Toon posts:

witte balken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort de volgende problemen:
Op mijn tv heb ik nu continue 2 balken door het beeld lopen (horizontaal), deze "balken" bewegen lichtelijk op en neer en bovendien lijkt in deze balken de kleur wat lichter dan op de rest van het scherm. Ook vervormen deze balken het beeld. Het is op alle zenders het geval maar soms meer dan anders. Echter, als ik via een console (gamecube) voor beeld zorg is er niks te merken.
De strepen kwamen overigens ook op een andere tv die we hier in huis hadden, die deed op een bepaald moment poef en geeft nu alleen nog lichtgroen beeld (beeldbuis stuk denk ik).

Hierbij komt ook nog dat de tv sinds kort op sommige zenders als het ware 'doorslaat'. het hele beeld lijkt van boven in te komen (lijkt beetje op filmrol waarvan je de tussenstukjes tussen de beelden ziet).

Als iemand iets hiervan herkend: bij voorbaat dank!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Signaalversterker kapot?

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 11:56
Is het niet per ongeluk een beetje een erg oude tv? Misschien zit de coax-kabel er niet goed in ofzo. Probeer er een beetje aan te wrikken en kijk of het beeld beter (of slechter ;) ) wordt.
Het is namelijk vreemd dat de Gamecube wel goed beeld geeft. Het lijkt me dan vrij duidelijk dat het probleem bij de tv ligt. Maar test voor de zekerheid ook eens met een dvd (of een videoband :/ ) en zie of het beeld dan ook goed of slecht is.

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
Rick_S. schreef op 04 januari 2004 @ 17:18:
Het is namelijk vreemd dat de Gamecube wel goed beeld geeft. Het lijkt me dan vrij duidelijk dat het probleem bij de tv ligt.
ehm... bedoel je niet dat het probleem dan juist niet bij de tv als zodanig ligt, maar meer bij de tuner, of bij de coaxkabel, of bij de kabelaansluiting? :?

of probeerde je dat ook te zeggen? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een ongeveer 7 jaar oude philips 70 cm breedbeeld matchline tv.
Dus Héél erg oud? niet toch, ofwel?

Het lijkt er op dat het probleem idd met de kabel aansluiting te maken heeft, maar hoe precies dat snap ik verder ook niet. Ik heb ook een andere tv op die aansluiting staan nu (zowel direct als via splitter geen verschil) en die doet hetzelfde. Het vreemde is alleen dat het probleem niet meteen optreedt maar langzaam zichtbaar wordt en steeds erger. En dit laatste is het vreemdste!

• Rick_S.
The Evil Brain schreef op 04 januari 2004 @ 17:22:
[...]

ehm... bedoel je niet dat het probleem dan juist niet bij de tv als zodanig ligt, maar meer bij de tuner, of bij de coaxkabel, of bij de kabelaansluiting? :?

of probeerde je dat ook te zeggen? ;)
Eerm, juist... Bij nader inzien bedoel ik dat laatste ;)

Maar ik bedoelde dus dat het probleem ergens ligt op de weg van de kabelaansluiting in de muur naar de tv. Dus dan is de kans groot dat het probleem ergens bij de tuner of de coax-kabel ligt en niet bij het beeldkanon (of hoe noemen ze dat ook alweer...)
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 17:34:
Het gaat om een ongeveer 7 jaar oude philips 70 cm breedbeeld matchline tv.
Dus Héél erg oud? niet toch, ofwel?

Het lijkt er op dat het probleem idd met de kabel aansluiting te maken heeft, maar hoe precies dat snap ik verder ook niet. Ik heb ook een andere tv op die aansluiting staan nu (zowel direct als via splitter geen verschil) en die doet hetzelfde. Het vreemde is alleen dat het probleem niet meteen optreedt maar langzaam zichtbaar wordt en steeds erger. En dit laatste is het vreemdste!
Toen je met je Gamecube aan het testen was, gebruikte je daarvoor dezelfde kabel als voor de tv?

Zo ja: hmz :?
Zo nee: Loop eens de hele kabel na en kijk of deze niet in de buurt komt van zware elektrische velden of dattie ergens gescheurd of heftig geknakt is ofzo. Kijk ook of de kabel goed in het contactdoosje aan de muur zit.

[ Voor 68% gewijzigd door Rick_S. op 04-01-2004 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
het probleem komt voor op twee tv's, dus dan zou het probleem in de kabelaansluiting in de muur of zelfs daarvoor zitten...

• Rick_S.
Is het probleem inmiddels al opgelost en zo ja: wat heb je eraan gedaan?

Pagina: 1