Ik heb hier een AMD k6-2 450 als netwerk PC staan. Maar elk spel dat je erop speelt loopt gigantisch traag. Zelfs Half-Life loopt in de laagste resolutie nog hardstikke slecht. Nou ben ik er al een hele tijd mee bezig geweest maar ik kan nergens vinden waar het aan ligt. Nou vroeg ik me af of het toevallig aan de bios kan liggen. Het is een Asus P5a-B met Bios rev 1003 terwijl de nieuwste Bios versie rev 1010 is.
Verwijderd
Hoeveel RAM zit er in die bak en welke videokaart zit erin?
Draai je het spel voor jezelf, of als dedicated netwerk server?
Wat loopt er slecht aan?
Als je die 320MB RAM + 32MB videokaart erin hebt zitten - én je hebt Windows 9x : trek eens wat RAM eruit, tot maximaal 256MB ofzo - en test het dan nog eens?
Draai je het spel voor jezelf, of als dedicated netwerk server?
Wat loopt er slecht aan?
Als je die 320MB RAM + 32MB videokaart erin hebt zitten - én je hebt Windows 9x : trek eens wat RAM eruit, tot maximaal 256MB ofzo - en test het dan nog eens?
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 15:35 ]
Er zit 320 MB Ram in die PC. En een Geforce 2 MX 32 MB.
Lijkt eerder op een probleem van te veel achtergrond programma's.
Kijk eens wat er allemaal op de achtergrond draait, en schakel dan tijdelijk zoveel mogelijk uit.
Denk aan virusscanner en firewall
Kijk eens wat er allemaal op de achtergrond draait, en schakel dan tijdelijk zoveel mogelijk uit.
Denk aan virusscanner en firewall
Juist
En vergeet niet te scannen op spyware (update voor het scannen!), zeker als het een "uitgeleefde" installatie is (oude installatie, ontwetende gebruikers die overal op "Ja" klikken zonder te weten wat ze doen, meestal geen WIndows Update gedraaid) kan dat een van de oorzaken zijn.
De P5A heeft een ALi Aladdin V chipset, en Aladdin V + nVidia videocontrollers is huilen met de pet opMpdrichel schreef op 04 januari 2004 @ 15:31:
Er zit 320 MB Ram in die PC. En een Geforce 2 MX 32 MB.
Zorg iig voor nieuwste BIOS, nieuwste chipset drivers en een redelijk nieuwe lading Detonators (al zul je misschien een beetje moeten experimenteren om de beste combo te vinden).
Als al dat niet wil lukken is het misschien een idee om uit te kijken naar een andere VGA oplossing. Met name de S3 Savage reeks wil goed met de Aladdin 5 werken (en is het minder CPU-afhankelijk waardoor de prestaties allicht beter zijn)
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1