Toon posts:

[xp] partitie verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om een partitie te verwijderen zonder bestanden te verliezen?

de hd is nu opgedeeld in 2 partities (c en d) en ik zou de d graag weer gewoon aan de c koppelen kan ik dat doen zonder bestanden te verliezen en welk programma moet ik daar dan voor geruiken?

TP

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Mergen heet dat, kan bv. met Partition Magic.

edit: Totaal niets met WOS te maken, verder zoek vraag.

[ Voor 40% gewijzigd door sdomburg op 04-01-2004 14:47 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee - het verwijderen van partities betekent in de praktijk ook dat je je gegevens kwijt bent. Wel zou je via bv. PartitionMagic je C: partie kunnen vergroten, en je D: kunnen verkleinen - maar ik vermoed dat je dit met een beetje zoekwerk zelf al gezien had? :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat mergen op mijn eigen pc getest en ik stuitte alleen op errors dus wat kan ik daar aan doen dat het wel gewoon in een keer goed werkt want die errors helpen mij niet echt veel verder

TP

Verwijderd

Eerst de c-drive groter maken, dan de d-drive leegmaken door alles te kopieren naar c... dan mergen. Heb het al vaker gedaan met partition magic, zou goed moeten gaan! succes

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:51
Waarom zou je uberhaupt de "D" weer aan de "C" willen koppelen ?
Als je eens in de zoveel tijd een Windows herinstall moet doen ben je al je
zooi kwijt op de "C".
Als je het toch wilt doen is Partition Magic de oplossing, maar ik persoonlijk
zou het niet doen. Hoe groot zijn die partities ?

* Snowwie denkt dat de "C" partitie te klein is en nu ruimte nodig is van de "D" :)

Mijn YouTube Channel

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
* Demonfreak denkt dat de "C" partitie te klein is en nu ruimte nodig is van de "D"
als je 10MB ruimte hebt op D, verklein je D met 10 MB. dan C 10MB vergroten en 10MB op C kopieren, nu weer D verkleinen, C vergroten, kopieren, D verkleinen, etc

je bent dan wel lang bezig, maar het kan wel (je partitie zal niet 100% vol zijn)

verder kan je uiteraard een zooitje cd-rws nemen, of een dvd + of - rw, en de data op D backuppen, D deleten, C vergroten, en dan de data weer terugpompen.

of D verwijderen uberhaupt voordeel heeft vraag ik me af - je wilt je documenten vaak buiten je windows partitie houden dat als je je windows gaat herinstalleren je niet je data kwijt bent :)

[ Voor 40% gewijzigd door G33rt op 05-01-2004 13:08 ]

Pagina: 1