Toon posts:

Feedback / Testers gezochts voor spelletje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://rubenwares.nm.ru/parking/screen.jpg

Hoi Gamers,

Op dit moment ben ik bezig met het maken van een simpel puzzel spelletje, gebaseerd op het bordspel Rush Hour.

Het is nog niet helemaal af - de interface moet nog wat bijgewerkt worden en het moet nog getest worden op bugs enzo.

Iedereen die wil helpen met testen, kan de test versie hier downloaden:

http://rubenwares.nm.ru/parking/Parking.zip

Laat maar weten wat je er van vindt! :*)

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 07:57

creative8500

freedom.

Lijkt op GTA1 :P

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:59
wat is precies de bedoeling? :)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt - de auto's zijn eigenlijk mods voor GTA 2. :*)

• creative8500

creative8500

freedom.

Door de auto's te overal en nergens naartoe te schuiven moet je uiteindelijk het felrode autootje de parkeerplaats uit laten karren. Leuk gedaan. Tip: als je niks invlult bij "Enter name...", tel de highscore dan wel mee, onder de naam "Player 1" ofzow. Want als je de enige op de computer bent die het speelt heeft het weinig zin om je naam steeds in te voeren. ;)

Wellicht kun je ook een demo-level maken, waarin de computer het (in enigszins behapbaar tempo) voordoet. :)

Gridlock

[ Voor 23% gewijzigd door creative8500 op 04-01-2004 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is de auto's zo te verschuiven dat de fel rode auto de parkeerplaats kan verlaten (via het weggetje aan de rechterkant)

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-11 21:13
net zoiets als gridlock :)

Verwijderd

Topicstarter
creative8500 schreef op 04 januari 2004 @ 14:33:
[...]

Tip: als je niks invlult bij "Enter name...", tel de highscore dan wel mee, onder de naam "Player 1" ofzow. Want als je de enige op de computer bent die het speelt heeft het weinig zin om je naam steeds in te voeren. ;)
Als je je naam eenmaal ingevoerd hebt, onthoudt hij dat. Totdat je het spel opnieuw opstart tenminste.

Misschien maak ik het wel zo dat hij je naam ook onthoudt als je het spel opnieuw opstart.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Misschien is het leuk om de er levels in te bouwen en niet alles random doen... Wat ik dus bedoel is dat level 1 makkelijk is, level 2 iets moeilijker etc etc etc. Een optie om te saven in welke level je dan bent is ook leuk :). Topscores?

• creative8500

creative8500

freedom.

cls: Topscores?
Staat op een bordje van de bushalte. :)

[ Voor 3% gewijzigd door creative8500 op 04-01-2004 14:40 ]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:50
Vet spel! Hoe komt 'ie aan die levels? Genereert 'ie die zelf of zitten er gewoon een aantal in voorgebakken? In het laatste geval zou ik die levels gewoon ordenen en individueel speelbaar maken.

Verder lijkt een animatie bij het zetten me wel aardig en als je toch score wil bijhouden, dan lijkt het aantal zetten alleen me een betere maatstaf dan de combinatie met de denktijd.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Soultaker schreef op 04 januari 2004 @ 14:44:
Vet spel! Hoe komt 'ie aan die levels? Genereert 'ie die zelf of zitten er gewoon een aantal in voorgebakken? In het laatste geval zou ik die levels gewoon ordenen en individueel speelbaar maken.

Verder lijkt een animatie bij het zetten me wel aardig en als je toch score wil bijhouden, dan lijkt het aantal zetten alleen me een betere maatstaf dan de combinatie met de denktijd.
C:\Documents and Settings\cls\Bureaublad\Parking\Levels\

Hij heeft dus blijkbaar de levels voorgebakken (die hij wel random pakt denk ik)

Verwijderd

Topicstarter
cls schreef op 04 januari 2004 @ 14:38:
Misschien is het leuk om de er levels in te bouwen en niet alles random doen... Wat ik dus bedoel is dat level 1 makkelijk is, level 2 iets moeilijker etc etc etc. Een optie om te saven in welke level je dan bent is ook leuk :). Topscores?
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik was al van plan om de level gewoon in volgorde te doen, met een moeilijkheidsgraad erbij. En enventueel de random optie ergens op de achtergrond.

Wat betreft top scores - ik zat te denken aan een lijstje van spelers die de meeste highscores hebben o.i.d....

Het kost alleen nog wat tijd om het erin te zetten. :) Het plan is trouwens om het spelletje eind januari definitief af te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
cls schreef op 04 januari 2004 @ 14:45:
[...]

C:\Documents and Settings\cls\Bureaublad\Parking\Levels\

Hij heeft dus blijkbaar de levels voorgebakken (die hij wel random pakt denk ik)
Inderdaad.

Het zou natuurlijk mooier zijn als je echt random levels kon maken - maar het is erg lastig om te checken of zo'n random opstelling wel oplosbaar is. Als iemand daar toevallig een algoritme voor heeft, dan hoor ik het graag. :P

Verwijderd

Vet man!!!

