Toon posts:

Video Out, nog steeds Q's na lezen FAQ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de FAQ zitten lezen, en ik heb alleen informatie gevonden voor capturing, dit is niet mijn top-priority, en TV kijken doe ik wel op me eigen TV.

Ik vroeg me namelijk het volgende af;

Wat heb ik nodig, om mijn bijvb DivX/XviD films op me TV playen? Een TV-out ongetwijfeld, maar waar moet ik op letten, en wat is er aan te raden?

Voor de Spec;
P4 2,4Ghz 800Fbs
512Mb DDR
NVidia Vanta 32MB APG

Eisen;
Zonder problemen, en veel software matige instelling, liefst sleur en pleur DivX/Xvid/3ivx films kijken op de TV, maar ook geluid naar de TV, en niet geluid op de PC...

Verwijderd

DivX/XviD films op me TV playen?
Een videokaart met TVOut (composiet/S-video of RGB), kabels en een TV die begrijpt wat je kaart uitspuugt.

Voor het geluid heb je een kabel nodig vanaf je linout van de geluidskaart naar de Scart-in van de TV

De grote tv-out FAQ

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 15:55 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Das een eitje.
Sluit je TVout en je geluidskaart op je TV aan. stel je videokaart in op de TV en je hebt beeld op TV. software heb je niet echt nodig in ieder geval, het kan wel, maar is niet per se nodig als je gewoon de driver gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gelezen .... :( ik weet niet welke riching ik op moet qua merk etc... de rest wat in de FAQ staat snap ik wel, maar heb gewoon nog vragen, mag dat zelfs niet meer tegenworodig?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Je moet dus kijken naar de tvchip die op de kaart zit. Zelf heb ik nog een Voodoo 3 3000 AGP en die geeft perfect haarscherp beeld op de TV. Dit is dan een Connexant chip. Van de huidige videokaarten kan je er wel vanuit gaan dat ze allemaal goed beeld geven.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik ga een Radeon 9200 halen, zit ik in prencipe goed voor de dingen die ik wil, of ben ik nu gek.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 18:32:
Stel ik ga een Radeon 9200 halen, zit ik in prencipe goed voor de dingen die ik wil, of ben ik nu gek.
Dat kun je doen wat jij wilt. Want dat ding heeft een TV-out erop zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, maar nog dingen waar ik specifiek op moet letten (behalve budget) bij het kopen van een Video-kaart met TV out?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 19:24:
Okay, maar nog dingen waar ik specifiek op moet letten (behalve budget) bij het kopen van een Video-kaart met TV out?
Eigenlijk nergens op, als jij kiest voor die ATI dan zul je daar best een bepaalde reden voor hebben.
En tegenwoordig zit op vrijwel iedere kaart een TV=out dus is het niet moelijk om je keuze te bepalen.

En je moet zorgen dat hij in je systeem past (mocht je een bak hebben zonder AGP of waar enkel low profiles inkunnen) maar dat zal niet in dit geval zo zijn als ik al zie dat je een AGP kaart hebt, en low profile kom je weinig tegen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb AGP8x dus het wil wel lukken denk ik, heel erg bedankt... ik ga er denk ik eentje halen v/d week...

kan geclosed worden!
Pagina: 1