Toon posts:

Ati Radeon 9200 PCI boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb vorige week een Club3d Ati radeon 9200 PCI kaart gekocht, maar krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat.

Als ik hem in mijn pc zet en vervolgens mijn pc aan zet, gaat mijn cooler draaien, hdd wordt actief, maar verder niets. Lampje op mijn monitor blijft oranje.
Zonder deze nieuwe kaart loopt hij gewoon lekker door.
Mijn vorige videokaart was ook PCI en die werkte perfect. (Tnt2 Riva)
Ik heb alle vier de PCI sloten geprobeerd, werkt niet. (terwijl alle sloten wel mijn andere videokaart of een netwerkkaartje accepteerd)
Na wat zoeken op dit forum kwam ik een paar mogelijke oorzaken tegen:
- voeding.
Misschien heeft die nieuwe kaart wel te veel voeding nodig.
Ik heb een 300w kast en na het loskoppelen van mijn cdrw/dvd en 2e hdd deet hij het nog niet.
- Geheugen.
Ik vond ergens dat kapot geheugen vreemde problemen kan veroorzaken.
Ik heb 2x 265 ram. Ik heb ze 1 voor 1 geprobeerd in beide sloten. Geen succes.

Het is me 1 keer gelukt om hem aan de praat te krijgen, dus de kaart is niet stuk.
Dit heb ik voor elkaar gekregen door de kaart er vlak na het booten in te prikken. Daarna drivers installeren en restarten. Toen pakte hij hem vanzelf op.
Volgende dag pc weer een en toen had ik weer hetzelfde probleem.
De kaart er tijdens booten inzetten gaat normaal niet. dan geeft hij een foutmelding.

Ik heb ff zitten mailen met support van Club3d.
Die hadden het vermoeden dat het met het voltage van mijn PCI sloten te maken had.
Ik heb ze de gegevens van mijn mobo doorgegeven en dat bleek niet het probleem te zijn. ZUCHT...

Motherboard info:
Compaq Deskpro EP series
Model 0664h
Serial no. 8022FQX50238
Processor: Intel Pentium III 1.0 Ghz
Memory 512MB Ram
pci slots:
PCI version 2.10 number of bridges 1
PCI 32-bit +5V +3.3v PME i2c/SMBus Halflength

Heeft iemand nog suggesties?
Als je meer info nodig hebt, laat het me even weten.
Alvast heel erg bedankt!
Ik wil echt graag van die oude 32 mb videokaart af! :)

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn huidige videokaart, riva tnt2 32mb, heb ik vervangen door een club3d fx5200 128mb. Ik moet m'n pc een aantal keren opnieuw opstarten voordat hij werkt.
Tegen mij is ook gezegd check je voeding en je geheugen, maar volgens mij zijn die beide goed. Ik heb een aantal kaarten losgekoppeld en nog steeds niet werken, dus aan mijn voeding kan het niet liggen.
Het kaartje is ook goed, op een andere PC werkt ie wel.
Ik heb een 300w voeding met een epox EP-8kta2 moederbord. Heeft er iemand suggesties wat het probleem kan zijn?

Glenn

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Lees ik het nu goed dat je die kaart er draaiend in gezet hebt...?

omfg... :X

Heb je een ander systeem waar je de kaart al in geprobeerd hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij heeft de kaart er 1x werkend in gezeten.
Toen heb ik hem er pas na het booten ingedaan, dus het probleem zeg maar omzeild.
Ik heb de kaart in een andere ps geprobeerd. werkt perfect!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik heb iets dergelijks gehad, ik heb in de betreffende PC ook andere videokaarten gedaan, die ook niet werkten. Ben zelf tot de conclusie gekomen dat ik mijn mobo naar de haaien is...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 23:07
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 15:41:
Toen heb ik hem er pas na het booten ingedaan, dus het probleem zeg maar omzeild.
Probeer is je cmos te resetten en zit er een extra power connector aan je radeon, sluit die dan aan.

Als je nou een spelletje heb dat 512 Mb nodig heb he, kan je dan tijdens het spelen ook bijdrukken?? Zou wel handig wezen
:Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 15:41:
dat is dus totaal niet gezond voor je hardware als je een PCI of AGP kaart na het booten erin stopt.
Misschien staat er een optie in je BIOS waarmee je in kan stellen dat ie naar PCI moet kijken niet naar AGP

Verwijderd

Topicstarter
Mijn andere PCI videokaart werk wel, dus mijn moederbord is niet defect

Ik heb met behulp van de jumper op mijn moederbord al mijn bios gereset, maakt geen verschil. (bios flash is moeilijk met een oud compaq mobo, heb ik wel eens eerder naar gezocht)
Er zit geen extra voeding op mijn kaart, dus dat is ook geen optie.

Er zit wel een jumper op de kaart, maar ik kan en in het bijgeleverde boekje en op de site niets over terug vinden.

Ik weet dat het niet goed is om er een kaart in te zetten na het booten, maar ik was ten einde raad.
Ik heb de kaart hierna nog in een andere pc getes, dus ik heb hem gelukkig niet beschadigd.

