Toon posts:

geheugen voltage is een beetje vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem zodra ik mijn geheugen voltage verhoog krijg ik in prime95 wat fouten na een aantal minuten.
Dit krijg ik als ik mijn DDR voltage verhoog standaard 2.6 en zodra ik hoger dan 2.6 ga krijg ik fouten.
systeem loopt nu op
215 x 10.5 mem op voltage van 2.6 hoger dan dit krijg ik fouten
op 200 x 11 dan krijg ik de voltage wel hoger maar zodra ik de FSB hoger zet moet ik weer naar een voltage van 2.6 gaan om prime95 foutloos te doorlopen.
mem staat op 11-3-2-2.

Weet iemand hier de oorzaak van waarom ik de voltage van m'n mem niet hoger kan bij een FSB hoger dan 200?

Athlon XP 2200+
HyperX PC3200
Abit NF7-S

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:29
Volgens mij 2.6 VDimm echt NIET veel, voor 200fsb, ik zou zeggen, stamp er wat meer juice doorheen en dan zou ie wel lekker moeten lopen :) 2.85 ofzo :)

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 23:37

Syzzer

Prutser

Zijn je voltages stabiel? Het enige wat ik me voor kan stellen is dat als jij je Vdimm verhoogd, dat je voeding niet meer genoeg voltage kan leveren op je 3.3V waardoor je mem fouten maakt.

Op zich wel apart, voltage verhogen en instabiliteit krijgen bij. Bij deze waarden dan.

Verwijderd

Topicstarter
De_Bastaard schreef op 04 januari 2004 @ 17:30:
Volgens mij 2.6 VDimm echt NIET veel, voor 200fsb, ik zou zeggen, stamp er wat meer juice doorheen en dan zou ie wel lekker moeten lopen :) 2.85 ofzo :)
Wat ik dus net hierboven verteld heb is dat het systeem juist instabieler loopt des te meer voltage ik geef en bij 2.6 juist niet.

Verwijderd

Kijk een hoe het zit met je 3.3 lijn en je Vdimm. Als die inzakken kan je psu het niet trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 18:33:
Kijk een hoe het zit met je 3.3 lijn en je Vdimm. Als die inzakken kan je psu het niet trekken.
M'n 3.3 lijn schommelt tussen de 3.28 en 3.3 en de 12 v is te laag voor de rest lopen alle voltages goed

Verwijderd

Wel terwijl je de pc stressed he (en met 2.7vdimm)

Indien alles ok moet je het niet zoken bij de psu.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 19:25:
Wel terwijl je de pc stressed he (en met 2.7vdimm)

Indien alles ok moet je het niet zoken bij de psu.
Ja heb het dan over stressed met prime95.

alleen da tis het nou juist met een vdimm van 2.7 loopt prime al niet meer dus moet em dan terug zetten op 2.6 dus zelf snap ik er ook geen raad meer.
Wil wel een hoge FSB draaien maar me timings wil ik dus wat strakker.

Verwijderd

Volgende gok:
Zet eens wat koeling op je mosfets

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 21:50:
Volgende gok:
Zet eens wat koeling op je mosfets
Toevallig dat je daarover begint had al wat heatsinks ervoor gehaald alleen moet deze nog op maat maken. Ik zal dat proberen helpt dit ook niet dan zie ik het dan wel weer in ieder geval bedankt _/-\o_
Pagina: 1