Toon posts:

Snel frames bewerken in video's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten OF en zoja HOE het mogelijk is op een zo snel mogelijke manier frames uit een filmpje te werken. Dan neem ik even het voorbeeld, dat als je iets van TV hebt opgenomen dat je het logo van de zender of iets anders wat onnodig in beeld staat kunt verwijderen zonder eerst (om ff heel moeilijk te doen) de frames naar BMP om te zetten, in photoshop te bwerken, weer terug gaan zetten in een video bewerkingsprogramma en dan er weer geluid onder zetten.
Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb wat ik (zou) wil(len). Kan iemand mij toevallig helpen?

Ter verduideliking: bij onderstaande sceernshots stond links in de bovenhoek het Z@ppelin logo.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=578456

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=578453

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je zou de video in AfterEffects kunnen laden, alpha mask van 't logo in Photoshop maken, er overheen leggen als masker om een blur effect toe te passen op alleen de locatie van 't logo...bijvoorbeeld. <- is slechts een hersenspinsel van mij, reken me er niet op af als 't niet kan :)

Verwijderd

DeLogo filter in VirtualDub werkt prima bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op 04 januari 2004 @ 16:14:
Je zou de video in AfterEffects kunnen laden, alpha mask van 't logo in Photoshop maken, er overheen leggen als masker om een blur effect toe te passen op alleen de locatie van 't logo...bijvoorbeeld. <- is slechts een hersenspinsel van mij, reken me er niet op af als 't niet kan :)
Hmm da's iig een aardige tip die ik nog van niemand eerder heb gehad.. nu maar eens ergens AfterEffects vandaan toveren ;) Want zoiets is natuurlijk wel het meest ideaal ja... want om nu elk frame te gaan editten dat lijkt me eerlijk gezegd ook wel onbegonnen werk (hoewel dat natuurlijk wel het mooiste resultaat zou geven maar goed... nog steeds niks gevonden om de tijd stil te zetten ;))

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 16:16:
Heb ik nog ergens staan dat program, dacht dat ik er van de zomer niet veel mee leek te kunnen, maar zal nog een poging wagen.

edit: over welke versie heb je het dan btw?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 16:16:
Kan geen DeLogo vinden in mijn Virtual Dub.. eigenlich..

edit: dan zou het (nem ik aan) hier tussen moeten staan?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/KEJT9D3J5U/picserver.gif

Maar "logo" is om er zelf een logo over te zetten..

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 20:06 ]

Verwijderd

Dan probeer je google.

Verwijderd

Topicstarter
doe ik.. maar helpt mijn screenshot misschien?

dat ging idd een stuke sneller dank u ;) (sorry voor mijn Fok gedrag hehe)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 20:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kolere da's nog niet makkelijk... als iemand zin heeft om't uit te leggen. Zoniet, dan niet offcourse :)

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55

Verwijderd

Topicstarter
Super! (t'is nog niet gelukt, maar zie de link dan ook net pas) ga het morgen direct proberen! Iig alvast bedankt!
Pagina: 1