bestanden delen tussen 2ip's athome

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
ik heb 2 ip's bij athome die zitten via een hub op 1 kabelmodem, werkt allemaal al een paar jaar perfect.
nu wil ik van de ene pc naar de andere pc bestanden overzetten, ze zitten samen op de hub dus dat zou zou moeten kunnen, maar hoe kan ik dat nu het beste aanpakken?

heb de search wel gebruikt maar kwam daar alleen andere problemen tegen en kreeg dus geen antwoord op mijn vraag.

Verwijderd

heb je de FAQ al gelezen? Als je op de ene pc rechterklik doet op een map, en daar delen pakt, en op de andere pc ga je naar mijn netwerklocaties, dan staat die map daar bij, en kan je zo bestanden op die pc zetten

Verwijderd

Ik neem aan dat op beide PC's MS Windows draait?

Gewoon Messenger gebruiken (verstuur bestand).

MaxFilesize = 2 GB.

EDIT: sorry, niet goed gelezen. Ik dacht dat de PC's op verschillende locaties stonden binnen het @home netwerk.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 13:53 ]

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
dat gaat niet helemaal lukken, want ik heb eigenlijk geen netwerk maar 2 pc's die afzonderlijk op het internet zitten alleen wel via dezelfde hub

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

OliverBB schreef op 04 januari 2004 @ 13:52:
dat gaat niet helemaal lukken, want ik heb eigenlijk geen netwerk maar 2 pc's die afzonderlijk op het internet zitten alleen wel via dezelfde hub
En dus zit je met het standaard probleem dat 2 computers met eigen @home-aansluiting GEEN verbinding met elkaar kunnen maken; stukje veiligheid van @home uit (zeggen ze) zodat jij niet makkelijk bij je buurman kan 'inbreken' e.d.

Maar nu de oplossing: (als het goed is)

Wat zoekwerk levert op:

[search=home 2 ip adressen koppelen]

[rml][ newbie] @home PC's zien elkaar niet?[/rml]

en dan wordt er verwezen:
aP_ schreef op 25 november 2001 @ 11:02:
Moet je maar eens naar http://www.troublesathome.nl gaan. Daar staat precies hoe het zit...

je moet elkaar in iedergeval adden bij de route anders kan je elkaar niet zien. Dat heeft @home vanwege veiligheidsoverwegingen gedaan of zo.

Verwijderd

Dus zitten ze op hetzelfde netwerk. Wat koenpje zegt. Lees even de faq daar staat het in.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 13:57 ]

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
dan is het niet moeilijk om even een netwerk er van te maken, even bestanden delen etc. en klaar

andere optie is idd via msn messenger, werkt ook

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Vierkant228 schreef op 04 januari 2004 @ 13:57:
dan is het niet moeilijk om even een netwerk er van te maken, even bestanden delen etc. en klaar

andere optie is idd via msn messenger, werkt ook
Niet dus...... helaas.....

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
als beiden via @home op internet zitten kan je WEL via MSN messenger bestanden oversturen

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
Een hub? Geen switch?

Als je tracert <ip2> op computer met ip1 uitvoert, gaat deze dan eerst naar je ISP toe of vind die hem direct?

Ik weet niet hoe een hub reageerd sinds die echt "dom" is en op alle porten eruit gooit wat jij aanvraagt, maar mocht het een switch zijn, dan kan je hem zo gebruiken voor intern netwerk en bestanden delen. Misschien dat je modem ook nog zo slim is om er niet op in te gaan als je een intern IP opgeeft. Kortom, wat heb je al geprobeerd?

[url=\\<ip2>]\\<ip2>[/url] op computer 1 EN bestanden gedeeld op computer 2?

Verwijderd

Via MSN Messenger kan het inderdaad niet, bij het versturen van bestanden wordt er een directe verbinding gelegd tussen de twee clients. De enige mogelijkheid is een route toevoegen (zie genoemde links) of in beide computers een tweede netwerkkaart om een LAN te bouwen en vervolgens op de normale manier bestanden te delen.

Anyway, graag volgende keren de FAQ raadplegen en de search gebruiken, dit soort dingen zijn vaker langsgekomen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.