Toon posts:

Sapphire 9600 XT problems..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!
Ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn nieuwe Sapphire Radeon 9600 XT 128MB kaart goed werkend te krijgen. Het punt is simpel: zodra ik iets van 3d start (bv 3dmark2001) start mn computer opnieuw op..
Ik had eerst alleen de programmas van het cdtje geinstalleerd. Later ook de nieuwe catalyst 10, directx9b, nieuwe via 4in1 drivers, maar het mag allemaal niet baten.
Nu sta ik op het punt om maar ff format C te doen en alles opnieuw installeren, want ik zag bij de installatie van Rage3D, dat er nog steeds sporen van mijn oude S3 savage 2000 (Viper II) op zitten die ik met geen mogelijkheid weg krijg..
Uit de andere topics over sapphire kaarten ben ik niet wijzer geworden..

Iemand nog een oplossing voordat ik ga formatteren???

Mijn systeem:
XP2400+
MSI KT4AV
256 MB PC3200
Windows XP (updated!)

Verwijderd

niet echt nee. ik zou ook formateren om echt alles van de vorige kaart weg te halen. niet dat dat per se moet (je kan gewoon ook alle files zoeken die met je vorige videokaart hadden te maken en verwijderen, registry ook onderzoeken etc etc ) maar formateren gaat sneller :p..

oh ja niet vergeten eeen backup te maken van je bestanden :+

Verwijderd

Topicstarter
nou heb nu xp opnieuw geinstalleerd, beetje geupdate en hij doet het nog steeds niet :(
Als ik 3dmark2001 start zie ik het eerste frame en dan loopt hij vast..

Iemand nog andere mogelijkheden?? Ik baal!!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
Dan heb je veel kans dat je voeding het niet trekt! Probeer anders ff tijdelijk een andere (zwaardere) voeding!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Kaart terug sturen en garantie claimen, het lijkt er dus op dat die kapot is. Probeer de kaart eens voor de zekerheid in een ander systeem.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:46
Bios settings
-pleur fastwrites uit
-AGP texture size aanpassen (128/64 mb)
-AGP op 4x of zelfs 2x zetten

Terug in Windows
ja eigenlijk heb je al veel in windows geprobeerd.
Misschien ligt het toch aan je voeding of moet je andere drivers afgaan.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

wat zijn je temps?? Wat is je voeding??

Volgens mij ofwel te warm--> zodra 3d-actie --> te warm --> freez
ofwel de voeding die het niet trekt bij meer actie

Verwijderd

Topicstarter
met fastwrite en aparture size heb ik al wat zitten spelen: hij staat nu op fastwrite uit en aparture size 64. Verder staat ie op AGP 4x, maar nog kan ik GVD maar 2 seconde 3dmark03 draaien!!
Zou het echt aan de voeding kunnen liggen?? Ik heb nu een noname 350watt geloof ik.
En verder: waar kan ik de temps van de kaart zien? Het lijkt idd erop dat als ie iets van 3d actie moet ondernemen hij te heet zou worden en vast loopt. Dit uit in een reboot.

Kortom, ik kan jullie hulp wel ff gebruiken :) Bedankt!

• Zeus
Je kan ook ff:
- je kast opengooien en en fan op de kaart richten om het te coolen.
- een van je homies vragen of ie jouw kaart wil testen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm hoe groot zou de kans zijn dat het de voeding is?
Ik heb nu ff geen voeding tot mn beschikking dus het moet wel ff de moeite waard zijn om er ergens een te regelen snap ie?

• L.N.
  • Nu online
Ik had vergelijkbare problemen met een OC. Bij mij lag het aan de voeding.

Je kan met speedfan ( http://www.almico.com/speedfan.php ) jouw voltages zien. Misschien zijn deze aan de lage kant.

Misschien heeft MSI zelf wel een tooltje omdat af te lezen (ik weet dat Asus ze heeft en deze zijn vaak nauwkeuriger dan speedfan).

Veel succes

ps Mocht je in Nijmegen wonen -> je mag jouw vid-kaart bij mij testen

Verwijderd

Topicstarter
LuukNouwen schreef op 04 januari 2004 @ 20:46:
Ik had vergelijkbare problemen met een OC. Bij mij lag het aan de voeding.

Je kan met speedfan ( http://www.almico.com/speedfan.php ) jouw voltages zien. Misschien zijn deze aan de lage kant.

Misschien heeft MSI zelf wel een tooltje omdat af te lezen (ik weet dat Asus ze heeft en deze zijn vaak nauwkeuriger dan speedfan).

Veel succes

ps Mocht je in Nijmegen wonen -> je mag jouw vid-kaart bij mij testen
Ik woon niet echt in de buurt (Leiden) maar toch bedankt!
Ik kan met MSI PC Alert mijn voltages bekijken:

Vcore: 1.66
3.3V: 3.30
+5V: 4.95
+12V: 11.94

met een CPU Temo van 41 en system temp 32

Worden we hier wijzer van??