Ik kan in de bios geen instelling doen voor het zoeken naar agp of pci.
Wel kan ik de geintegreerde videokaart deactiveren. dit heb ik ook gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een bios upgrade gedaan, maar dit heeft ook niet geholpen.
Vandaag ook de hele dag bezig geweest met het formatteren en opnieuw installeren van mij pc.
Dit moet toch te verhelpen zijn???

Verwijderd

Lijkt mij, een nieuwe zwaardere voeding kopen, had een soort gelijk probleem met pc van me pa.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het dan niet zo moeten zijn dat hij wel op zou moeten starten zonder dat mijn brander/dvd en 2e hdd aangesloten is.

Ik wil best een neiwue voeding aanschaffen, maar wil er wel zeker van zijn dat het mogelijk het probleem gaat verhelpen!

Wie deelt deze mening? Is een nieuwe voeding een mogelijke oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
plz. Het werkt nog steeds niet. heb in mijn ogen echt alles geprobeerd. :(

Verwijderd

Hey

De voeding lijkt me niet echt het probleem, 300w is meer dan genoeg om dit te doen draaien. Volgens mij is het eerder een bios-probleem (omdat het een compaq is en die hebben eigen bios) of driver-probleem (en dat lijkt me niet echt waarschijnlijk want na clean install nog problemen)

Het enige waar ik nu aan kan denken is conflicten tussen de hardware. T'is nie de eerste keer dat dat een kaart van Ati niet aan het werk te krijgen is op een bepaald mobo... (zeker bij DeLL en Compaq omdat die niet echt voorzien zijn om uit te breiden)

Ik had hetzelfde probleem met een GF 4 Mx 420 PCI en een soyo mobo, niet aan de gang te krijgen... (artifacts bij boot)

Oplossingen:

Niet echt makkelijk maar ik zou allesinds niks meer pluggen tijdens het booten (want da kan alleen maar meer stuk maken)

- trek ipv van hd's en cd-drives eens alle andere pci-kaartjes uit (irq conflicts?)
- welke opties heb je in bios ?

Ik denk nog even verder na

Greetz KeLsO

Verwijderd

Topicstarter
kelso,

bedankt voor je reply.

Ik heb de kaart al in alle 4 de pci sloten geprobeerd. zonder overige pci kaarten.
Ik denk idd ook dat de voeding het probleem niet is.

Mijn vermoeden is ook dat het aan de Bios ligt.
Ik heb een paar maanden geleden ook al het probleem gehad dat hij mijn nieuwe 80 gig schijf niet herkende. heb hem toen maar geruild voor een 40 :(

Op de compaq site is de nieuwste bios upgrade (uit 99 ofzo) de versie 3.10.
Deze heb ik er ook opstaan.

Ik heb de bios wel al geflashed en alle standaard instellingen terug gezet.
ook heb ik een beetje zitten spelen met de PCI instellingen.
(onboard video uitgezet enzo)

Ik ben nu aan het kijken of ik voor een leuk prijsje een nieuw moederbork kan kopen waar mijn pIII 1 ghz proc en mijn 2x256 mb RAM in kan.
(ik heb tot nu toe alleen maar te horen gekregen dat het leveren van pIII mobo's niet meer mogelijk is :( )

Over een paar maanden heb ik een pc prive op mijn werk, dus ik ga er niet te veel geld in steken.

Als je nog suggesties hebt, of misschien een site waar ik nog wel pIII mobo's kan bestellen, plz let me know!

Verwijderd

Ik heb wat liggen zoeken, maar het lijkt me beste dat je voor tweedehands gaat. Zeker als je er niet te veel geld aan wil geven en binnenkort toch een nieuwe pc van je werk krijgt.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...=3450080165&category=1244
(max FSB = 100)

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...=3450494730&category=1244
(dit lijkt me wel wat... en heeft AGP 4X dus dan kan je die dure PCI wisselen met een goeie AGP-kaart)

Dit is voorlopig het enigste dat ik kon vinden maar 'k ben zeker dat je nog wel ergens een koopje kan vinden...

K'laat iets weten als ik iets tegenkom...

Greetz KeLsO

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:21

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 16:39:
Er zit wel een jumper op de kaart, maar ik kan en in het bijgeleverde boekje en op de site niets over terug vinden.
Dat is waarschijnlijk de jumper voor video mode PAL/NTSC.

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
heb net een nieuw moederbord besteld!
Ik heb wat rond zitten mailen en kwam bij een webshop die nog plenty PIII mobo's verkocht.

Dit is hem geworden:
Mainboard AOpen MX36LE, uATX, Intel S370 FSB100, VIA PLE133 VIA 686B, 2dimm, Sound (€48,99)

Volgens die kerel voldoet deze aan de door mij gestelde eisen.
(ik wil mijn oude Proc en RAm blijven gebruiken)

Ik hoop dat het gaat werken allemaal!

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat ik hetzelfde probleem heb (PCI Radeon 9200 die niet wil starten) op een Compaq Deskpro 4000 (6233mmx)!
Het is duidelijk tijd voor een nieuwe machine, want van dat Compaq gekloot wordt je toch NIET vrolijk!
Pagina: 1