Toon posts:

Audigy 2 platinum probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Allemaal,

Ik heb een vreemd probleem met mijn geluidskaart. De standaard geluiden in
Windows klinken vervormd. Ik heb ontdekt dat de sound recorder deze geluiden
afspeelt. Dit probleem heb ik niet met mediaplayer of andere programma's.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Dit zijn mijn gegevens:

* geluidskaart: SB Audigy 2 ZS pro.

Bijvoorbaat dank voor de reacties.

mvg, Jos

Verwijderd

Installeer je Audigy drivers eens opnieuw. Op de creative website staat ook een update die je kan proberen. Controleer eerst ff of je in de EAX console wel de standaard instellingen hebt en niet bv een "badkamer of kerk" filter hebt ingeschakeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 17:19:
Installeer je Audigy drivers eens opnieuw. Op de creative website staat ook een update die je kan proberen. Controleer eerst ff of je in de EAX console wel de standaard instellingen hebt en niet bv een "badkamer of kerk" filter hebt ingeschakeld.
Bedankt voor je reactie.

Heb ik al geprobeerd, vandaag heb ik de laatste driver gedownload en geinstalleerd, ook heb ik alles al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het heeft helaas niet geholpen. Alles heb ik ook ingesteld op standaard instellingen.

Het is een heel vreemd probleem en het treed alleen op wanneer ik de standaard geluiden afspeel, zoals foutmeldingen e.d. Ik heb al van alles geprobeerd, bugfixes van MS verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Maar niets helpt.

Verwijderd

In het configuratie scherm staan audiHQ instellingen, hierin kan je Device opties instellen zoals frequenties. Hierin heb je ook extra EAX instellingen, misschien staan hiero de instellingen verkeerd :?

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 13:06

JoeBlack2k

I Love Hilary

denk idd dat je eax aanstaat

Hilary Duff 4-Life

Verwijderd

Topicstarter
JoeBlack2k schreef op 06 januari 2004 @ 01:03:
denk idd dat je eax aanstaat
Nee, dat is het niet. Ik heb alles uitstaan. Ik heb het ook nog even getest met eax aan en dan hoor je idd echo e.d. maar dat is een andere vervorming dan ik bedoel.

Ik heb vandaag mijn oude Audigy 1 er in gestopt en ook nog een andere videokaart, om te testen. Maar wat ik ook doe de vervorming blijft. Het lijkt dus niet aan de geluidskaart te liggen ook niet aan de speakers, want via mijn koptelefoon hoor ik het ook.

Voor de duidelijkheid het doet zich alleen voor bij de standaard-geluiden, dus foutmeldingen en dergelijke. Als ik dezelfde wav-file afspeel mbv. de Mediaplayer
dan klinkt het goed, als eax aan zou staan, dan zou ik hier ook vervorming moeten horen, maar dat klinkt goed.

Wat me trouwens opvalt is dat heel wat hardware bronnen gebruikmaken van IRQ 9, mijn videokaart, geluidskaart en netwerkkaart zich op IRQ 9. Helaas kan ik het nergens aanpassen. Als bijv. PCI-slot (waar mijn geluidskaart inzit) zet op IRQ 5, dan zie ik hem in Windows 2000 nog op 9 staan. Heel vreemd.

Maar wat ik ook probeer het probleem blijft. Het enige wat helpt is de standaard-geluiden uitzetten. Maar goed dat is ook niet echt een oplossing.

Het is een heel lastig probleem en zo te merken niet eenvoudig op te lossen, dus wie komt met de gouden tip? Ik zou daar heel blij mee zijn.

mvg, Jos

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

kan je ons niet zo'n geluidje laten horen, dan weten we wat meer.

offtopic: groeten wordt niet op prijs gesteld, daarvoor kan je je signature gebruiken.

WELKOM @ GOT :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mister I op 06-01-2004 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Hier staan de geluiden:

http://www.noordlaarderbos.nl/geluid/geluid1.mp3

http://www.noordlaarderbos.nl/geluid/geluid2.mp3

Ik heb nog wat ontdekt. Als ik de hardware versnelling verander, merk ik dat op al het geluid dezelfde storing optreed. Dit doe ik door:

Start - instellingen - configuratiescherm - geluiden en multimedia - tabblad Audio -
afspelen van geluid - tabblad geavanceerd - tabblad prestaties - hardware versnelling.

Dit staat standaard op het 3e streepje. Als ik dit verander naar het 1e streepje krijg ik de storing op alle geluiden. Als ik het weer terug zet naar de standaard waarden, dan heb ik alleen nog op de standaard-geluidjes storing.

Helaas kan ik het niet zo aanpassen dat alle storing wordt verholpen.

mvg, Jos

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 21:15 ]

Pagina: 1