• Zeus
Je voltages zijn ietsjes aan de lage kant, maar volgens mij nog ruim binnen de marges. (was toch 5%? iemand?) En ik woon in Oegstgeest, maar heb slechts een pentium 3 1 gig om op te testen (zit ook een nieuwe huntkey 350 watt voeding in). Anders zeg je het maar :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm, via de email laten ze van sapphire weten dat er dinsdag een nieuwe driver uit komt die misschien zal helpen. Is dit een hou-aan-het-lijntje truc van ze of kan dit kloppen?
Lijkt me namelijk heel raar dat een nieuwe videokaart uit de doos niet zou werken..

• Zeus
zeker weten, lijkt mij ook stug. Waarschijnlijk een standaard berichtje ofzo?

• L.N.
  • Nu online
ik denk toch dat het de voeding is.

Jouw waardes zij net binnen de limieten, maar dat is alssie idle is. Bij stressed komen ze er (misschien) net onder.

Kan PC Alert ook data opnemen? Zodat je na een crash de laatste waardes kunt aflezen?

Je zou jouw videokaart eens kunnen onderklokken dan verbruikt hij minder vermogen (ik weet niet of dit echt zo is, maar overklokken= verbruikt een hoger vermogen dus zal het omgekeerd ook wel zo zijn) en kijken of hij dan wel stabiel draait. Zo zou jij jouw voeding een kunnen testen.

Ik denk niet dat een nieuwe driver zal helpen.

Verwijderd

Topicstarter
nou lekker, ik heb nu een chieftech 340Watt voeding dr in: nog steeds het zelfde probleem...
Ik wordt een beetje moedeloos hier van :(

Zou ik em nog gewoon om kunnen ruilen nu? Ik heb em natuurlijk al wel een flink tijdje gebruikt..

• Zeus
Kijk die videokaart heb je gewoon een jaar garantie op, of wel meer. En je hebt zoiezo 8 dagen "bezinkingstijd" waarin je die kaart zonder echte opgaaf van rede mag inleveren en je geld terug mag krijgen. Maar waar heb je die kaart gekocht?
Winkeltje in de buurt? Ga even terug en vraag of ze de kaart willen testen, desnoods of zijn nog weten wat het probleem kan zijn. Ik vind het maar vaag en ik denk nu ook dat het een defecte kaart is, meer kan ik niet helpen soz.

Verwijderd

Topicstarter
woohoo!
ik hoop dat et niet te vroeg gejuicht is, maar ik heb net een 3dmark2001 kunnen draaien: 11291 (slechts)
Ik had mij k data 256MB pc3200 even vervangen door een kingston 512MB pc2700 en nu doet ie het!! :)
Ik ga ff door met testen :) Beter is het nu fixed! Score is alleen nog niet zo denderend...

• Zeus
Die score is wel wat te verbeteren maar het ziet er naar uit dat je rond de 12000 zal blijven hangen met jou systeem. Probeer 3dmark03 eens, dat geeft tenminste een beter beeld van je videokaart. :)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb em nu ook werkend met mn oude mem, gewoon (naja, wat is gewoon) in mn bios op 333 ingesteld.

alleen wat is nu de conclusie:
mn goedkope kdata ddr400 kan maar 333 aan
OF
mn moederbord of videokaart kan alleen ddr333 aan...

ik denk de eerste, maar zou zonde zijn als ik 100 euros uitgeef voor een 512MB ddr400 en het weer niet blijkt te werken..

Owja, het maakt trouwens haast niks uit nu ik mn geheugen op 333 heb draaien kwa benchmark; hij blijft lezen rond de 2000MB/s en schrijven rond de 650MB/s. Is dit btw erg langzaam??

• L.N.
  • Nu online
@dickies

kijk eens op:

http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=456

daar staat bij ddr400 dat lang niet alle pc3200-geheugenmodules werken. Misschien is dat het probleem....

Als je nieuw geheugen erbij koopt -> let erop dat het door het moederbord ondersteunt word.

Ben je aan het overclocken?

Zo ja, welke proc heb je (gewone AMD of Barton)? Let eens op de MAX FSB van die procs..

Zo nee: dan heb ik niets gezegd :X

Verwijderd

Topicstarter
nee ik ben nog niet aan het overklokken.
bedankt voor de url ;)

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-08 14:37

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Het kan ook nog aan je 4in1 drivers liggen. Ikzelf heb hetzelfde probleem gehad met een gigabyte mobo en een R9700pro. Zodra ik de 4in1 drivers installeerde liep heel het 3d gebeuren vast. Probeer in ieder geval het vga gedeelte van de 4in1 eens weg te laten. Succes

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Pagina: 1