 11:56
Als ik jou was zou ik die receiver neerzetten op de plaats waar je nu dat torentje hebt staan. Als dat DVD's zijn naast die DVD-speler, dan is er niet enorm veel ruimte. Een doorsnee receiver wordt lekker warm en op die plek kan die z'n warme lucht nauwelijks kwijt. En je hebt meteen een oplossing voor het grote lege stuk waar je zo bang voor bent. :)

Hoera, vorm en functie prachtig gecombineerd :+

P.s of wordt het zo'n plat JVC-versterkertje? :/

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

Verwijderd

Topicstarter
misbehavingman schreef op 04 januari 2004 @ 18:13:
Nee, zonder line-out kun je hem hooguit op de koptelefoonuitgang aansluiten. Of je moet een verzwakker in mekaar solderen (god weet hoe), voor de luidsprekeruitgangen. Maar das dus moeilijk.

offtopic:
Ik ken jouw stereotoren (AIWA), heeft hij moeite met gebrande CD's? Een vriend van mij heeft precies dezelfde en die pakt geen van die schijfjes meer.
oh ik dacht dat het wel op een simpele manier (wat kabeltjes blootleggen en klaar) maar zo zit het dus niet.. dan sluit ik hem wel op de koptelefoon uitgang aan.

offtopic: Die stereo van mij pakt alle gebrande cds perfect! een vriend van me heeft dezelfde en die pakt ze niet :? .. maarja voor de rest zit er allemaal philips spul in :) . Hij bevalt me prima en daarom wil ik hem dus houden _/-\o_
Rick_S. schreef op 04 januari 2004 @ 18:23:
Als ik jou was zou ik die receiver neerzetten op de plaats waar je nu dat torentje hebt staan. Als dat DVD's zijn naast die DVD-speler, dan is er niet enorm veel ruimte. Een doorsnee receiver wordt lekker warm en op die plek kan die z'n warme lucht nauwelijks kwijt. En je hebt meteen een oplossing voor het grote lege stuk waar je zo bang voor bent. :)

Hoera, vorm en functie prachtig gecombineerd :+

P.s of wordt het zo'n plat JVC-versterkertje? :/
Nee het wordt niet zo'n plat jvc versterkertje en ik wil hem wel op de plaats hebben die ik eerder aangaf, want anders ziet het er gewoon niet uit en erg functioneel staat de receiver er dan ook niet bij.
mlevd schreef op 04 januari 2004 @ 18:27:
Ik weet niet wat voor receiver jij op het oog hebt, maar mijn receiver gaat echt niet passen in de door jouw daarvoor bedoelde ruimte. Als je de dvd-speler met receiver plaatst waar nu je stereo staat gaat het hard met de ruimte hoor, zeker als je ook een aparte cd speler wilt kopen op den duur. Verder hebben de meeste a/v receivers een ingebouwde tuner dus die reden valt af.

edit:

Ik denk dat de meeste receivers bijna net zo hoog zijn als jouw stereootje :)
Nee dat gaat makkelijk passen ik wil een dunne dvd speler van sony met een receiver en die plank kan er tussenuit. verder is die stereotoren wel 35 cm hoog en ik heb nog nooit een receiver gezien die zo hoog is hehe :P

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 18:32 ]

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Ik weet niet wat voor receiver jij op het oog hebt, maar mijn receiver gaat echt niet passen in de door jouw daarvoor bedoelde ruimte. Als je de dvd-speler met receiver plaatst waar nu je stereo staat gaat het hard met de ruimte hoor, zeker als je ook een aparte cd speler wilt kopen op den duur. Verder hebben de meeste a/v receivers een ingebouwde tuner dus die reden valt af.

edit:

Ik denk dat de meeste receivers bijna net zo hoog zijn als jouw stereootje :)

[ Voor 12% gewijzigd door mlevd op 04-01-2004 18:29 ]

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 11:56
Als ik zo brutaal mag zijn: wat voor reciever heb je dan aangeschaft? Mijn reciever is namelijk een centimetertje lager dan een staand DVD-doosje, dus dat zou net passen, maar als je er dan nog een dvd-speler opgooit, dan wordt het wel gezellig vol in dat vakje. En je zou echt aan de warmteontwikkeling moeten denken. Als een versterker lang hard staat, wordt het erg warm. Dit verkort z'n levensduur behoorlijk!

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 01:18
Als die plank eruit kan, kan je die dan niet halverwege dat onderste vak improviseren?
Dat je drie vrij ruime vakken krijgt voor receiver, DVD en een (2e hands?) casettedeck...

Als je niet wilt boren, zagen, timmeren aan dat kastje kan je mischien een paar plankjes ongeveer half zo hoog als dat onderste vak tegen de binnenwand zetten en daar het plankje uit het vak erboven op laten rusten ofzo..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11