Toon posts:

[XP} Vaag probleem met opstarten van pc*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb een pc staan hier : ASrock moederbord met intel Celeron 2.0 Ghz. cpu erin, 512 Sdr geheugen, Geforce2 mx200 videokaartje, onboard geluid en ethernet, 80Gb maxtor 7200 133ATA 2mb. heb hem volledig geinstalleerd met winXP pro. en alles werkt(e) perfect. nu heb ik in de loop der tijd het 1 en ander geinstalleerd, proggies als office , pc cillin, en nog wat (voor zover ik weet) onschuldige programma's. Nu zet ik net die pc aan, kom ik in het scherm dat Xp aan het laden is (met dat logo van xp + laadbalkje) , dit duurt echt zeker een paar minuten, wat voorheen 3 sec duurde ofzo. Toen hij eenmaal gereed was en een poging waagde om verder te gaan naar windows lukte dit ook wel maar windows freezde op de een of andere manier helemaal, me hdd-led brandde nog wel, hij was ergens mee bezig maar alles gaat in slow-motion naar mijn idee. Ik kon op dit moment niet op de normale wijze de pc afsluiten; reset gedaan en nu komt ie nog geneens in dat laadscherm van XP maar nu krijg ik de foutmelding: Schijfleesfout, druk op Ctrl Alt Del. om de computer te herstarten. :S Dit bericht verschijnt nu na elke reboot van de pc. Het MOET (volgens mij) aan de Hdd liggen, maar deze is net 2 weken oud en 1 keer ntfs geformateerd :S dus het lijkt me zo vreemd :S

ok... lang verhaal :P maar heeft iemand ENIG idee wat ik zou kunnen doen om dit te verhelpen?

Alvast bedankt :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

gebruik het proggie van maxtor om je hd te testen op fouten :)
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm

hd kan ook 1 dag oud zijn en de geest gaan geven ;)

[ Voor 20% gewijzigd door chucky666 op 04-01-2004 13:32 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Ik "denk" dat je je eigen antwoord al geeft, zou zeggen probeer XP nog is opnieuw te instaleren, als ie em dan gewoon succesvol formateerd in de setup light het probleem ergens anders. Maar ik denk gewoon dat je 80GB maxtor'tje z'n beste tijd gehad heeft.

... MMORPG Addict.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je wel vanaf een andere hdd of cdrom booten? Kan indiceren dat je ide controller brak is als dat ook niet werkt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
kan wel booten vanaf cd-rom, en eventueel via andere ide apparaten. maar nog iets anders:

Maar ik denk gewoon dat je 80GB maxtor'tje z'n beste tijd gehad heeft.....:s

hoe bedoel je hij is net nieuw?:S

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 13:34:
kan wel booten vanaf cd-rom, en eventueel via andere ide apparaten. maar nog iets anders:

Maar ik denk gewoon dat je 80GB maxtor'tje z'n beste tijd gehad heeft.....:s

hoe bedoel je hij is net nieuw?:S
jah maar wat chucky666 al zegt
hd kan ook 1 dag oud zijn en de geest gaan geven

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
hmm vreemd... maarja ik ga dan maar dat maxtor proggie proberen, maar het kan inprincipe niet aan andere hardware liggen?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 13:39:
hmm vreemd... maarja ik ga dan maar dat maxtor proggie proberen, maar het kan inprincipe niet aan andere hardware liggen?
kan wel.
maar het waarschijnlijkste is door wat jij hebt gezegd dat het de hd is.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga je topic titel nog even aanpassen - zie ook de WOS Policy bovenaan dit forum - verder lijkt het me inderdaad het gemakkelijkste om even je harddisk te controleren :)
Pagina: 1