Dit heb je zeker mooi gemaakt...

Ik zal der zeker wat uren aan besteden :D

*tijsjeuh dit topic in de gaten houden*

:z

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52
http://www.crystalnewmedia.com/gridlock/gridlock.html

is precies hetzelfde, alleen zonder fancy graphics :)

Verwijderd

Topicstarter
Grappig, die kende ik nog niet. Hier kan je trouwens ook nog een aantal Rush Hour clones vinden:

http://www.puzzles.com/products/rushhour.htm

Het verschil zit hem in de grafics inderdaad, en in het aantal levels (nu nog 120, als het spel klaar is hopelijk 200)

• Crash
creative8500 schreef op 04 januari 2004 @ 14:33:
[...]

Door de auto's te overal en nergens naartoe te schuiven moet je uiteindelijk het felrode autootje de parkeerplaats uit laten karren. Leuk gedaan. Tip: als je niks invlult bij "Enter name...", tel de highscore dan wel mee, onder de naam "Player 1" ofzow. Want als je de enige op de computer bent die het speelt heeft het weinig zin om je naam steeds in te voeren. ;)

Wellicht kun je ook een demo-level maken, waarin de computer het (in enigszins behapbaar tempo) voordoet. :)

Gridlock
ik dank u voor de uitleg :)
ik zal straks eens een poging wagen

Verwijderd

Ligt het aan mij of kunnen ze niet allemaal?????

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 20:45:
Ligt het aan mij of kunnen ze niet allemaal?????
Ze kunnen echt allemaal, maar er zitten inderdaad erg ingewikkelde bij.

Bij de echt moeilijke kan het minimaal aantal zetten oplopen tot aan de 100. Succes...! :P

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 14:50:
[...]

Inderdaad.

Het zou natuurlijk mooier zijn als je echt random levels kon maken - maar het is erg lastig om te checken of zo'n random opstelling wel oplosbaar is. Als iemand daar toevallig een algoritme voor heeft, dan hoor ik het graag. :P
achteruit werken :) maar dan heb je nog steeds iets aan trucken nodig; je wilt namelijk wel dat er enigzins diepte in zit. Als je echt met een random eindstand begin, en je probeert die zoveel mogelijk terug te schuiven, dan ben je vaak na 2 of 3 zetten vastgelopen. Dat is dus omgekeerd in 2 of 3 moves op te lossen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Enthroned
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 17:15
Leuk gemaakt, ga zo door.

Helaas trekt mijn videokaart het niet. 8)7

Updating..............

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:29
Ik heb sinds kort de echte Rush Hour (de niet digitale dus), erg leuk spel. Wat ik jammer vind van deze implementatie is dat je niet kunt draggen (zie de Crystal New Media variant).

Wat ook wel jammer is, is dat niet alle auto's goed op formaat zijn, dat sommigen een stuk korter/kleiner zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 05-01-2004 15:09 ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Geweldig spel, lekker lineair :) Heel leuk.

• Crash
wat ik mij nu ook afvraag: heb jij al die puzzles zelf verzonnen? :P

Verwijderd

Topicstarter
Enthroned schreef op 05 januari 2004 @ 14:52:

Dan ben ik wel benieuwd wat voor videokaart jij hebt? Ik dacht dat het wel op elke computer zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Enthroned schreef op 05 januari 2004 @ 14:52:

Dan ben ik wel benieuwd wat voor videokaart jij hebt..?

Ik dacht dat het wel op elke computer zou werken. :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
DaCoTa schreef op 05 januari 2004 @ 15:06:
Ik heb sinds kort de echte Rush Hour (de niet digitale dus), erg leuk spel. Wat ik jammer vind van deze implementatie is dat je niet kunt draggen (zie de Crystal New Media variant).

Wat ook wel jammer is, is dat niet alle auto's goed op formaat zijn, dat sommigen een stuk korter/kleiner zijn.
Draggen lijkt me ook een goed idee. Ik weet alleen nog niet precies hoe dat te programmeren.... maar ik zal er naar kijken. ;)

Verwijderd

ik heb het ook is gedownload en het ziet er wel komisch uit idd, leuk gedaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Crash-Override schreef op 05 januari 2004 @ 15:31:
wat ik mij nu ook afvraag: heb jij al die puzzles zelf verzonnen? :P
Nee hoor, het zijn gewoon de standaard puzzels van het bordspel. Het enige wat ik gedaan heb, is het spel in een nieuw jasje steken.

Maar als er mensen zijn die zelf puzzels willen maken, laat het maar weten. Op verzoek kan ik je een level editor toesturen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 23:37:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd wat voor videokaart jij hebt..?

Ik dacht dat het wel op elke computer zou werken. :'(
lol, en dan er nog serieus op in gaan 8)7 --> of was het serieus :?

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Jeetje,.. die missie vallen nog al aardig tegen.... hij lijkt makkelijker dan dat ie is.

Maar keep up the good work, zit er gelikt uit
Pagina: 1