Ik heb hier voor een website een soort van intranet.
de errors die mysql geeft log ik en nu zie ik soms dat de query niet goed is omdat de id van de member (ingelogd op intranet) leeg is.
Ik gebruik een functie om te controleren of de sessie bestaat:
hier komt ie gewoon voorbij, maar wanneer ik kijk welke query er werd uitgevoerd dan is de memberid leeg, bv:
geeft (soms):
In mijn zoektocht kwam ik al wel iets tegen over de garbage collection van php, die heb ik in de betreffende virtual host van apache maar op 0 gezet:
php_admin_value session.gc_probability 0
Heeft iemand nu een ideetje hoe het toch komt dat af en toe de sessie geen waarde heeft maar wel bestaat?
.modbreak: php tags om je code geplaats. Denk hier voortaan zelf aan, dat leest namelijk wat makkelijker
de errors die mysql geeft log ik en nu zie ik soms dat de query niet goed is omdat de id van de member (ingelogd op intranet) leeg is.
Ik gebruik een functie om te controleren of de sessie bestaat:
PHP:
1
2
3
4
| function login() { session_start(); if (!ISSET($_SESSION["memberid"])) Header("Location: login.php"); } |
hier komt ie gewoon voorbij, maar wanneer ik kijk welke query er werd uitgevoerd dan is de memberid leeg, bv:
PHP:
1
| mysql_query("SELECT naam FROM table_members WHERE member_id = ".$_SESSION["memberid"]); |
geeft (soms):
PHP:
1
| "SELECT naam FROM table_members WHERE member_id = " |
In mijn zoektocht kwam ik al wel iets tegen over de garbage collection van php, die heb ik in de betreffende virtual host van apache maar op 0 gezet:
php_admin_value session.gc_probability 0
Heeft iemand nu een ideetje hoe het toch komt dat af en toe de sessie geen waarde heeft maar wel bestaat?
.modbreak: php tags om je code geplaats. Denk hier voortaan zelf aan, dat leest namelijk wat makkelijker
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 08-01-2004 16:23 ]
Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)