[Satelliet internet] Voor op evenementen

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voor een 2 mans bedrijfje waar een vriend van mij werkt is er een behoefte om op een aantal evenementen die zij organiseren een internet aansluiting te hebben.

De locaties waar dit zal zijn, marktpleinen etc, is niet erg geschikt voor ISDN/ADSL. Het gaat om het versturen van ongeveer 200 emails op een dag en het raadplegen van een aantal internet sites. Niet schrikbarend veel internet verkeer dus.

Ze hebben mijn gevraagd, aangezien ik er iets meer van af weet als hun, eens rond te kijken wat er zoal te krijgen is hiervoor.

Op zich zou internet via de satelliet een mooie optie zijn, want er zijn aanbieders die dit speciaal voor evenementen etc hebben. Nou heb ik eens rond gekeken maar ik kom veel bedrijven tegen en een hoop daarvan ken ik niet.

Zijn er mensen hier mensen die daar ervaring mee hebben? En zo ja welke aanbieders?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

jep

Op evenementen maakt men zover ik weet bijna altijd gebruik van gebundelde ISDN kanalen. Voor broadcasting van bijvoorbeeld concerten op internet maakt men vaak een bundel van 20 ISDN kanalen. Ik denk dus dat je het hier wel moet zoeken.

Een andere optie is GPRS, of dat weer bundelen. Dat lijkt me voor wat websites en 200 mailtjes per dag heel goed mogelijk. Vodaphone heeft van die kaartjes, je zou eens kunnen kijken hoe dat werkt in de praktijk. :)

Satelliet internet lijkt me niet handig. Een upstream mogelijkheid vereist in de meeste gevallen alsnog een telefoonlijn en het is enorm duur. Er zijn wel providers met upstream, maar dan zijn er veel goedkopere oplossingen.

Dan kan ik nog iets verzinnen als een internet punt opzoeken en wireless naar je locatie zenden. Kan ook een mooie oplossing zijn. :)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:28
Als het vooral om e-mails gaat zou je ook een mobiele telefoon met GPRS kunnen overwegen. Is dan een stuk goedkoper en veel makkelijker in gebruik dan die satteliet toestanden. Vooral als je tussen gebouwen in zit wordt satteliet moeilijk, het is een hoop werk om het ding telkens te richten en 2-weg satteliet kost een hoop.

Verwijderd

Je kunt beter met $winkel of $woonhuis in de buurt een dealtje sluiten en die 100 euro geven waarna je een kabeltje trekt en je gewoon via hun telefoonlijn mag inbellen voor die paar uur. Via satelliet wil je echt niet, je moet de satelliet nl elke keer opnieuw instellen, daarnaast zit je met het probleem dat je dan ook 2-weg verbinding moet hebben wat onwijs duur is, naast dat het een zeer onbetrouwbare verbinding is met een onwijs hoge verbindingstijd (wat dus niet lekker surft).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 17:26 ]

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja dat zou inderdaad een optie zijn om gewoon een kabel te trekken vanaf een winkel oid. Maar ja, het is er wel erg van af hankelijk. Het is om mensen te laten zien een telebankieren werkt, en er gaat nog iets via email gebeuren.

GPRS zou ook nog een optie zijn. Daar kan je mee internetten etc geloof ik. Zal eens even kijken bij vodafone.

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 17:26:
Je kunt beter met $winkel of $woonhuis in de buurt een dealtje sluiten en die 100 euro geven waarna je een kabeltje trekt en je gewoon via hun telefoonlijn mag inbellen voor die paar uur. Via satelliet wil je echt niet, je moet de satelliet nl elke keer opnieuw instellen, daarnaast zit je met het probleem dat je dan ook 2-weg verbinding moet hebben wat onwijs duur is, naast dat het een zeer onbetrouwbare verbinding is met een onwijs hoge verbindingstijd (wat dus niet lekker surft).
Lijkt me ook het beste idee. En dan vanaf die locatie met een AP Wi-Fi gaan.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

jep

Juist. Daarvoor zou ik op zoek gaan naar een ISDN modem + router + WIFI kastje. Dat is er vast wel, van sitecom ofzo. :)

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is om mensen te laten zien een telebankieren werkt
Dan zou ik proberen om een aantal GPRS kanalen te bundelen. Niet één kanaal, dat is veel te langzaam, maar meer.
Pagina: 1