Toon posts:

Aanschaf subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil al een tijdje een subwoofer aanschaffen om van mijn 5.0 5.1 te maken. Zit te denken aan de mivoc sw1000 van Conrad. http://www.kieskeurig.nl/...ch1/Mivoc%20SW%201000.htm
Opzich allemaal wel goede verhalen, maarja of je het zo moet gloven. Wat is jullie ervaring? Bij conrad kan je ze niet luisteren he.
Bij correct hebben ze ook wat leuks in de koopjes kelder http://www1.correct.com/k...c694f6ed600a65ef036708e3f
De Harman Kardon Festifal 80, Groningen-->Rotterdam is opzich wel weer eindje rijden met de trein. En anders kan je heb weer niet horen. Of als er nog andere iedeetjes zijn, ervaringen! welkom. Heb 2 aardige front zuiltjes maar mis de echte bas wel...

Verwijderd

yst-sw 215 is een goede keus....

120 Watt uitgang, en een gelijkmatig verdeelde bass (QDBass)

check ff www.yamaha-hifi.com prijs ligt rond de 299 euro.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik wil binnekort ook een subwoofer aanschaffen :)
Het staat bovenaan mijn verlanglijstje.
Budget 100-200 euro.

Heb nou ook 5.0 , rechts, links, center, l.achter en r.achter.
Alleen de subwoofer mist.

Alleen wat ik niet echt zo snap .. ben geen subwoofer-guru :P :

Op mijn reciever zit een subwoofer uitgang, een 'tulp' uitgang.
Ziet mijn receiver dan of er een sub aangesloten is via die tulp uitgang > zo,ja > dat dan het frequentiebereik van de 20 tot 200hz naar de sub wordt gestuurd en niet meer naar de gewone speakers?

Of moet ik een subwoofer hebben waar alle speakerkabels heen gaan, zijn freq.bereik eruit vist en de rest stuurt naar de desbettreffende speaker ?

Ik wil wel graag dat mijn gewone speakers niet meer de lage freq's hoeven te doen en mijn sub het voortaan doet.

Verwijderd

subwoofer kan je gewoon aansluiten met een enkel tulp kabeltje.... afhankelijk van de receiver moet je aanzetten hoe je het signaal wilt sturen.

Bij mijn yamaha de opties
- none (geen sub tonen)
- main (naar mijn front zuilen)
- both (naar de sub en mijn front zuilen)

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:38

PnD

like in Pinda ^_^

die magnat motion 125A is ook niet mis, sluit je simpel aan met tulpkabel van line out sub, naar sub pre out op je receiver

• andriess
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bij Pool Hifi In Surhuisterveen hebben ze ook een mooie JBL ATX100s staan voor 200 euro... en vanaf groningen is dat best te rijden. ;)

Ik heb hem zelf ook en hij bevalt me poerbest, Kvond hem eerst wat boemig...maar sinds ik hem op een stevige stoeptegel heb geplaatst klinkt het stukkenbeter. Maar je moet maar is gaan luisteren bij Pool....

Specs :

Frequentie-bereik: 45 Hz tot 150Hz
Vermogen : 100 Watt
Aantal woofer-units : 1
Woofer diameter : 200 mm
Fase regelbaar : ja
High level input : ja
High level output : ja
Line level input (RCA) : ja
Gewicht : 13 kg
Afmetingen (H x B x D) : 350x295x350 mm

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/BCAAD4689F58CAA1C1256CD5003DF96D/$file/ATX100S.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door andriess op 04-01-2004 19:10 ]

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:53

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Hier is nog een klein overzichtje van subs op kieskeurig (0-600 euro).
Misschien schiet je er wat mee op.

[ Voor 6% gewijzigd door Plaagje op 04-01-2004 20:08 ]

Flying High!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Zelfbouw :?

De sub is waarschijnlijk wel het beste onderdeel wat je zelf kunt maken, de overige luidsprekers vereisen ingewikkelde wisselfilters, bij subs hoef je daar geen rekening mee te houden.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Pagina: 1