Toon posts:

[XP] *.Exe files bekijken

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk te bekijken welke files er in een .exe files zitten? Soms wou het nog wel eens lukken met WinZip maar bij deze niet...?

Als dit niet kan, is er dan ergens een log ofzo waar je kan zien wat er allemaal is bij geschreven? Want system-restore moet toch ook zoiets hebben om te weten welke bestanden wanneer erbij zijn geschreven...

FSLNC

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Is het mogelijk te bekijken welke files er in een .exe files zitten? Soms wou het nog wel eens lukken met WinZip maar bij deze niet...?
bedoel je dan niet een self-extracting archive?

probeer WinRar 3.3 eens, grote kans dat het een rar is geweest die Winzip niet aardig vond :)

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Wanneer je een executable kunt openen met Winzip gaat het hoogstwaaaarschijnlijk om een auto-executable zip-file. Wil je zien wat er in een normale executable te zien is zou ik een disassembler downloaden of een binaire (Hex) editor.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De definitie van .exe file is vrij groot. Je hebt programma's die .exe extensie hebben. inernet explorer is iexplore.exe, de inhou is een bergje code.

Een self extracting .exe zip kan je bekijken door m uit te pakken. Kan je je iets naderder specificeren ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Open hem met notepad/Hexviewer en kijk naar de headers.

Als daar zoiets staat als
PK > Zip
RAR > WinRar
Ace > WinAce
etc...

Verwijderd

Topicstarter
Zo ziet het eruit:
http://www.fsln.net/exefile.JPG

Volgens mij wel bekend, want zoiets krijg je bijna altijd iets installeerd.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Zoals je kunt bedenken: met zo'n plaatje kunnen wij totaal niks!

Edit: waarom censureer je alle mogelijke aanknopingspunten?

[ Voor 36% gewijzigd door creative8500 op 04-01-2004 14:26 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een executable is altijd een executable - soms kan het nog extra data bevatten (bijvoorbeeld een ZIP archief wat achter de loader geplakt is, en dergelijke), maar het blijft een exe.

Met de informatie die je nu geeft kunnen we echt helemaal niets - aan de hand van een screesnhot kunnen wij echt niet gaan gokken wat voor metadata er eventueel nog aan die EXE hagnt - kijk gewoon welke installater framework er gebruikt is, en ga aan de hand daarvan op zoek naar een decompressor :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan doet ik dat... Ik heb de foto gedit zodat er meer aanknopingspunten zijn... Maar daar worden jullie vast niet wijzer uit...

Thx iig !

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

FSLNC,

Ik hoop dat je snapt dat dit topic op deze manier nergens over gaat - probeer het nog maar eens als je de gegeven tips wel wil lezen, en wel voldoende informatie wil geven :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.