Toon posts:

3dmark crasht niet en geen artifacts maar...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gezocht maar maar een iets gevonden wat evt mijn probleem kan zijn, en vroeg me af of dit klopt.
Heb mijn gf4 ti4200 ultra nu op 310 675 lopen, probeerde net 315 maar dan krijg ik tijdens de testen ineens een zwart scherm, maar de benchmark gaat wel gewoon door, rustig naar de volgende test, als ik beeld zie dan zitten er geen artifacts in ofzo. Komt dit gewoon doordat ik een grens heb bereikt of omdat ie te heet wordt (wordt wel goed gekoeld) of doordat (dat had ik gevonden) het voltage te hoog is (1.7 nu) wat me raar lijkt want dat schijnt weinig verschil te maken of door iets anders, zou het rlxd vinden om nog verder te kunnen (logisch :d )

grtz

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Ik gok op een probleem van te weinig volts en te weinig koeling.

Mijn voltmodded ti4200 doet 351 core maar heeft wel wat hulp nodig van de verse buitenlucht :Y) (er zit namelijk een bigass heatsink op zodat ik m'n WC-loop niet telkens aan hoef te passen)

I love watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Hmm te weinig volts, dat zou klote zijn, moet ik waarschijnlijk aan een voltmod :( cooling is volgens mij wel goed, ik kan de kaart makkelijk vasthouden. Hoe kom ik er anders achter dat ie te heet wordt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 16:38:
Hmm te weinig volts, dat zou klote zijn, moet ik waarschijnlijk aan een voltmod :( cooling is volgens mij wel goed, ik kan de kaart makkelijk vasthouden. Hoe kom ik er anders achter dat ie te heet wordt?
met een thermometer Ome Henk ;)

Vaak zijn zwarte beelden dan wel artifacts voorbeelden van een te warm geworden kaart.

Heb je al extra koelblokjes aangebracht op je mem? En misschien het oude koelblok vervangen? Heb zelf op mijn oude gf4 ti 4200 een p1 koelblok gezet met koeller. Hierdoor kon ik een stuk verder klokken, ook zitten er koelblokjes op de memchips, deze worden namelijk ook vrij warm.

Verwijderd

Topicstarter
ik zei toch dat ik em makkelijk vast kan houden... dan haalt een thermometer niet veel meer uit zou ik zeggen, die kan niet door die koelblokken heen voelen. Het probleem is dat er een casefan naast de kaart hangt en die blaast nogal veel lucht over de heatsinks (die ook op mem zitten, al ware ze standaard) en daarom voelen die lekker koel, maar of dit nou een referentie voor de core is...
Ik kan natuurlijk wel van die uber heatsinks erop gaan zetten maar dan moet ik wel cker weten dat et zin heeft....

edit: en of dit probleem dus door hitte onstaat....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 16:49 ]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:29
Mja je kan eens je sinks eraf halen, en Artic silver stuff er tussen doen? of zit dit er al ?

Anders, toch maar een voltmod:)

Verwijderd

Topicstarter
OK nou ff centraal, is dit nou een hitte probleem of een voltage probleem, allebei zijn op te lossen maar ik ga natuurlijk niet al mijn heatsinks vervangen als achteraf blijkt dat het aan t voltage lag, en andersom.
Dit is mijn kaart: check de cooling

Afbeeldingslocatie: http://www.ocmodshop.com/xfxgf4ti42008x/cardtop.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ocmodshop.com/xfxgf4ti42008x/cardbottom.jpg

De XFX GF4 Ti4200 platinum gamers edition...

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Idd een warmte probleem/te weinig volt.

Ook ik heb mn koeling aangepast (Asus V9280S)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mimicinteractive/1/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mimicinteractive/1/2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door mimic op 05-01-2004 00:27 ]

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
wil je pieken met zo,n kaart dan heb je zowel de volt-mod nodig, als wel de betere koeling.
zeg nu eerlijk die standaard ziet er wel leuk maar zal toch geen warmte killer zijn.
dat je de kaart kan vast zegt heel weinig, daar mijn 5900 U ook best vast te houden is als ik die standaard opvoer en dan vastpak. maar kijk ik dan in mijn temp van die kaart schrik je toch wel even hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat wordt dus beiden, zal het genoeg zijn als ik alles bedek met dikke heatsinks en daar van de zijkant een 80 mm casefan overheen laat blazen??
of moet er nog een aparte fan op de core.
En over die voltmod... ik heb me rot gezoecht en maar een engelse site gevonden over een gfti4200 voltmod en die was niet echt duidelijk. Weten jullie een goede site, of kunnen jullie kort jullie voltmod op je ti4200 bespreken? wil er best een nieuwe topic over openen maar dat mag denk ik niet...
het gedeelte wat ik vooral niet snap is het grounden vd kaart, hoe moet dat en vooral waaraan? waar dient het voor.

