Probleem met firewire en videobewerking

Pagina: 1
Acties:

• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voor het volgende zou ik graag een advies krijgen:

Situatie:
- laptop (P4 2.4, 256MB, 40gig  C: en D:)
- Win XP
- externe behuizing (target, firewire) met daarin een Maxtor hd (160 gig) (F:, G:, H:)
- gebruik voor videobewerking met Adobe Premiere 6.5
Voor gebruik van de externe hd verliep de videobewerking vlekkeloos. Enige probleem was een gebrek aan ruimte.

Bedoeling:
A. Ik wil graag op de externe hd de met mijn digitale videocamera opgenomen beelden opslaan. Deze vanuit de laptop dmv Adobe P bewerken dat ik vervolgens opsla als een project.
B. Vervolgens wil ik de laptop het project uit laten voeren (renderen) naar een filmbestand (bijv. avi of mpeg).
Dus:
A.
gegevens van ext. hd (F:)  bewerken met Adobe P  project weer wegschrijven op F:.
B:
gegevens van ext. hd (F:) via firewire  laptop om te bewerken  via firewire  wegschrijven op ext. hd (F: of D:).

Probleem:
A verloopt prima. Tijdens B ontstaat er een probleem. Ik krijg rechtsonder in beeld de melding:
Windows – Uitgestelde schijfbewerkingen zijn mislukt. Kan niet alle gegevens voor bestand F:/$Mft opslaan. Deze fout kan zijn veroorzaakt door een fout in de computerhardware of netwerkverbinding. Probeer het bestand ergens anders op te slaan.
F, G en H zijn vervolgens niet meer te selecteren. Ik kan dus F:/$Mft niet selecteren.

Eigen bedenkingen:
Ik heb beslist geen technische achtergrond dus inhoudelijk zal ik wellicht nu onvoldoende informatie kunnen weergegeven. Daarvoor kunnen vragen gesteld worden. Het volgende valt mij wel op:
Er is sprake van een bestand op F:. Dat is de externe hd, terwijl ik opgegeven het bestand weg te schrijven op D: (dit is de vaste hd van de laptop). Hetzelfde gebeurt overigens als ik opgeef het bestand weg te schrijven op F. Maar de bestandsnaam $Mft komt mij niet bekend voor.
Tevens wordt er gesproken over een hardwarefout. Dit lijkt mij sterk omdat alles naar behoren werkt. Wat opvallend is, is dat ik na deze ‘fout’ geen contact meer kan maken met mijn externe hd. Onder apparaatbeheer zie ik het volgende probleem staan:
Windows heeft dit apparaat gestopt omdat er problemen zijn opgetreden. (Code 43).
De melding: Dit apparaat start niet. (Code 10) is ook eens weergegeven.

Wie kan mij advies geven?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Hoe is de externe hdd geformateerd? Als NTFS of als FAT ?

• intruder1400
  • Niet online
NTFS, net als de hd van de laptop.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ontdaan van een kinderlijke "HELP" :)

Da's hier niet nodig, je wordt vanzelf wel geholpen :+

• intruder1400
  • Niet online
Ok, dat is duidelijk.

Mijn probleem is echter nog niet opgelost. Heeft iemand dan een idee in welke richting in moet zoeken?

Verwijderd

Drivers updates voor de chipset van je laptop of een patch voor de hdd...

• intruder1400
  • Niet online
Dat is in ieder geval een richting. Zoals ik al zij, ik heb geen technische achtergrond. Dus hoe kom ik erachter welke chipset ik in mijn laptop heb (waarvan?) en wat is een patch voor mijn hd?

Iemand verder nog tips?

Verwijderd

Kijk op de site van de fabrikant van die externe harddisk (vermeld ook hier even het type merk firmware altijd handig in een post) en het type notebook.

Onder start>configuratiescherm>systeem>hardware>en dan naar de ieee 1394 ... ofzoiets zoeken en dan kijken of er een merk type staat bijv... IEEE 1394 Texas Instruments OHCI Compliant IEEE Host Controller.

Even iets meer info dus..

• intruder1400
  • Niet online
HD:
Maxtor 8 mb cache Diamond Max 9 Plus, 160Gb 7200rpm Fluid Bearring

Laptop:
Fujitsu Siemes, Amilo

IEE 1394:
Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

SBP2 IEEE 1394-apparaten:
SBP2 IEEE 1394-apparaten

Schijfstations:
- IC25N040ATCS04-0
- Prolific PL3507 Combo Device (1394 ATAPI_Rev 1.11) IEEE 1394 SBP2 Device (Deze geeft een probleem aan in apparaatbeheer)

Voldoende info?

• under-world

under-world

ooh-la dots

- Prolific PL3507 Combo Device (1394 ATAPI_Rev 1.11) IEEE 1394 SBP2 Device (Deze geeft een probleem aan in apparaatbeheer)
Dit apparaat is dus niet correct geinstalleerd en werkt niet naar behoren...

Ik denk dat jij het probleem in de richting van die firewirecontroller moet zoeken. Bepaalde editing en capturekaarten gaven namelijk vrijwel hetzelfde probleem problemen met die Texas Intruments controller.

"ADVC100 Known Issues
The ADVC currently has compatibility issues with certain firewire cards using the Texas Instruments chipsets. " << Bron www.canopus.com

De kans is dus groot da je een andere driver moet downloaden voor de firewirecontroller. Ik zoek nog even op Adobesite voor je.....

edit:
Mmm, gevonden.... :+

Additional Information

Premiere 6.0x is incompatible with the Texas Instruments DV Class driver, which was developed for versions of Windows prior to Windows 2000, Me, and 98 SE.
http://www.adobe.com/support/techdocs/27322.htm << HIer staat uitleg en een solution. s6 ermee en laat even weten of je het aan de praat krijgt.

[ Voor 52% gewijzigd door under-world op 05-01-2004 13:55 ]

Verwijderd

Mischien kan de *TOPIC STARTER* even vermelden of het gelukt is of??

• under-world

under-world

ooh-la dots

Ik vind het ook altijd wel leuk om te horen of iets gewerkt heeft idd. Zeker als je je best voor iemand doet door te zoeken en links te posten wil je wel weten of het geholpen heeft. Daarbij is het ook wel zo leuk voor de kwaliteit van het archief... Ik haat onopgeloste topics! :X
Pagina: 1