Recent heb ik Software-RAID & LVM geinstalleerd op mijn Debian 3.0 server. Na behoorlijk wat tutorials, HOWTOs en heel veel koffie werkt dat inmiddels, maar één foutmelding krijg ik toch niet weg. Tijdens het opstarten zie ik een zevental keer de volgende melding voorbij komen:
Eerder heb ik een soortgelijke melding gehad over een "char-major" module, dat heb ik toen weten te verhelpen door real-time-clock support in mijn kernel in te bakken. Na een search kom ik nu echter niet verder dan dat dit waarschijnlijk inderdaad komt door de installatie van LVM, en dat de oplossing zit in het aanpassen van /etc/modules.conf. Maar welke aanpassing ik zou moeten verrichten is mijn onduidelijk.
Als ik "moprobe -c" uitvoer zie ik onder andere de regel
voorbijkomen, maar in /etc/modules.conf zie ik deze niet terug.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen / waar ik een lijst kan vinden van deze "block-major" en "char-major" modules en wat ze doen. Wat dat "alias" doet is mij vooralsnog ook duister...
code:
1
| modprobe: modprobe: Can't locate module block-major-7 |
Eerder heb ik een soortgelijke melding gehad over een "char-major" module, dat heb ik toen weten te verhelpen door real-time-clock support in mijn kernel in te bakken. Na een search kom ik nu echter niet verder dan dat dit waarschijnlijk inderdaad komt door de installatie van LVM, en dat de oplossing zit in het aanpassen van /etc/modules.conf. Maar welke aanpassing ik zou moeten verrichten is mijn onduidelijk.
Als ik "moprobe -c" uitvoer zie ik onder andere de regel
code:
1
| alias block-major-7 loop |
voorbijkomen, maar in /etc/modules.conf zie ik deze niet terug.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen / waar ik een lijst kan vinden van deze "block-major" en "char-major" modules en wat ze doen. Wat dat "alias" doet is mij vooralsnog ook duister...