[XP] Beeldscherm of adapter moet opwarmen

Pagina: 1
Acties:

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 13:37
Ik heb Win XP, Nvidia Ti4200 (nieuwste drivers) en een 19 inch ProDisma beeldscherm (beide zijn dus B-merk). Nu is het probleem dat mijn letters helemaal niet scherp zijn. Ook niet bij andere resoluties. Ze worden alleen wél scherp nadat ik een spelletje heb gespeeld (3D) of in winamp een video heb gedraaid (voor langere tijd). De letters zijn dan dus wél scherp, maar dit verdwijnt weer naar verloop van tijd (ongeveer 15 minuten). Weet iemand waar dit aan ligt?

Het lijkt dus dat mijn beeldscherm of adapter moet opwarmen....

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-08 21:11
Ik denk eerder je beeldscherm. Lijkt me althans de meest logische.

• Aristos
Maar.... is er iets tegen te doen?

• Aristos
niemand, ik word er zo scheel van....

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben bang dat je beeldscherm gewoon van k*tkwaliteit is. Wat er tegen te doen is? Volgende keer als je een pc koopt je goed bedenken dat het beeldscherm misschien wel het belangrijkste onderdeel is dat je koopt (dáár kijk je immers de hele tijd naar), dus minder bezuinigen op de monitor...

• Aristos
Maar hoe zit het dan dat hij moet opwarmen? Is er niets tegen te doen? Je monitor overklokken of zo :p

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tsja, je kan er met een föhn inblazen voordat je hem gaat gebruiken, dan warmt ie ook op. Misshien dat 't iets helpt...

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Je hebt niet verteld hoe lang je deze monitor hebt, zit er nog garantie op?
Zelfs een k*tmonitor moet het doen. ;) in de garantie, en graag langer.
Als het een erg goedkope was, is het vast niet de moeite om te laten maken.
Het uitzoeken wat er aan de hand is kost dan al meer dan de monitor waard is.
Kun je iemand (kennis?) hem kan laten nakijken. Ik heb geen verstand van monitoren en elektro e.d. maar het kan misschien best wel zijn dat er eigenlijk maar een kleindefect is.

(Je weet natuurlijk ook wel dat zelf prutsen aan monitors wel eens schokkende gebeurtenissen kunnen zijn)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:10

mvds

Totally awesome!

Met welke refresh werk je? Als je een te hoge of een te lage refreshrate hebt (bijv 60 Hz) dan worden je letters ook onscherp. Kijk even wat er aangeraden word voor jouw monitor op de resolutie die je draait. En probeer eens een andere monitorkabel, liefst een van goede kwaliteit. Niet zo'n dun flutkabeltje.

[ Voor 20% gewijzigd door mvds op 07-01-2004 09:56 ]

Pagina: 1