Bij dit soort texten raak ik echt de draad een beetje kwijt :
But what if I don’t have the SC1102 IC you say? Well then the following formula will help you to find out what kind of pot and startup resistance you should use:

First thing you will need to know how much base resistance, or 1/R1 your card has, thus you will need to find the “sense” leg on your IC, a search on google with it’s product number almost always will give you a hit.

Note: these measurements must be made when the computer is off and the card removed from the PC, the volt mod must also not be attached.

For our SC1102 the base resistance for v-gpu was 104ohm from the sense leg 11 to ground, 124ohm was the resistance for v-mem…

1/R = 1/R1 + 1/R2

And since we want to start with a small increase in voltage we multiply the resistance by 20 (104/20=5.2% and 124/20=6.2% increases in percentage gained if starting with a x 20 resistance)

Thus since we had a base voltage of 1.65 and 3.47v, our start-up voltage will be 1.74 and 3.69 volts, respectively.

What this means is that if you don't have the same card as mine and your capacitors are not located at the same place you can measure them all before and after the mod and thus find which one is the right one to measure from.

The resistance of the pot will thus be 1/R2*20, or 104*20 and 124*20, which is 2080ohm and 2480ohm respectively, so a 3k ohm pot would be enough but they are very hard to find thus we choose a 5k ohm.
Als iemand mij wat meer duidelijkheid kan geven over het voltmodden zou ik dat erg rlxd vinden

Grtz

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 16:08:
Heb gezocht maar maar een iets gevonden wat evt mijn probleem kan zijn, en vroeg me af of dit klopt.
Heb mijn gf4 ti4200 ultra nu op 310 675 lopen, probeerde net 315 maar dan krijg ik tijdens de testen ineens een zwart scherm, maar de benchmark gaat wel gewoon door, rustig naar de volgende test, als ik beeld zie dan zitten er geen artifacts in ofzo. Komt dit gewoon doordat ik een grens heb bereikt of omdat ie te heet wordt (wordt wel goed gekoeld) of doordat (dat had ik gevonden) het voltage te hoog is (1.7 nu) wat me raar lijkt want dat schijnt weinig verschil te maken of door iets anders, zou het rlxd vinden om nog verder te kunnen (logisch :d )

grtz
Welk voltage is 1.7? AGP voltage?

Als een GF4 gaat laggen in 3D dan word hij te warm/weinig voltage. Het is beide omdat je bij beide dezelfde symptomen krijgt. Dat je hem vast kan houden zegt niks. Vlak de core maar eens en doe er een goede vlakke heatsink op en moet jij eens kijken hoe warm dat ding word!

Dat laatste levert je zo 5 tot 10 MHz op.. een Vmod geeft je nog eens 15MHz. Als je goed koelt en een modje doet kun je wel 350 tot 355 halen. Daarna nog een memmodje en benchen maar ;)

Verwijderd

Topicstarter
hehe dat klinkt wel geil :9~

maargoed das niet echt een antwoord op mijn vraag over het voltmodden :)

denken jullie btw dat een betere heatsink zoveel gaat schelen met wat er nu op zit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 15:17:
hehe dat klinkt wel geil :9~

maargoed das niet echt een antwoord op mijn vraag over het voltmodden :)

denken jullie btw dat een betere heatsink zoveel gaat schelen met wat er nu op zit?
Ik was al aan het zoeken voor je..

http://www.xtremesystems....post&sortorder=descending

Kijk daar eens tussen ;)

Edit:

Wat zijn de codes op de chips?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 15:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
thx hier staat echt veel.

Ik kan pas kijken wat die codes zijn als ik die dikke heatsink eraf kan krijgen, maar dan moet ik wel as bij de hand hebben anders kan ik em nie weer vastzetten dacht ik zo, en dan nog... zitten die codes niet verstopt onder de prut die er nu op zit? -> offe kan je ze aanwijzen op het plaatje van mij kaart?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 15:43 ]

Verwijderd

als je de heatsink eraf haalt moet je die prut toch vervangen, dus dat kan eraf.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat heb ik dus niet bij de hand dus ik kan em er nie afhalen want dan kan ik em nie meer gebruiken
Pagina: 1