Hey,
Ik heb vorige week een Club3d Ati radeon 9200 PCI kaart gekocht, maar krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat.
Als ik hem in mijn pc zet en vervolgens mijn pc aan zet, gaat mijn cooler draaien, hdd wordt actief, maar verder niets. Lampje op mijn monitor blijft oranje.
Zonder deze nieuwe kaart loopt hij gewoon lekker door.
Mijn vorige videokaart was ook PCI en die werkte perfect. (Tnt2 Riva)
Ik heb alle vier de PCI sloten geprobeerd, werkt niet. (terwijl alle sloten wel mijn andere videokaart of een netwerkkaartje accepteerd)
Na wat zoeken op dit forum kwam ik een paar mogelijke oorzaken tegen:
- voeding.
Misschien heeft die nieuwe kaart wel te veel voeding nodig.
Ik heb een 300w kast en na het loskoppelen van mijn cdrw/dvd en 2e hdd deet hij het nog niet.
- Geheugen.
Ik vond ergens dat kapot geheugen vreemde problemen kan veroorzaken.
Ik heb 2x 265 ram. Ik heb ze 1 voor 1 geprobeerd in beide sloten. Geen succes.
Het is me 1 keer gelukt om hem aan de praat te krijgen, dus de kaart is niet stuk.
Dit heb ik voor elkaar gekregen door de kaart er vlak na het booten in te prikken. Daarna drivers installeren en restarten. Toen pakte hij hem vanzelf op.
Volgende dag pc weer een en toen had ik weer hetzelfde probleem.
De kaart er tijdens booten inzetten gaat normaal niet. dan geeft hij een foutmelding.
Ik heb ff zitten mailen met support van Club3d.
Die hadden het vermoeden dat het met het voltage van mijn PCI sloten te maken had.
Ik heb ze de gegevens van mijn mobo doorgegeven en dat bleek niet het probleem te zijn. ZUCHT...
Motherboard info:
Compaq Deskpro EP series
Model 0664h
Serial no. 8022FQX50238
Processor: Intel Pentium III 1.0 Ghz
Memory 512MB Ram
pci slots:
PCI version 2.10 number of bridges 1
PCI 32-bit +5V +3.3v PME i2c/SMBus Halflength
Heeft iemand nog suggesties?
Als je meer info nodig hebt, laat het me even weten.
Alvast heel erg bedankt!
Ik wil echt graag van die oude 32 mb videokaart af!
Ik heb vorige week een Club3d Ati radeon 9200 PCI kaart gekocht, maar krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat.
Als ik hem in mijn pc zet en vervolgens mijn pc aan zet, gaat mijn cooler draaien, hdd wordt actief, maar verder niets. Lampje op mijn monitor blijft oranje.
Zonder deze nieuwe kaart loopt hij gewoon lekker door.
Mijn vorige videokaart was ook PCI en die werkte perfect. (Tnt2 Riva)
Ik heb alle vier de PCI sloten geprobeerd, werkt niet. (terwijl alle sloten wel mijn andere videokaart of een netwerkkaartje accepteerd)
Na wat zoeken op dit forum kwam ik een paar mogelijke oorzaken tegen:
- voeding.
Misschien heeft die nieuwe kaart wel te veel voeding nodig.
Ik heb een 300w kast en na het loskoppelen van mijn cdrw/dvd en 2e hdd deet hij het nog niet.
- Geheugen.
Ik vond ergens dat kapot geheugen vreemde problemen kan veroorzaken.
Ik heb 2x 265 ram. Ik heb ze 1 voor 1 geprobeerd in beide sloten. Geen succes.
Het is me 1 keer gelukt om hem aan de praat te krijgen, dus de kaart is niet stuk.
Dit heb ik voor elkaar gekregen door de kaart er vlak na het booten in te prikken. Daarna drivers installeren en restarten. Toen pakte hij hem vanzelf op.
Volgende dag pc weer een en toen had ik weer hetzelfde probleem.
De kaart er tijdens booten inzetten gaat normaal niet. dan geeft hij een foutmelding.
Ik heb ff zitten mailen met support van Club3d.
Die hadden het vermoeden dat het met het voltage van mijn PCI sloten te maken had.
Ik heb ze de gegevens van mijn mobo doorgegeven en dat bleek niet het probleem te zijn. ZUCHT...
Motherboard info:
Compaq Deskpro EP series
Model 0664h
Serial no. 8022FQX50238
Processor: Intel Pentium III 1.0 Ghz
Memory 512MB Ram
pci slots:
PCI version 2.10 number of bridges 1
PCI 32-bit +5V +3.3v PME i2c/SMBus Halflength
Heeft iemand nog suggesties?
Als je meer info nodig hebt, laat het me even weten.
Alvast heel erg bedankt!
Ik wil echt graag van die oude 32 mb videokaart af!