BEFW11S4 v2

Pagina: 1
Acties:

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hallo,

Hoe kan ik zien of ik een usa of een eu model heb van mijn BEFW11S4 v2 ?

En kan ik dan zomaar de eu versie erin flashen mocht het een usa model zijn ? Of is het dan gelijk game over ?

Dit ivm toekomstig adsl en connectie problemen, dan schijn je ipv 1.45usa (zit erin) de 1.44.3 eu te moeten gebruiken ?

Iemand bekend met dit verhaal ?

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Ik neem aan dat je een linksys hebt? Gekocht in NL? We wonen nog steeds in de EU, dus ben er vrijwel zeker van dat je een EU model hebt (8> . Als je het niet zeker weet, Kijk dan eerst ff op www.linksys.com, met een beetje zoeken (serienummertje erbij) kom je een heel eind daar.

Daarnaast: Ik heb mn WRT54G (EU model) met firmware 1.42.3 USA geflashed, het kan dus wel, maar of dit ook voor de jouwe geldt en andersom (USA naar EU), dat weet ik niet...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Het staat vrij duidelijk op je doos, dat kan ik mij nog zeker herinneren. Tevens staat het volgens mij ook op de onderkant, maar ik weet niet meer presies waar je dat aan kon zien.

• stormfly
  • Niet online
Icey schreef op 04 januari 2004 @ 13:57:
Het staat vrij duidelijk op je doos, dat kan ik mij nog zeker herinneren. Tevens staat het volgens mij ook op de onderkant, maar ik weet niet meer presies waar je dat aan kon zien.
De doos tja dat is al weer een jaartje geleden, ik weet bijna zeker dat ik een USA model heb.
Met dank aan de www.routershop.nl :'( maar ja dat heb je als je wat nieuws koopt, gelijk in het begin.

Ik heb linksys ook gemaild, weliswaar alleen bereikbaar op usa email, en dat antwoord zal ik hier ook even posten voor de search :D

Als mensen ook al een keer geflashd hebben van USA naar EU laat het dan nog ff weten.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik heb dezelfde WAP bij dezelfde winkel gekocht.
Heb het ding ook geupgrade (weet zo alleen niet meer welke versie er nu opstaat en of ik uberhaupt een US of EU model heb...) maar weet niets van een probleem dat je zou hebben bij bepaalde ISP's (zoals geschreven in jouw openingspost).
Ik gebruik die van mij ook niet om te verbinden met mijn ISP maar enkel en alleen als WAP.
(als je wilt kan ik wel even kijken naar de versie die er nu op draait bij mij... ben nu gewoon te lui om m'n lappie op te starten :P)

[ Voor 16% gewijzigd door MetalRush op 04-01-2004 14:08 . Reden: Aanvulling ]

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• stormfly
  • Niet online
Te lui :> blijft zondag he...

Ja het probleem is dat als je een WAP11 aan een 4 poorts alcatel speedtouch hangt dat dat wel goed gaat omdat hij gewoon DHCP toegewezen krijgt.

Alleen als je een router er aanhangt is het wat ingewikkelder omdat je met PPTP moet gaan werken...en dat schijnt met 1.45 niet te werken.
Omdat je router moet inloggen (like pc) op het alcatel modem.

Mocht je je versie nummer nog kwijt willen mag dat altijd.

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 04-01-2004 14:18 ]

• stormfly
  • Niet online
Destination LAN IP Subnet Mask Default Gateway Hop Count Interface
0.0.0.0 | 0.0.0.0 | 62.45.132.1 | 1 | WAN
10.0.0.0 | 255.255.255. | 0 0.0.0.0 | 1 | LAN
62.45.132.0 | 255.255.252. | 0 0.0.0.0 | 1 | WAN

Nog even een vraagje ? Hoe moet je deze routing tabel nu lezen ?

Wat WAN en LAN is, is me wel duidelijk :*)

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 12:40
Ik heb de ballen verstand van die Linksys apparatuur, en sowieso in het algemeen vooral een goedbedoelende amateur, maar jouw tabel
Destination LAN IP Subnet Mask Default Gateway Hop Count Interface
0.0.0.0 | 0.0.0.0 | 62.45.132.1 | 1 | WAN
10.0.0.0 | 255.255.255. | 0 0.0.0.0 | 1 | LAN
62.45.132.0 | 255.255.252. | 0 0.0.0.0 | 1 | WAN
lijkt een beetje op de situtie bij mij thuis: die 62.x.x.x is denk ik het ip-adres dat je van je provider hebt gekregen en die 10.0.0.0 is denkelijk het ip-adres van je modem. Dus in dat geval zou een van die 62.x.x.x nummers je router zijn, de 10.0.0.0 je modem (die eigenijk een soort transparant doorgeefluik is geworden) en de andere 62.x.x.x is dan de modem van je provider.

Zo zat het bij mij in ieder geval wel...
Pagina: 1