Toon posts:

Nummermelder doet het niet meer na ADSL aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren Demon ADSL aangesloten. Werkt allemaal perfect!! Helaas doet
mijn Villa nummermelder van KPN het nu niet meer. Is dit een bekend
probleem?

Ik heb de kabel vanaf het ISRA punt doorgesneden en alleen de blauwe en rode
draad verbonden met behulp van RJ11 stekkertjes in de splitter. De witte en
orange draad heb ik niks meegedaan.. Telefoon doet het en ook de ADSL
verbinding.

Verwijderd

wit en oranje naar de telefoonsplitter? (al kan ik mij niet voorstellen dat nummermelders die gebruiken, afaik is het een signaal wat tussen de blauw/rode draden zit)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Aangezien je hebt lopen knippen en krimpen, zou ik toch eerst het probleem dáár zoeken. Nummermelders doen het n.l. gewoon i.c.m. adsl.

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op 04 januari 2004 @ 14:06:
Aangezien je hebt lopen knippen en krimpen,
ADSL werkt perfect en de telefoon ook dus lijkt het me dat de rode en blauwe draden goed zijn aangesloten toch?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien een beetje overbodig, maar ik heb zelf een kleine 2 weken geleden ook ADSL aangesloten, en alles werkt gewoon nog steeds, ook nummerweergave. Dus ik denk toch dat je wat verkeerd gedaan hebt ben ik bang :)

Of heb je ISDN? Misschien dat het daar aan kan liggen, maar dat lijkt me stug.

[ Voor 22% gewijzigd door Br@m op 04-01-2004 14:09 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

*zucht*
Pak het nou gewoon eens methodisch aan, alles stap voor stap nakijken en niks aannemen, maar gewoon stug controleren.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
KillerAce_NL schreef op 04 januari 2004 @ 14:09:
*zucht*
Pak het nou gewoon eens methodisch aan, alles stap voor stap nakijken en niks aannemen, maar gewoon stug controleren.
Inderdaad, sluit nummer melder eerst weer eens normaal aan, kijk of deze dan nog steeds werkt.

Prik hem dan achter de splitter (nog geen modem even aan de splitter) en kijk of deze dan nogsteeds werkt.

Als het opeens niet meer werkt achter de splitter zou ik die even vervangen voor ander type om dat uit te sluiten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

sommige ADSL providers ondersteunen het nummerweergavesignaal niet. Dit heeft te maken met de splitters die op de lijn gezet worden. Je kunt KPN verzoeken dit bij je provider na te vragen, bellen met 0800-0407 en dan wordt je morgen voor 17 uur geinformeerd :Y)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt masteralone, zal eens bij KPN informeren

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben misschien een eigenwijze drol maar als ADSL en de telefoon werkt en we hebben te maken met maar 2 draadjes dan lijkt de kans dat er iets verkeerd is aangesloten mij vrij klein.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 15:44

Korakal

Up up up!

IkkeNietSnappe: gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif editknop, 2 keer achter elkaar posten is niet nodig.

Daarbij... als je nou eens leest wat er gepost wordt! bjck in "Nummermelder doet het niet meer na ADSL ..." suggereert om e.e.a. anders aan te sluiten om erachter te komen waar het probleem zit, dat wil niet zeggen dat je iets verkeerd hebt aangesloten! Het is gewoon om bepaalde probleem onderdelen te elimineren.

Verwijderd

Topicstarter
hmm .... ik heb bij de RJ11 connector vanaf de ISRA links het rode draadje gedaan en rechts het blauwe draadje. De RJ11 connector vanaf de splitter naar mijn telefoon is links het blauwe draadje en rechts het rode draadje (als je de stekkers naast elkaar houd in dezelfde richting). Dus als je beide stekkers in de splitter steekt zit het rode draadje in 1 lijn en ook het blauwe draadje zit in 1 lijn. Is dit goed? Of mogen de draadjes ook worden omgedraaid zodat beide stekkers gelijk zijn.

Stekker RJ11 1:
|x|rood| blauw|x|

Stekker RJ11 2:
|x|blauw|rood|x|

x = geen draad

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:30

BrZ

Heb op m'n werk een of ander verhaaltje hierover liggen, wat de oorzaak is en hoe het opgelost kan worden, komt nl. wel vaker voor ;)
Zal het morgenavond hier even neergooien :)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 15:44

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 15:06:
[...]
Dus als je beide stekkers in de splitter steekt zit het rode draadje in 1 lijn en ook het blauwe draadje zit in 1 lijn. Is dit goed? Of mogen de draadjes ook worden omgedraaid zodat beide stekkers gelijk zijn.
Maakt niet uit, vergelijk het met 220V wisselspanning, daar maakt het (op een enkele uitzondering na voor polarisatie) ook niet uit hoe je een stekker in het stopcontact steekt.

[ Voor 49% gewijzigd door Korakal op 04-01-2004 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kom nu thuis en de nummermelder doet het weer ... misschien storing bij KPN geweest?

Er heeft wel iemand gebeld die de nummerherkenning uit had staan. Lijkt wel of dit de nummermelder geactiveerd heeft .... vreemd

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 18:45 ]

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik wilde al zeggen. Ben net verhuist, maar zowel op m'n oude adres, als op m'n nieuwe adres werkt ADSL icm met een Nummermelder. Is trouwens wel ADSL van KPN.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:27
Even een trapje omhoog. Hier een zelfde soort verhaal namelijk: ik heb ADSL bij Demon en mijn nummermelder werkt niet na de splitter. Ervoor doet ie het wel. Kan het zijn dat de splitter het nummerweergavesignaal tegen houdt?

omniscale.nl

Verwijderd

Ja, ruil evt. de splitter om voor een type wat wel geschikt is voor nummerweergave bij Primafoon.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:00

Sjaak_Afhaak

Bleh!

het zou ook nog aan je NT1 kunnen liggen. Ik heb thuis onlangs ook ADSL gekregen en de 2 weken voorafgaande aan de aansluiting hebben we niets dan problemen gehad.. geen nummermelding meer en diverse keren viel ons telefoonsignaal gewoon uit. De kpn heeft tenslotte ons NT1 kastje vervangen (wij hadden versie 1) met versie 6.

Hier staat tekst

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:47

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Sjaak_Afhaak schreef op 04 februari 2004 @ 05:59:
het zou ook nog aan je NT1 kunnen liggen. Ik heb thuis onlangs ook ADSL gekregen en de 2 weken voorafgaande aan de aansluiting hebben we niets dan problemen gehad.. geen nummermelding meer en diverse keren viel ons telefoonsignaal gewoon uit. De kpn heeft tenslotte ons NT1 kastje vervangen (wij hadden versie 1) met versie 6.
Wie zegt dat het hier om een ISDN aansluiting gaat?
Volgens mij betreft het hier om een ordinairy pots!

Maar ik heb ook ergens gelezen hier op tweakers. Ben nu te lui om het zelf op te zoeken. Trefwoorden zijn siemens adsl nummermelder beetje jong verleden. Dat er gewoon een verandering in de centrale heeft plaats gevonden dat je nummer melder niet meer werkt. Heeft zo'n kpn monteur het weer vernagelt.

Nummerherkenning weg sinds ADSL

Gewoon KPN bellen en zeggen dat ze hun monteurs eens op bijspijker cursus moeten zetten :+

[ Voor 11% gewijzigd door lSltAlKeR op 04-02-2004 06:48 ]

Speedtouch freak

Pagina: 1